Hvordan sover en baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2011

SussieThyssen

Bshizzle skriver:

Hold da beeeeep Sussie.. Det var da utroligt ja..
Du gav dem ikke et magisk sovemiddel ?!

Min lille dreng får mellem 21 og 23 lige et aften-flip hvor han er rigtig meget aktiv og så skal hans ellers "snakke" løs og ha hans nat-flaske/bryst.
Men pludselig falder han osse bare i søvn og sover til næste morgen mellem 8.00 og 9.00 hvor jeg til tider må vække ham da jeg jo skal ha den store dreng i Børnehave.

Men det er SKØNT med babyer der sover om natten  

Næ..de fik bare noget at leve af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

KLN

Bshizzle skriver:

... Fuld stændig det samme her..

Dog sover min på 7 uger fint og sover fuldstændig igennem on natten.
Jeg er så bare ikke så god til at ligge ham ud og sove om formiddagen, da det altid ender med at han falder i søvn mens vi hygger/putter i sofaen..
- Men helt sikkert.. de sover SÅ godt udenfor, og så er det jo rart med frisk luft.

Det lyder meget som vi gør herhjemme.. Hvor lang tid sover din dreng adgangen om dagen? Min pige på 6 uger sover gerne en tre timer ad gangen i barnevognen. Er lidt i tvivl om det er for længe?

Anmeld

6. december 2011

Bshizzle

KLN skriver:

Det lyder meget som vi gør herhjemme.. Hvor lang tid sover din dreng adgangen om dagen? Min pige på 6 uger sover gerne en tre timer ad gangen i barnevognen. Er lidt i tvivl om det er for længe?

Jamen det er meget forskelligt..
De sidste 2 - 3 uger her har vi haft en travl tid, så har næsten ikke været hjemme til at kunne ligge ham ud i vognen og sove..

Men min dreng sover ikke så lang tid af gangen desværre..
1 time.. 2 max !
Men hen omkring ved en 15.. 16 tiden kan han godt lige sove 3 - 4 timer i træk.

Anmeld

7. december 2011

Madam Blå

BigBabyWish skriver:

Åh ja, de store øjne som kan kigge sådan på én ..

Det smelter jo bare hjerter!

Jamen her får hun nattøj på omkring kl. 20 om aftenen og så hygger hun og leger som regel lidt, enten med mor, far eller på legetæppet. Kl. 21 får hun sin "natflaske" og derefter bliver hun puttet i mine arme og falder som regel i søvn kl. 22, hvorefter hun sover frem til kl. 6-7 næste morgen.

Det lyder som en god rutine! Vi har ikke rigtig nogen.. Hun falder i søvn hos mig eller sin far i løbet af aftenen, vågner så mellem 22-24 og får en flaske, også går vi i seng. Så vågner hun en-to gange og får flaske om natten. Afhængig af, hvor længe vi sover

Overvejer at prøve at lave lidt mere rutine. Det ville lette en del for mig, synes jeg

Anmeld

7. december 2011

Madam Blå

SussieThyssen skriver:

Det er vigtigt at indarbejde en god rytme fra de er helt små mht søvnmønster.

Denne her rytme har jeg selv fulgt med mine 3 store poder.

Morgen: Vågne, ordnes, spise, hygge/lege, tør ble igen, ud og sove i barnevognen efter ca 1-1,5 time.

Formiddag: Vågne, ordnes, spise, hygge/lege, spise, tør ble, sove

Frokost/tidlig eftermiddag: Samme som ovenfor

Eftermiddag: Samme men her skal der kun en lille powenap til.

Aftenritual: Spise, hygge, bad og puttes i seng. Badet gør dem dejligt trætte, og lægger op til at nu er det aften og sengetid.
Kl halv 7-7 puttes den bette til natten, så får du en god rytme indbygget, som også fungerer når barnet bliver større og begynder at få rigtig mad, sådan at I kan få voksentid uden forstyrrelse fra barnet.

Når den lille vågner til natmad, så hold bleskift og amning/flaske i så dæmpet belysning som muligt, der skal ikke snakkes og leges, så barnet lærer, at om aftenen og natten sover man.
Der puttes med det samme igen, og lyset slukkes.
Det kan godt være hun ligger og øvler lidt, men så giver du bare sutten eller nussekluden og går igen.
De lærer hurtigt at der er forskel på morgen og aften og lærer hurtigt at sove igennem.

Kærligst
Sussie

Det lyder som en rigtig dejlig rytme

Problemet for mig er at jeg ikke kan få hende til at falde i søvn for tiden. I dag har hun sovet da jeg gik tur i barnevognen, og jeg satte hende ud på altanen da vi kom hjem. Men jeg kan ikke få hende til at falde i søvn uden at gå med hende - enten i vognen eller i mine arme. Og selv der vågner hun når jeg efter en time lægger hende fra mig..

Hvordan fik du dine til at falde i søvn - og blive sovende?

Synes hun endnu er for lille til at græde sig i søvn. Lidt lyde må hun gerne lave, men hun skal ikke græde søvn.

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

Madam Blå skriver:

Det lyder som en rigtig dejlig rytme

Problemet for mig er at jeg ikke kan få hende til at falde i søvn for tiden. I dag har hun sovet da jeg gik tur i barnevognen, og jeg satte hende ud på altanen da vi kom hjem. Men jeg kan ikke få hende til at falde i søvn uden at gå med hende - enten i vognen eller i mine arme. Og selv der vågner hun når jeg efter en time lægger hende fra mig..

Hvordan fik du dine til at falde i søvn - og blive sovende?

Synes hun endnu er for lille til at græde sig i søvn. Lidt lyde må hun gerne lave, men hun skal ikke græde søvn.

Jeg lod dem græde..holdt naturligvis øje..men de tager altså ingen skade af at bruge lungerne lidt. Så jeg tog dem ikke op men gik jævnligt ud og gav en sut og gik så igen.

Og så må du godt kalde mig en ond mor, men det der med at slæbe rundt på dem, kan man altså bare ikke..der skal også være plads til at få lavet noget.
Tænk på hvordan det er at have mere end en..så kan man heller ikke slæbe rundt på trolden. 

Anmeld

7. december 2011

Madam Blå

SussieThyssen skriver:

Jeg lod dem græde..holdt naturligvis øje..men de tager altså ingen skade af at bruge lungerne lidt. Så jeg tog dem ikke op men gik jævnligt ud og gav en sut og gik så igen.

Og så må du godt kalde mig en ond mor, men det der med at slæbe rundt på dem, kan man altså bare ikke..der skal også være plads til at få lavet noget.
Tænk på hvordan det er at have mere end en..så kan man heller ikke slæbe rundt på trolden. 

Jamen du har i bund og grund helt ret! Hvis jeg havde en i forvejen så ville jeg sørme heller ikke trave lejligheden frem og tilbage for at få hende til at sove. Men jeg synes det er så svært når hun græder sig i søvn..

Men jeg kunne jo starte med at lade hende ligge i liften, og ikke tage hende op! Og så bare sidde med en hånd ved hende, eller noget. Så kan jeg lige så stille trappe ned, og så ende med at kunne lægge hende og putte hende og sige godnat

Ved du hvor længe der mon går før hun så vil have lært at hun altså skal sove i liften, så det kan ikke nytte noget at skrige sådan.

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

Madam Blå skriver:

Jamen du har i bund og grund helt ret! Hvis jeg havde en i forvejen så ville jeg sørme heller ikke trave lejligheden frem og tilbage for at få hende til at sove. Men jeg synes det er så svært når hun græder sig i søvn..

Men jeg kunne jo starte med at lade hende ligge i liften, og ikke tage hende op! Og så bare sidde med en hånd ved hende, eller noget. Så kan jeg lige så stille trappe ned, og så ende med at kunne lægge hende og putte hende og sige godnat

Ved du hvor længe der mon går før hun så vil have lært at hun altså skal sove i liften, så det kan ikke nytte noget at skrige sådan.

Næ..for jeg har jo aldrig taget det den vej rundt, blot lagt trolden i barnevognen og så godnat.

Anmeld

7. december 2011

Madam Blå

SussieThyssen skriver:

Næ..for jeg har jo aldrig taget det den vej rundt, blot lagt trolden i barnevognen og så godnat.

Hihi - kan godt se at jeg er noget pyller

Jeg vil prøve at "mande"mig op. For det duer ikke som det foregår nu.

Takker for svar!

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

Madam Blå skriver:

Hihi - kan godt se at jeg er noget pyller

Jeg vil prøve at "mande"mig op. For det duer ikke som det foregår nu.

Takker for svar!

Nej det er jo det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.