Fadderbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.927 visninger
36 svar
0 synes godt om
6. december 2011

Pige2009

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der re nogen herinde, der har et fadderbarn? Hvorigennem støtter I? Jeg har nemlig selv overvejet at få et fadderbarn

Kh. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

Tranebær

Jeg har netop fået et fadderbarn.
Jeg har fået hende gennem SOS-børnebyerne og betaler 205 kr/md. Du kan selv vælge verdensdel og køn, men jeg valgte "der hvor der er mest brug for det" og "underordnet" og har fået en 10-årig pige i Afrika.
Det fungerer rigtig godt, jeg har fået tilsendt en håndbog for faddere med en masse gode råd, et billede + beskrivelse af mit fadderbarn, en beskrivelse af landet, en beskrivelse af SOS-børnebyernes arbejde i landet og senere et brev fra landet hvor jeg bl.a. fik at vide at de havde fortalt mit fadderbarn hvem jeg var og placeret Danmark på et verdenskort

God fornøjelse! 

Anmeld

6. december 2011

minimig

Hej, jeg har ikke selv et, men mine forældre har været faddere til forskellige børn i de sidste 25 år hos Børnefonden. Det har fungeret rigtig fint, og der bliver sendt billeder og tegninger begge veje. Der kommer nyhedsbreve der fortæller hvad pengene går til, da det jo ikke bare er barnet og den nærmeste familie, men ofte også lokalsamfundet der får gavn af pengene i form af tilskud til projekter og skole

Anmeld

6. december 2011

Pige2009

Spændende spændende Flere der vil dele?

Anmeld

12. december 2011

Pige2009

Flere?

Anmeld

12. december 2011

Raj

Baagøe skriver:

Flere?

Jeg støtter en pige i Tanzania igennem Plan, og det er bare rigtig fint. Betaler 195 om måneden og det går så det hele området med alt hvad man nu har brug for af uddannelse og vand osv. Så får jeg billeder engang i mellem og en opdatering på hende og området. Og så er der jo mulighed for at skrive med pigen/familien og sende gaver en gang i mellem. Er i hvert fald meget glad for at gøre det

Anmeld

12. december 2011

Happiness

Lukas fik sig en storebror fra Tanzania i dåbsgave Så farmor betaler hver måned, og Lukas skal så når han bliver gammel nok tegne tegninger og skrive breve til sin "storebror"

Det er hendes måde at lære ham at andre børn ikke er lige heldigt stillet som dem i DK.

Vi havde faktisk selv gået og overvejet det, så lidt pudsigt at hun så gør det for os Men når det er sagt så vil vi også selv støtte et andet barn. Vi skal bare lige hen i det nye år først

Det er forresten igennem Plan.

Anmeld

12. december 2011

Pige2009

RQK skriver:

Jeg støtter en pige i Tanzania igennem Plan, og det er bare rigtig fint. Betaler 195 om måneden og det går så det hele området med alt hvad man nu har brug for af uddannelse og vand osv. Så får jeg billeder engang i mellem og en opdatering på hende og området. Og så er der jo mulighed for at skrive med pigen/familien og sende gaver en gang i mellem. Er i hvert fald meget glad for at gøre det

Dejligt. Føler du, der er styr på tingene i organisationen osv.?

Anmeld

12. december 2011

Pige2009

Happiness skriver:

Lukas fik sig en storebror fra Tanzania i dåbsgave Så farmor betaler hver måned, og Lukas skal så når han bliver gammel nok tegne tegninger og skrive breve til sin "storebror"

Det er hendes måde at lære ham at andre børn ikke er lige heldigt stillet som dem i DK.

Vi havde faktisk selv gået og overvejet det, så lidt pudsigt at hun så gør det for os Men når det er sagt så vil vi også selv støtte et andet barn. Vi skal bare lige hen i det nye år først

Det er forresten igennem Plan.

Det lyder da også rigtig fint Vil I også støtte gennem Plan?

Anmeld

12. december 2011

Happiness

Baagøe skriver:

Det lyder da også rigtig fint Vil I også støtte gennem Plan?

Måske. Men har en kollega der en gang om året tager til Afrika og hjælper med at bygge skoler, levere materialler og lignende. Så det bliver nok igennem der. Også fordi der INTET går til adminstartion. De frivillige betaler selv deres billetter.

Men derigennem kan man også "adoptere" et barn. Så regner med det bliver der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.