Må han få øl??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

Risen

Det er op til dig selv..  

Personligt vil jeg ikke give Clara det, af den grund at jeg ikke kan se hvorfor hun skulle have det? - Hun har jo ingen interesse i det og så er det ikke særlig sundt for hende, men kun en fornøjelse for os voksne at se det.. Men sådan er vi jo så forskellige..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Mumto3

Der er jo nærmest ikke alhokol i en nisseøl, så den vej rundt synes jeg ikke det gør noget at man giver lidt. MEN du skal lige huske at tænke koncekvenserne igennem. Tænk nu hvis han synes det smager fantastisk, og fra nu og indtil han bliver teenager gerne vil have øl, og tager en slurk hver gang han kan se sit snit til det?

Min fætter (som er 18 år yngre end mig) fik lov til at smage en mikroskopisk mundfuld rødvin da han var omkring 3 år gammel. Han var helt vild med det og det har været en plage for forældrene lige siden, at hver han i den grad sukkede efter rødvin.  De havde en forestilling om at han ville sige: Adr og så var rødvin ikke interesant mere. Men det skal jeg lige love for at det var!!!

Når der var familiefest skulle man vogte over sit glas, der var ikke noget med lige at have en glas stående et sted hvor der ikke var voksen opsyn, for så kom min fætter med det samme.

Forældrene kunne dårligt åbent en flaske vin lørdag aften, fordi han bare sad med tungen ud af munden og plagede og plagede og plagede om at måtte få. Det fik han selvfølgelig ikke lov til!!! -men de kunne ikke bare have en flaske stående ud i køkkenet, for så gik han selv ud og tog (altså ikke lige da han var 3 år gammel, men da han var 7 år gammel, 9år, 11 år ) -og det er altså mega belastende at have en barn der er så vild efter at få alkohol!

Begge forældre er sådan nogen der næsten ikke drikker, så det er bestemt ikke fordi han har lært det 'hjemmefra' på den måde. Han fik bare lov at smage, og så var han helt vild med det!

Anmeld

8. december 2011

Brams

myr81 skriver:

heller ikke mig, gælder også sodavand herhjemme, men sådan er vi jo forskellige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.