Hvordan tager i snakken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2011

Røverdatter

LunaLykke skriver:

Her er det kun min mor der får lov at passe Julia indtil videre. Jeg har været meget hos dem med Julia, så min mor kender hende, kan tyde hende og har helt styr på at give hende mad og er god til at spørge, så hun ikke står og er i tvivl når hun står alene med hende. Og så er jeg så kold og kynisk at jeg bare er mest tryg ved at efterlade hende hos min mor, det er hende jeg stoler mest på efter mig selv og min kæreste selvfølgelig. Min kæreste er helt med på den, og min svigermor har ikke "brokket" sig eller noget endnu . Men hvis vi skulle stå i situationen hvor vi skulle sige noget, ville jeg bare sige præcis hvordan jeg har det.

det lyder dejligt.. at du stoler på din mor så meget.. jeg stoler også på min mor, så mon ikke det kommer til at gå fint

god weekend

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

Røverdatter

michelledam skriver:

Okay, men jo i starten var jeg. Og når hun har været væk i nogle timer savner jeg hende også helt vildt. Men når jeg så ser hende igen har jeg meget mere energi. Og kan mærke at jeg aldrig vil miste hende for kan ikke forestille mig et liv uden hende

ja det kan jeg sagtens se det gode i... svært at forestille sig, at jeg skulle være væk fra min søn i flere timer.. men ja, det giver sikkert noget ekstra

Anmeld

17. december 2011

Røverdatter

Hasselnødden skriver:

"The new Vegetarian Baby" er en bog. Giv dem eventuelt den i julegave! Hilsen en kødspiser

tusind tak den kendte jeg slet ikke

Anmeld

17. december 2011

Røverdatter

Miss T skriver:

I invitere dem separat til frokost eller kaffe og fortæller dem stille og roligt om jeres ønsker. hvis de har en interesse i at passe barnebarnet, vil de jo også gerne indordne sig. Hvis de stritter imod, fordi de "tror at de ved bedre" så må i roligt forklare dem, at tiderne har ændret sig og at i ønsker jeres barn passet sådan og sådan og at det bør de respektere ellers kan de måske ikke passe.

Vi har været rimelig konsekvente og så måtte de respektere det. Eks. bedstefar ryger pibe, og der fik vi altså sagt, at vi ikke ønsker at han ryger i samme rum som babyen.

Han fik så sit eget rum til at ryge i så på den måde har de respekteret vores "krav".

ja det er netop det med rygning. Det gælder dog oldeforældrene - altså min mormor og morfar - de ryger rigtig meget og gør det indenfor - inkl. cigar.. min morfar er ligeglad - han har for nylig været i fly, hvor han gik på toilettet og røg  hvor han forklarede sig at "fire timer uden en smøg, det er sgu da for længe". shit tænker jeg. så har jeg da ikk lyst til at aflevere min dreng der - men på den anden side, så har jeg jo også været der da jeg var lille.. hmm

Anmeld

17. december 2011

foto på lærred

Jeg synes lidt nogle folk har "misforstået" dit spørgsmål og gjort det til, at du  næsten ikke tør lade dit barn blive passet, at du ikke stoler på dem der skal passe ham osv. Det er slet ikke sådan jeg læser dit indlæg eller svar.

Du har nogle ting som er vigtige for jer, og spørgsmålet (som jeg læser det) var bare om det mon var bedst at tage EN snak eller tage det løbende.

For rigtig mange betyder det ikke noget om deres barn får noget slik eller sodavand eller om det er sent oppe nogle aftenen. Andre forældre synes det er vigtigt at barnet ikke får slik og at en rutine skal overholdes så længe børnene er under 5 osv. Jeg synes faktisk sagtens man kan stille nogle "krav" når de bliver passet. Hverken bedstemor eller barnet tager skade af at der ikke bliver "hygget" med massere slik, grissepølse (eller kød når det nu er det I ikke spiser) osv osv. Jeg er dog sikker på, at hvis I er tæt på begge familier, så ved de jo godt hvordan I lever og så respekterer de forhåbenlig det. For mig ligger hygge ikke i at være længe oppe, massere af slik osv. Selvfølgelig skal de mærke forskel og blive "forkælet" men i min verden er det ligeså meget: Massere af tid, bage boller med mormor (hvis mor ikke gør det hjemme) spille en masse spil (måske mor ikke har tid der hjemme fordi der er kommet en lille ny baby) osv osv. Første gang min datter blev passet, så sagde jeg til min mor hvordan jeg håbede det blev. Min pige er allergisk overfor visse ting og for at min mor ikke skulle bruge ekstra tid og penge på at finde alternativer, så tog jeg det bare med hjemmefra. Overdrevent vil nogle måske mene. Men det synes jeg faktisk ikke. Det er ting som er vigtige for os, og for min datters helbred.  Min mor var faktisk glad for det, for så var hun sikker på at datteren min fik det som var godt for hende.  Men igen- jeg har også verdens bedste mor som stoler på, at vi gør det helt rigtige for vores datter, så derfor så gør hun præcis på samme måde - krydret med det ekstra "mormor-kærlighed" som min datter bare forguder

Anmeld

17. december 2011

Hasselnødden

Himmelsmil skriver:

tusind tak den kendte jeg slet ikke

Så vidt jeg kunne forstå på det, er den også kun lige udkommet. Men så er der da lidt til inspiration - kan forstå på mange veganer/vegetarianske børn - som nu er voksne, på mange måder slet ikke har savnet kød og er blevet skidt tilpas når de har forsøgt. Prøv eventuelt at google det. Jeg syntes jo ikke til at begynde med at man da ikke kan tillade sig ikke at give sit barn kød, men efter at have læst de indlæg så har jeg skiftet mening og læst lægers anvisninger rundt omkring, så behøver man det ikke, så længe der er en erstatning for det og det er der jo rigeligt af i diverse madvarer udover - og derfor ville jeg give dig titlen på bogen  Glædelig jul.

Anmeld

17. december 2011

Miss T

Himmelsmil skriver:

ja det er netop det med rygning. Det gælder dog oldeforældrene - altså min mormor og morfar - de ryger rigtig meget og gør det indenfor - inkl. cigar.. min morfar er ligeglad - han har for nylig været i fly, hvor han gik på toilettet og røg  hvor han forklarede sig at "fire timer uden en smøg, det er sgu da for længe". shit tænker jeg. så har jeg da ikk lyst til at aflevere min dreng der - men på den anden side, så har jeg jo også været der da jeg var lille.. hmm

Der har jeg simpelthen været hård og kontant og sagt, at det vil jeg ikke have. Når de så siger, at du tog da ikke skade af lidt røg da du var lille osv osv. så siger jeg bare, at sådan har vi valgt det og at det må de respektere, ellers bliver der ingen pasning.

At han ryger på toilettet er sku ikke en undskyldning for noget, nok nærmere et tegn på at han er svag og ikke har nosser nok til at holde sig i skindet. (er selv ex ryger og det der kunne jeg aldrig finde på)!

Hvis de ikke mener, at I skal bestemme det, så må I jo bare følge jeres hjerter og lade jeres barn blive hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.