Fadderbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

Pige2009

Happiness skriver:

Måske. Men har en kollega der en gang om året tager til Afrika og hjælper med at bygge skoler, levere materialler og lignende. Så det bliver nok igennem der. Også fordi der INTET går til adminstartion. De frivillige betaler selv deres billetter.

Men derigennem kan man også "adoptere" et barn. Så regner med det bliver der.

Kanon!  Hvad koster det om måneden mon?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Christina :-)

hej jeg har også et faderbarn venter på og komme igang men jeg får en pige

Anmeld

12. december 2011

Happiness

Baagøe skriver:

Kanon!  Hvad koster det om måneden mon?

Det ved jeg faktisk ikke. Kan prøve at høre hende. Det er skolebørn man støtter. Mener hun har sagt at for 100kr om året har 1 barn råd til at gå i skole. Men man støtter vidst til en masse andre ting.

Jeg hører hende lige ad, sender hende en besked. Kan lige skrive hvad hun siger.

Anmeld

12. december 2011

Pige2009

Happiness skriver:

Det ved jeg faktisk ikke. Kan prøve at høre hende. Det er skolebørn man støtter. Mener hun har sagt at for 100kr om året har 1 barn råd til at gå i skole. Men man støtter vidst til en masse andre ting.

Jeg hører hende lige ad, sender hende en besked. Kan lige skrive hvad hun siger.

Det må du meget gerne. Jeg havde nemlig håbet, der var noget til ca. 100 kr./md., men jeg kan se, at dem der her har skrevet, betaler ca. 200 kr./md.

Anmeld

12. december 2011

Happiness

Baagøe skriver:

Det må du meget gerne. Jeg havde nemlig håbet, der var noget til ca. 100 kr./md., men jeg kan se, at dem der her har skrevet, betaler ca. 200 kr./md.

Har sendt en mail til hende nu. Kan nemlig heller ikke lige huske hvad det hedder Men i og med at det hele går ubeskåret til barnet, tror jeg ikke det kommer op på de 200kr. De fleste steder står der jo at 10% går til adm. Men tit er der også andre skjulte udgifter, så barnet kun modtager det halve beløb

Men skal nok skrive så snart hun har svaret.

Anmeld

12. december 2011

Carina1977

Baagøe skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der re nogen herinde, der har et fadderbarn? Hvorigennem støtter I? Jeg har nemlig selv overvejet at få et fadderbarn

Kh. Linda

Jeg har igennem børnefonden, og har haft det igennem de sidste 8 år  man betaler 200 kr. i måneden, og så kan man selv bestemme om man også vil betale et ekstra tilskud på 225 kr. fødselsdag + jul. Det har jeg så valgt at gøre  man får løbende en status på barnet. hvordan det går familien + barnet, helbred og skolegang osv. de 2 gange om året, hvor jeg betaler for fødselsdag + jul, får jeg også et brev fra dem, hvor de udførligt har skrevet, hvad de har brugt pengene på, og hvad det har kostet.

Jeg føler i hvert fald at man har en fornemmelse af, at pengene går til dem og ikke bare til administration.

Anmeld

12. december 2011

Carina1977

Baagøe skriver:

Du kan trække det fra i skat 

Anmeld

12. december 2011

K&S

Baagøe skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der re nogen herinde, der har et fadderbarn? Hvorigennem støtter I? Jeg har nemlig selv overvejet at få et fadderbarn

Kh. Linda

Vi har et fadderbarn - en dreng på 7 år i Kenya - igennem Plan Danmark

De går blandt andet meget op i at de gaver, man sender afsted, ikke skal skabe misundelse, så det skal være ting, der kan bruges i fællesskab. Vi har tidligere sendt en bold og farveblyanter derned

Anmeld

13. december 2011

Raj

Baagøe skriver:

Dejligt. Føler du, der er styr på tingene i organisationen osv.?

Ja fuldstændig! Har aldrig oplevet noget der skulle være galt. Man får forresten også et blad engang i mellem omkring deres arbejde alle mulige steder og en mail også. Synes hele tiden der er god information omkring hvad de laver

Anmeld

13. december 2011

Pige2009

Happiness skriver:

Har sendt en mail til hende nu. Kan nemlig heller ikke lige huske hvad det hedder Men i og med at det hele går ubeskåret til barnet, tror jeg ikke det kommer op på de 200kr. De fleste steder står der jo at 10% går til adm. Men tit er der også andre skjulte udgifter, så barnet kun modtager det halve beløb

Men skal nok skrive så snart hun har svaret.

Oki doki - det lyder godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.