Jeg tror på at der findes ånder eller spirituelle energier fra afdøde. Men til hverdagen lægger jeg ikke mærke til dem som sådan, men engang da jeg var noget yngre havde jeg vist en tydligere forbindelse mellem os og dem.
Jeg har endda stået inde på et toilet og børstede tænder, pludselig hørte jeg nogen tage i dørhåndtaget, og jeg tænkte at der var en på vej ind. Jeg kikker hen mod døren, der er en ældre tung dør med kliklås, der betyder at man skal dreje håndtaget helt ned for at kunne lukke døren op, og døren blev lukket op. Der var ingen på den anden side, så jeg sagde roligt at jeg ikke var færdig og at man skulle komme igen om lidt. Så blev døren lukket igen med håndtaget der var trukket helt ned. I kan tro at mit hjerte ræsede afsted. Om ånden så gik på toilettet efter mig, kan jeg ikke sige, det havde jeg ikke lige lyst til at tjekke ud!
Min morfar kom til mig i en drøm den nat han døde for at fortælle at han desværre ikke kunne komme til min konfirmation, men at han ville være til stede alligevel og at han var så stolt af mig. At jeg måtte hilse de andre fra han. Om morgen da jeg vågnede mødte jeg triste ansigter til morgenbordet, og jeg sagde til dem at jeg skulle hilse fra morfar og at det nok var et afsked. Så fortalte de at han døde engang i løbet af natten.
Anmeld