Sove i forældrenes seng??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

4xGreve

Alexander071106sMor skriver:

Jeg ved heller ikke hvad vi gør, når lillesøster kommer om 15 dage 

Men det må vi finde ud af til den tid, starter med at tremmesengen står ved siden af min side, så tager vi den ligesom derfra tror jeg...

Heldigvis er der aldersforskel på 5 år, så når lillesøster begynder om 1½-2 år at komme ind, så er Alexander jo garanteret ovre det, så løser det sig på den måde

Lyder fornuftigt, jeg tror vi starter med liften, men vil nu helst have at han sover ved mig til at starte på også i forbindelse med amningen osv. Men nu må vi se om storsøster tillader det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

JulieE

Her sker det ret ofte, at en af ungerne kommer ind og putter hos os og de er altid velkomne  Har de brug for den tryghed er det fint med os!

Vores ældste er 7 1/2 år og han kommer sjældenere og sjældnere, men han kommer stadig nogle nætter 

Anmeld

15. december 2011

Peps

Ja jeg vil egentlig bare lige høre, om jeres barn/børn får lov at sove hos jer om natten?

Her arbejder min mand om natten, så jeg har alligevel hele sengen for mig selv.

Jeg synes det er OK at Alexander kommer ind, og det sker nest i perioder hvis han vågner op om natten og har haft mareridt, der er tordenvejr, eller han er syg.

Her til aften fik han lov til at falde i søvn i vores seng, fordi han går på juleferie i morgen, så hygger vi i morgen tidlig med morgenmad i sengen..

Han synes det er enormt hyggeligt, og det gør jeg egentlig også, da jeg ikke er så meget for at sove alene....

Her bliver børnene puttet i deres egne senge.

Vi har 5 drenge.

Ham på 10 kommer aldrig, men kom han en nat enten fordi at han havde mareridt eller var syg, ville han bestemt få lov at blive i vores seng.

Ham på 8 år kommer en sjælden gang imellem, så er det som regel fordi at han har mareridt og det er helt ok

Ham på 6 år kommer ret ofte i løbet af natten. Vi har lagt en madras på gulvet hvor han ligger sig. Han snurre nemlig rundt som en propel når han sover

Ham på 3 år kommer hver nat og det får han også lov til.

Ham på 1½ kommer også hver nat

Jeg er selv vokset op med ALDRIG at måtte sove hos min mor og far. Jeg kan huske hvor bange jeg nogen gange var fordi jeg følte at der var nogen på mit værelse. Grunden til at jeg ikke måtte var nok at jeg tit tissede i sengen. Men det var så forfærdelig....

Så jeg har den holdning, at hvis de har brug for at komme, så får de lov til det. Bare de bliver puttet i deres egne senge. Det skal de nok vokse fra på et tidspunkt. Ja nogle gange er sengen da overfyldt.... Men sådan er det bare her hjemme hos os. Og manden og jeg deler heldigvis den holdning

Men hvad andre gør kan jo bestemt være det helt rigtige for deres familie

Anmeld

15. december 2011

Jonatansmor

Jeg har stemt et par gange om måneden. Han kommer ind når han er syg. Og kunne sagtens forestille mig være en hyggefis hvis det skete en nat at kæresten var væk

Men som hovedregel sover vi i vores egen seng

Anmeld

15. december 2011

Alexander071106sMor

Peps skriver:

Her bliver børnene puttet i deres egne senge.

Vi har 5 drenge.

Ham på 10 kommer aldrig, men kom han en nat enten fordi at han havde mareridt eller var syg, ville han bestemt få lov at blive i vores seng.

Ham på 8 år kommer en sjælden gang imellem, så er det som regel fordi at han har mareridt og det er helt ok

Ham på 6 år kommer ret ofte i løbet af natten. Vi har lagt en madras på gulvet hvor han ligger sig. Han snurre nemlig rundt som en propel når han sover

Ham på 3 år kommer hver nat og det får han også lov til.

Ham på 1½ kommer også hver nat

Jeg er selv vokset op med ALDRIG at måtte sove hos min mor og far. Jeg kan huske hvor bange jeg nogen gange var fordi jeg følte at der var nogen på mit værelse. Grunden til at jeg ikke måtte var nok at jeg tit tissede i sengen. Men det var så forfærdelig....

Så jeg har den holdning, at hvis de har brug for at komme, så får de lov til det. Bare de bliver puttet i deres egne senge. Det skal de nok vokse fra på et tidspunkt. Ja nogle gange er sengen da overfyldt.... Men sådan er det bare her hjemme hos os. Og manden og jeg deler heldigvis den holdning

Men hvad andre gør kan jo bestemt være det helt rigtige for deres familie

Uhh hvor lyder det hyggeligt!!

Alexander fylder også en del, men når det kun er os to, så synes jeg det er OK

I weekenderne kommer han altid ind når han vågner, og så ligger vi alle tre og ser tv inden vi står op - selvom han har fjernsyn på sit værelse 

Anmeld

15. december 2011

Mother-love

Jeg har stemt nej aldrig, for Isabella har aldrig sovet i vores seng imens vi selv sover. Hun kan godt sove i vores seng om dagen. Eller hvis hun er i et tigerspring men hun bliver lagt i hendes egen seng når vi går i seng.

Anmeld

15. december 2011

Alexander071106sMor

Hvor er det dejligt at jeg ikke er den eneste hvis barn får lov at komme ind til os/mig for at sove.

Var bare lidt i tvivl her til aften, da han blev puttet, for jeg synes at have læst så mange gange efterhånden, at det ikke er noget man skulle gøre..

Synes bare, at han skal have lov, så længe han har et behov for det. Han vokser jo vel fra det på et tidspunkt, og så er det da bare med at nyde, når han sover sammen med mig/os nu

Anmeld

15. december 2011

birthee

Frederik sover næsten hver nat inde ved os - han har efter aftale fået en madras på gulvet, da jeg var træt af at ligge på kanten af sengen og sove... ind imellem kommer han op til os, men det er måske 2 gange om ugen... han er 4½, og kan ikke sove igennem pga. han har svært ved at bearbejde dagens hændelser uden at blive utryg... Lillesøster Caroline på 8½ mdr. sover igennem hver nat  - så her er det kun et barn... men kan da godt mærke at caroline ikke har hygge-puttet så meget i sengen som frederik gjorde da han var lille... men han var så også amme-barn til han var 3 mdr., hvor caroline har været flaskebarn fra dag 2 i hendes liv...

Anmeld

15. december 2011

SussieThyssen

Ja jeg vil egentlig bare lige høre, om jeres barn/børn får lov at sove hos jer om natten?

Her arbejder min mand om natten, så jeg har alligevel hele sengen for mig selv.

Jeg synes det er OK at Alexander kommer ind, og det sker nest i perioder hvis han vågner op om natten og har haft mareridt, der er tordenvejr, eller han er syg.

Her til aften fik han lov til at falde i søvn i vores seng, fordi han går på juleferie i morgen, så hygger vi i morgen tidlig med morgenmad i sengen..

Han synes det er enormt hyggeligt, og det gør jeg egentlig også, da jeg ikke er så meget for at sove alene....

Kun ved sygdom og ellers ikke.

De har altid fået lov at falde i søvn i min seng, men er blevet flyttet, når jeg selv skulle i seng. Jeg kan nemlig ikke selv sove, hvis jeg har nogen i min seng..jeg får nærmest klaus af det, og små børn er nu engang nogle urolige sengekammerater. 

En overgang led den yngste af væmmelige mareridt, og der satte vi ganske enkelt en udtræksseng ind i vores soveværelse, og så kunne han lægge sig der, hvis han vågnede.
Så var han i vores trygge nærhed og alle var glade.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. december 2011

trunte89

I perioder sover hun hos os hver nat. Vi er dog lidt splittet omkring det. Jeg NYDER at ligge og putte med hende, men min kæreste synes det er træls hun ligger i sengen. Hn er en rigtig møffefis, så han ender ofte natten på sofaen!
Kan selvfølgelig godt se dt fra hans side, men kan bare godt lided at ha hende hos mig. Og tænker lidt, hvorfor skal børnene altid smides ind på et værelse for dem selv, mens vi voksne godt må sove sammen og hygge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.