SussieThyssen skriver:
Det er vigtigt at indarbejde en god rytme fra de er helt små mht søvnmønster.
Denne her rytme har jeg selv fulgt med mine 3 store poder.
Morgen: Vågne, ordnes, spise, hygge/lege, tør ble igen, ud og sove i barnevognen efter ca 1-1,5 time.
Formiddag: Vågne, ordnes, spise, hygge/lege, spise, tør ble, sove
Frokost/tidlig eftermiddag: Samme som ovenfor
Eftermiddag: Samme men her skal der kun en lille powenap til.
Aftenritual: Spise, hygge, bad og puttes i seng. Badet gør dem dejligt trætte, og lægger op til at nu er det aften og sengetid.
Kl halv 7-7 puttes den bette til natten, så får du en god rytme indbygget, som også fungerer når barnet bliver større og begynder at få rigtig mad, sådan at I kan få voksentid uden forstyrrelse fra barnet.
Når den lille vågner til natmad, så hold bleskift og amning/flaske i så dæmpet belysning som muligt, der skal ikke snakkes og leges, så barnet lærer, at om aftenen og natten sover man.
Der puttes med det samme igen, og lyset slukkes.
Det kan godt være hun ligger og øvler lidt, men så giver du bare sutten eller nussekluden og går igen.
De lærer hurtigt at der er forskel på morgen og aften og lærer hurtigt at sove igennem.

Kærligst
Sussie
Hvor meget lod du dem så sove om middagen og eftermiddagen? det lyder som en god rutine jeg vil prøve at indføre.. Rose sover ikke rigtig i løbet af dagen. Kan ikke finde ud af om hun ikke gider, eller jeg bare er dårlig til at finde ud af hendes søvnmønster