Orv, hvor vildt.
Sådan at du kunne se det rykke sig?
Lige dét har jeg ikke prøvet. Men engang dengang min kæreste stadig boede hjemme ved sine forældre var vi alene hjemme, og lå på hans værelse i kælderen. Pludselig kunne vi høre trin ovenpå.... ikke bare knirkelyde, som et hus nu kan lave, men fodtrin. Vi gik op, da vi troede nogen var kommet hjem - men der var ingen.
Det skal lige siges et jeg tror fuldt ud på "spøgelser" - altså jeg tror på at der er form for eksistenser i form af afdøde, der kan "kigge forbi". Jeg tror ikke på de kan stå og overvåge os, men at de lige kan være der og i nogle tilfælde gøre opmærksom på at de er der, ved fx at skubbe lidt til noget. Jeg tror også at det i de fleste tilfælde vil være nogen vi har kendt (hvorfor skulle de ellers komme) og dermed ikke nogen der vil noget ondt.
Jeg er også sikker på, at min søster har "haft besøg" af sin afdøde veninde - i form af et censorlys der tændte uden nogen var i nærheden PRÆCIS én uge efter hun døde. Selv min søster meget skeptiske mand var nærmest overbevist.
Måske tror jeg på det fordi jeg har behov for at tro at det ikke bare er slut når man dør. Men jeg tror i hvert fald på det.
Anmeld