Ja det er sådan set nogenlunde hvad jeg føler: Overrasket (læs: MEGET), mundlam og på sin vis rasende!!!
Det er bare ikke i orden, at computerdukker eller stærkt redigerede "virkelige" modeller skal repræsentere kvindeidealet!
Det gør mig led og ked af det! Der er SÅ mange kvinder, og specielt piger, som har et helt forkert selvbillede, netop fordi de sammenligner sig med sådanne reklamer! Inklusiv mig selv!
Jeg tror at der på et tidspunkt kommer en modreaktion, hvor naturlighed og "almindelig" sund kropsbygning igen bliver idealet. Der går sikkert lang tid, men en eller anden dag, tror jeg det sker! Synes Marilyn Monroe var langt mere naturlig og smuk end disse computerfabrikerede "modeller"!!!
Det er trist at opfattelsen af den ideelle kvindekrop er blevet så ensporet! Trist at alle med et lidt højere BMI skal føle, at de ikke er gode nok som de ser ud, at man ikke sagtens kan være en smuk og attraktiv kvinde trods de ekstra kilo på sidebenene.
Jeg har selv ekstremt svært ved at acceptere min krop, som den er, og jeg har svært ved at tro på at nogle kan synes jeg er smuk/lækker/sexet. Men jeg har en mand som forguder mit udseende og elsker at jeg er blød, jeg bliver kommenteret (positivt) eller smilet til/kigget efter af mænd og veninder osv. komplimenterer mig også jævnligt.
Det er så ærgerligt at det negative selvbillede er blevet så mange piger/kvinder påduttet fra de var helt små!
ELSKER DOves reklamer 
Anmeld