kunne i finde på det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

Clisolka

Der sker intet ved at give en en eller 2, så gør du bare det med GOD samvittighed!

Der findes SÅ mange mødre der hverken kunne gøre det ene eller andet, for så er de jo ikke perfekte - men det er de jo ikke alligevel

Børn skal smage på tingene, ligesom voksne skal - ellers ved vi jo ikke om vi kan lide det

Min pige på 14 mrd. har smagt æbleskiver - det skal man da have i december måned 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

norenberg

min søn på 11 mdr ( 8 mdr) har her i december fået en enkelt æbelskive ser ikke noget galt i det....og selv da vi var til jule afslutning på neo for fortidlig fødte i fredags smagte alle de små æbelskiver og de var alle i alderen 6 mdr - 11 mdr og der var ingen sygeplejersker der var forarget over det...

Anmeld

18. december 2011

.....

Det kan jeg ikke se noget galt i. Igen, det er bare en enkel æbleskive..det kan man ikke se ondt på

Anmeld

18. december 2011

ESV

Caracatita skriver:

Min søn på 9 måneder har også fået en æbleskive et par gange....og smagt småkager. Det kan altså ikke undgås i vores hus med storebrødre på 3 og 6 år....vandis, saftevand og lign. er også smagt. Han har umiddelbart ikke taget skade, men han får naturligvis ikke uanede mængder.
Vi er ikke sukkerforskrækkede herhjemme....

Dejlig indstilling.. kan kun tilslutte mig.

Anmeld

18. december 2011

Benjamins'mor

Min søn er 11½ mdr, og ja, han har smagt æbleskiver, og jeg ser intet forkert i det.

Til jer der vil give høvl, jeg har fået lov af SP og lægen.

Anmeld

18. december 2011

Benjamins'mor

Benjamins'mor skriver:

Min søn er 11½ mdr, og ja, han har smagt æbleskiver, og jeg ser intet forkert i det.

Til jer der vil give høvl, jeg har fået lov af SP og lægen.

Han har også smagt is, kage, småkager osv.

Anmeld

18. december 2011

Laura.

Anonym skriver:

Kunne i finde på at give jeres børn en æbleskive her i juletiden, hvis det/de ikke er mere end 10-11 mdr. ???

Spørger pga. jeg selv godt kunne finde på det, hvis det er noget der sker en gang på f.eks. en måned. Men dog er jeg i omgangskreds med en del der har sååå forskellige meninger om det. Nogle af dem giver deres børn der (samme alder eller mindre), hver dag pga. det julemåneden osv. andre de mener det er sååå forkert, og ville ALDRIG gøre det med deres børn.

Hvad er jeres holdning til det at give børn. f.eks. en æbleskive når man sidder og hygger? eller en klejne eller lign. ?

Glade julehilsner fra en der gerne vil høre jeres mening.

Jeg kan ikke se problemet i at lade barnet smage eller få en enkelt æbleskive. Det er jo ikke fordi man får dem året rundt og nu er vi jo i en rigtig hygge måned..

Anmeld

19. december 2011

Sissel

Nej det synes jeg ikke der er nogen grund til.. Når børnene ikke er ældre er det ikke for deres skyld at de skal smage på alt muligt usundt, men for vores egen.. Jeg tror det er meget danskt det der med at vi forkæler igennem usunde madvarer.. Jeg føler derimod at jeg har forkælet mine børn ved at give dem sunde ting istedet for usunde.. Men nu hvor den store selv kan spørge om hun må smage, vil jeg ikke nægte hende det.. Hun skal hverken "snydes", eller holdes udenfor.. Jeg synes bare ofte jeg bemærker små børn der får slik og sodavand og kager, og som i den sammenhæng er total ustyrlige og grådige..

Fordomsfulde mig

Men jeg synes at man som forældre skal have lov til ( inden for lovens grænser selvfølgelig ) at gøre som man synes er bedst for sine børn..

Og så synes jeg forøvrigt at en banan er helt klart at foretrække frem for en æbleskive, og især hvis man er 9 mdr gammel..

Anmeld

19. december 2011

Vial

Nej det synes jeg ikke der er nogen grund til.. Når børnene ikke er ældre er det ikke for deres skyld at de skal smage på alt muligt usundt, men for vores egen.. Jeg tror det er meget danskt det der med at vi forkæler igennem usunde madvarer.. Jeg føler derimod at jeg har forkælet mine børn ved at give dem sunde ting istedet for usunde.. Men nu hvor den store selv kan spørge om hun må smage, vil jeg ikke nægte hende det.. Hun skal hverken "snydes", eller holdes udenfor.. Jeg synes bare ofte jeg bemærker små børn der får slik og sodavand og kager, og som i den sammenhæng er total ustyrlige og grådige..

Fordomsfulde mig

Men jeg synes at man som forældre skal have lov til ( inden for lovens grænser selvfølgelig ) at gøre som man synes er bedst for sine børn..

Og så synes jeg forøvrigt at en banan er helt klart at foretrække frem for en æbleskive, og især hvis man er 9 mdr gammel..

Jeg er meget enig.

Det er tit forældrenes behov, at de små bliver inddraget i sukker-festen.

Mine holdt sig til sunde og nærende fødevare det første år. Allermest for ikke at "udvikle en sød tand" og gøre dem kræsne. Så holdt mig til sunde alternativer.

Nu hvor de er 16 mdr har jeg løst lidt op og de får lov at smage alt, hvad der bliver serveret. Nu er de nået en alder, hvor de ikke kan "snydes" med en banan.

Heldigvis gider de ikke kager så meget. De er jo netop ikke vant til det søde, men kan godt se at interessen bliver større og større og der ryger mere ned.

I øvrigt er jeg så træt af bedsteforældres behov for at fodre med mariekiks!! Ad ad. Mødte det samme på børneafdelingen. Hvorfor?? Det er da det ærgeligste at servere for små børn!!

Anmeld

19. december 2011

Maja_4000

Det kunne jeg ikke finde på .. Det er ikke for at være hellig eller noget Men Caroline har aldrig smagt kage , is , slik osv .. Hun er lige blevet 1 år .. Jeg kan ikke se grund til at give hende det som INGEN af os burde spise Desuden ved hun jo ikke hvad hun "går glip" af .. Så synes ikke det er synd på nogen måde .. Når hun elsker f.eks. æblebåde .. Jamen så er det da dét hun får

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.