Elendig service hos lægen (brokketråd)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Bshizzle skriver:

Det var da ik noget i forhold til min elendige læge..
Jeg ringede for laaaang tid siden og bad om en tid til min lille dreng til 5 ugers undersøgelse...
Fik hurtigt smasket denne sætning i hovedet "Jamendet har vi ikke akut eller tid til nu.. du skal jo osse ringe 3 - 4 uger FØR man kan få en tid!!! "

Og når jeg endelig dukker op til den tid, så kommer jeg 3 min forsinket pga vejarbejde og INGEN P-muligheder i nærheden.. så jeg løber byen rundt med autostolen i armen og op til lægen og får beskeden " Du skal ringe og be om en ny tid.. og vi har ikke tid lige pt alligevel.."  

Jeg er derfor på jagt efter en ny læge som er god til børn.. men det er osse svært  

Hold da op service, du fiindes. Men hvor mange uger er det lige, man kan ringe inden en 5 ugers undersøgelse? Barnet skal vel også lige blive født først. Jeg kan godt forstå, man ikke kan komme til, hvis man kommer for sent - men 3 min??? Venter man ikke altid en halv time på at komme ind? De havde nok ikke mærket de tre min.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
PT skriver:

Hold da op service, du fiindes. Men hvor mange uger er det lige, man kan ringe inden en 5 ugers undersøgelse? Barnet skal vel også lige blive født først. Jeg kan godt forstå, man ikke kan komme til, hvis man kommer for sent - men 3 min??? Venter man ikke altid en halv time på at komme ind? De havde nok ikke mærket de tre min.

Mente selvfølgelig fik - men kan ikke rette i indlægget

Anmeld

15. december 2011

Sujan

En anden gang så ring til vagtlægen om aftenen.. de udskriver penicillin uden at ville se en.. det har jeg gjort de gange jeg har haft bihulebetændelse og lægen ikke havde tid.

Skal man selvfølgelig kun gøre hvis man ved hvad man fejler.

Anmeld

15. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Sujan skriver:

En anden gang så ring til vagtlægen om aftenen.. de udskriver penicillin uden at ville se en.. det har jeg gjort de gange jeg har haft bihulebetændelse og lægen ikke havde tid.

Skal man selvfølgelig kun gøre hvis man ved hvad man fejler.

Jeg ville ikke være så vild med at skulle tage penicilin uden at blive tilset her i min graviditet. Men det kunne være en mulighed hvis og når, jeg bliver syg igen.

Anmeld

17. december 2011

charlottekri

nu ved jeg ikke om det har været skrevet, men sidst da jeg var ved lægen, fik jeg en akuttid fordi jeg var ret så sikker på at jeg havde halsbetændelse. da jeg så kom ind blev jeg spurgt om hvor længe jeg havde haft ondt i halsen, og det havde jeg da kun haft i ca et døgn.. så sagde hun at det ikke var sikkert at hun kunne måle noget, da man gerne skule have haft ondt i halsen i 3 dage inden podningen kunne vise noget. Fuck tænkte jeg bare, for jeg havde det virkeligt skidt, skulle man gå endnu 2 dage inden der kunne gøres noget, men heldigvis viste podningen positivt!

det kunne måske være en forklaring på at der er ventetid på halsbetændelser  (selvom det ikke er fedt!!)

knus charlotte

Anmeld

17. december 2011

Pige2009

Synes ærlig talt ikke to dage er ret lang tid Det er jo ikke akut... Selvfølgelig er det træls, men som en anden også skriver, varer det 3 dage inden man kan se det på en evt. podning.

Håber du har det bedre

Anmeld

17. december 2011

Gaia

PT skriver:

Men hvad er så akut, tænker jeg. Har haft ondt og feber i over en uge nu.

Akuter når det er opstået inden for max et par dage. Mangelæger er af den holdning at har man gået med nogeti feks 3 dage eller mere kan man godt vente og få en alm. Tid. Så et godt råd: gå til læge dagen efter symptomerne er begyndt såer det nemlig akut  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.