Baagøe skriver:
Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der re nogen herinde, der har et fadderbarn? Hvorigennem støtter I? Jeg har nemlig selv overvejet at få et fadderbarn
Kh. Linda
Hejsa
Det er da en god idé, synes jeg.
Jeg har haft et fadderbarn i et par år. Gennem Plan fadder, men jeg må indrømme, at det også giver mig lidt sort samvittighed, da jeg aldrig får sendt noget afsted til hende (hun får selvfølgelig gavn af de 180 kr om måneden, men alligevel). Og her har jeg lidt af en anke i forhold til Plan. Jeg ved godt, at der er mange hensyn at tage i et lokalsamfund, men synes, det er umuligt at være spontan i forhold til gaver til fadderbarn. Der er så mange restriktioner på, hvad man må sende, hvor meget det må veje osv. Jeg ville egentlig ønske, at jeg bare havde pigens adresse, og kunne sende hende en lille ting, når jeg lige fik lyst/faldt over noget.
Jeg kan garantere, at hun havde fået et hav af pakker fra mig, hvis jeg kunne gøre sådan...
Så... Tror måske, der er andre organisationer, der gør det lidt nemmere for fadderen at engagere sig i barnet. Og være gavmild
.
God fornøjelse med projektet.
Anmeld