Nej det synes jeg ikke der er nogen grund til.. Når børnene ikke er ældre er det ikke for deres skyld at de skal smage på alt muligt usundt, men for vores egen.. Jeg tror det er meget danskt det der med at vi forkæler igennem usunde madvarer.. Jeg føler derimod at jeg har forkælet mine børn ved at give dem sunde ting istedet for usunde.. Men nu hvor den store selv kan spørge om hun må smage, vil jeg ikke nægte hende det.. Hun skal hverken "snydes", eller holdes udenfor.. Jeg synes bare ofte jeg bemærker små børn der får slik og sodavand og kager, og som i den sammenhæng er total ustyrlige og grådige..
Fordomsfulde mig
Men jeg synes at man som forældre skal have lov til ( inden for lovens grænser selvfølgelig ) at gøre som man synes er bedst for sine børn..
Og så synes jeg forøvrigt at en banan er helt klart at foretrække frem for en æbleskive, og især hvis man er 9 mdr gammel..
Jeg er meget enig.
Det er tit forældrenes behov, at de små bliver inddraget i sukker-festen.
Mine holdt sig til sunde og nærende fødevare det første år. Allermest for ikke at "udvikle en sød tand" og gøre dem kræsne. Så holdt mig til sunde alternativer.
Nu hvor de er 16 mdr har jeg løst lidt op og de får lov at smage alt, hvad der bliver serveret. Nu er de nået en alder, hvor de ikke kan "snydes" med en banan.
Heldigvis gider de ikke kager så meget. De er jo netop ikke vant til det søde, men kan godt se at interessen bliver større og større og der ryger mere ned.
I øvrigt er jeg så træt af bedsteforældres behov for at fodre med mariekiks!! Ad ad. Mødte det samme på børneafdelingen. Hvorfor?? Det er da det ærgeligste at servere for små børn!!
Anmeld