Jeg synes lidt nogle folk har "misforstået" dit spørgsmål og gjort det til, at du næsten ikke tør lade dit barn blive passet, at du ikke stoler på dem der skal passe ham osv. Det er slet ikke sådan jeg læser dit indlæg eller svar.
Du har nogle ting som er vigtige for jer, og spørgsmålet (som jeg læser det) var bare om det mon var bedst at tage EN snak eller tage det løbende.
For rigtig mange betyder det ikke noget om deres barn får noget slik eller sodavand eller om det er sent oppe nogle aftenen. Andre forældre synes det er vigtigt at barnet ikke får slik og at en rutine skal overholdes så længe børnene er under 5 osv. Jeg synes faktisk sagtens man kan stille nogle "krav" når de bliver passet. Hverken bedstemor eller barnet tager skade af at der ikke bliver "hygget" med massere slik, grissepølse (eller kød når det nu er det I ikke spiser) osv osv. Jeg er dog sikker på, at hvis I er tæt på begge familier, så ved de jo godt hvordan I lever og så respekterer de forhåbenlig det. For mig ligger hygge ikke i at være længe oppe, massere af slik osv. Selvfølgelig skal de mærke forskel og blive "forkælet" men i min verden er det ligeså meget: Massere af tid, bage boller med mormor (hvis mor ikke gør det hjemme) spille en masse spil (måske mor ikke har tid der hjemme fordi der er kommet en lille ny baby) osv osv. Første gang min datter blev passet, så sagde jeg til min mor hvordan jeg håbede det blev. Min pige er allergisk overfor visse ting og for at min mor ikke skulle bruge ekstra tid og penge på at finde alternativer, så tog jeg det bare med hjemmefra. Overdrevent vil nogle måske mene. Men det synes jeg faktisk ikke. Det er ting som er vigtige for os, og for min datters helbred. Min mor var faktisk glad for det, for så var hun sikker på at datteren min fik det som var godt for hende. Men igen- jeg har også verdens bedste mor som stoler på, at vi gør det helt rigtige for vores datter, så derfor så gør hun præcis på samme måde - krydret med det ekstra "mormor-kærlighed" som min datter bare forguder 
Anmeld