Fadderbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Pige2009

Carina1977 skriver:

Jeg har igennem børnefonden, og har haft det igennem de sidste 8 år  man betaler 200 kr. i måneden, og så kan man selv bestemme om man også vil betale et ekstra tilskud på 225 kr. fødselsdag + jul. Det har jeg så valgt at gøre  man får løbende en status på barnet. hvordan det går familien + barnet, helbred og skolegang osv. de 2 gange om året, hvor jeg betaler for fødselsdag + jul, får jeg også et brev fra dem, hvor de udførligt har skrevet, hvad de har brugt pengene på, og hvad det har kostet.

Jeg føler i hvert fald at man har en fornemmelse af, at pengene går til dem og ikke bare til administration.

Det lyder rigtig godt, men jeg har bare ikke råd til 200 kr. om måneden Jeg havde håber, der var noget i omegnen af 100 kr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Pige2009

Carina1977 skriver:

Du kan trække det fra i skat 

Ok, det vidste jeg ikke, men hvor meget kan man så i realiteten trække fra?

Anmeld

13. december 2011

Pige2009

K&S skriver:

Vi har et fadderbarn - en dreng på 7 år i Kenya - igennem Plan Danmark

De går blandt andet meget op i at de gaver, man sender afsted, ikke skal skabe misundelse, så det skal være ting, der kan bruges i fællesskab. Vi har tidligere sendt en bold og farveblyanter derned

Oki doki. Hvad er den månedlige pris?

Anmeld

13. december 2011

Pige2009

RQK skriver:

Ja fuldstændig! Har aldrig oplevet noget der skulle være galt. Man får forresten også et blad engang i mellem omkring deres arbejde alle mulige steder og en mail også. Synes hele tiden der er god information omkring hvad de laver

Oki doki - det er jo rigtig dejligt

Anmeld

13. december 2011

K&S

Baagøe skriver:

Oki doki. Hvad er den månedlige pris?

195 kroner om måneden

Anmeld

13. december 2011

Pige2009

K&S skriver:

195 kroner om måneden

Øv, det er er lige lidt over mit budget

Anmeld

13. december 2011

Tranebær

Jeg er superglad for SOS-børnebyerne, men det er jo som jeg skrev også 205 kr/md.. Men hvis det hjælper lidt på det kan du blive fadder for en SOS-børneby (jeg ved ikke om du kender SOS-børnebyernes geniale koncept) hvor du støtter selve børnebyen og får opdateringer om hvad der sker i den by og hvad dine penge er gået til (skoleting fx) osv.. Det koster 155,-/md og kan trækkes fra i skat..  

Anmeld

14. december 2011

Carina1977

Baagøe skriver:

Ok, det vidste jeg ikke, men hvor meget kan man så i realiteten trække fra?

Åhh ja det har jeg så ikke præcist styr på haha  Uden at sige for meget....tror jeg det er omkring en tredjedel 

Men jeg kan gidt se at hvis budgettet siger, at det max må blive 100 kr. i måneden, så dur det ikke med børnefonden, da det er fastsat på 200 kr. i måneden.

Jeg håber du finder en organisation, der passer bedre ind i din økonomi 

Anmeld

14. december 2011

B&J

jeg har altid ønsket mit at få et sponser barn man kan skrive til og få breve af og billeder osv også en dag når man ville få råd så ta ned og besøge det barn det kunne være såååå fantastisk

Anmeld

14. december 2011

Pige2009

Carina1977 skriver:

Åhh ja det har jeg så ikke præcist styr på haha  Uden at sige for meget....tror jeg det er omkring en tredjedel 

Men jeg kan gidt se at hvis budgettet siger, at det max må blive 100 kr. i måneden, så dur det ikke med børnefonden, da det er fastsat på 200 kr. i måneden.

Jeg håber du finder en organisation, der passer bedre ind i din økonomi 

Ja, det håber jeg også, da jeg gerne vil give de værdier og den rummelighed videre til Laura

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.