Fadderbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Carina1977

Baagøe skriver:

Ja, det håber jeg også, da jeg gerne vil give de værdier og den rummelighed videre til Laura

Det kan jeg sagtens forstå....Det var også en af grundene til at jeg blev fadder, men selvfølgelig også fordi jeg bare ikke kan ha, at der er sådan en fattigdom  Jeg redder selvfølgelig ikke hele verden, men bare 1 barn får det bedre....det er i hvert fald bedre end ingenting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Pige2009

Carina1977 skriver:

Det kan jeg sagtens forstå....Det var også en af grundene til at jeg blev fadder, men selvfølgelig også fordi jeg bare ikke kan ha, at der er sådan en fattigdom  Jeg redder selvfølgelig ikke hele verden, men bare 1 barn får det bedre....det er i hvert fald bedre end ingenting.

Lige præcis og man ved, at man gør en forskel

Anmeld

15. december 2011

Frk. Himmelblå

Baagøe skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der re nogen herinde, der har et fadderbarn? Hvorigennem støtter I? Jeg har nemlig selv overvejet at få et fadderbarn

Kh. Linda

Hejsa

Det er da en god idé, synes jeg.

Jeg har haft et fadderbarn i et par år. Gennem Plan fadder, men jeg må indrømme, at det også giver mig lidt sort samvittighed, da jeg aldrig får sendt noget afsted til hende (hun får selvfølgelig gavn af de 180 kr om måneden, men alligevel). Og her har jeg lidt af en anke i forhold til Plan. Jeg ved godt, at der er mange hensyn at tage i et lokalsamfund, men synes, det er umuligt at være spontan i forhold til gaver til fadderbarn. Der er så mange restriktioner på, hvad man må sende, hvor meget det må veje osv. Jeg ville egentlig ønske, at jeg bare havde pigens adresse, og kunne sende hende en lille ting, når jeg lige fik lyst/faldt over noget. 

Jeg kan garantere, at hun havde fået et hav af pakker fra mig, hvis jeg kunne gøre sådan... 

Så... Tror måske, der er andre organisationer, der gør det lidt nemmere for fadderen at engagere sig i barnet. Og være gavmild .

God fornøjelse med projektet.

Anmeld

16. december 2011

Pige2009

Frk. Himmelblå skriver:

Hejsa

Det er da en god idé, synes jeg.

Jeg har haft et fadderbarn i et par år. Gennem Plan fadder, men jeg må indrømme, at det også giver mig lidt sort samvittighed, da jeg aldrig får sendt noget afsted til hende (hun får selvfølgelig gavn af de 180 kr om måneden, men alligevel). Og her har jeg lidt af en anke i forhold til Plan. Jeg ved godt, at der er mange hensyn at tage i et lokalsamfund, men synes, det er umuligt at være spontan i forhold til gaver til fadderbarn. Der er så mange restriktioner på, hvad man må sende, hvor meget det må veje osv. Jeg ville egentlig ønske, at jeg bare havde pigens adresse, og kunne sende hende en lille ting, når jeg lige fik lyst/faldt over noget. 

Jeg kan garantere, at hun havde fået et hav af pakker fra mig, hvis jeg kunne gøre sådan... 

Så... Tror måske, der er andre organisationer, der gør det lidt nemmere for fadderen at engagere sig i barnet. Og være gavmild .

God fornøjelse med projektet.

Det har du da i grunden helt ret i Men måske fungerer distributionen af post slet og ret ikke dernede

Anmeld

17. december 2011

Frk. Himmelblå

Baagøe skriver:

Det har du da i grunden helt ret i Men måske fungerer distributionen af post slet og ret ikke dernede

Postvæsenet er sikkert en by i Rusland, det har du nok ret i. Men det har også noget at gøre med, at alle gaver skal kunne deles, og man må ikke skabe misundelse.. Kan jeg godt forstå, men det bliver bare lidt svært, når gaverne så heller ikke må veje så meget.

Men (små) bolde til oppustning,  farver, sjippetov osv kan man da sende... "Problemet" opstår bare, når man får lyst til at forkæle pigen alene lidt. Det kan man ikke.

Anmeld

17. december 2011

Pige2009

Frk. Himmelblå skriver:

Postvæsenet er sikkert en by i Rusland, det har du nok ret i. Men det har også noget at gøre med, at alle gaver skal kunne deles, og man må ikke skabe misundelse.. Kan jeg godt forstå, men det bliver bare lidt svært, når gaverne så heller ikke må veje så meget.

Men (små) bolde til oppustning,  farver, sjippetov osv kan man da sende... "Problemet" opstår bare, når man får lyst til at forkæle pigen alene lidt. Det kan man ikke.

Det er selvfølgelig også en fin holdning, men jeg forstår godt, at man gerne vil forkæle "sit" barn lidt mere. Man kunne også sende pixibøger, da de er meget små og intet vejer. Ungerne er nok ligeglade med om de er på dansk, når der er alle de billeder i den

Anmeld

17. december 2011

Brams

Vi har gennem de sidste mange år været faddere for en dreng i Mali. Det er gennem Børnefonden og vi betaler lige omkring 200 kr. om måneden, derudover kan man give ekstra til jul og fødselsdag hvis man vil, lige som man kan sende gaver, breve, tegninger osv.

Vi bliver holdt opdateret, får breve og tegninger og får altid besked om hvad vores penge bliver brugt til. Synes det fungerer rigtig godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.