Vedr. hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.615 visninger
48 svar
0 synes godt om
4. december 2011

TR

Heeeii piver

Kæresten og jeg købt hus i juli månede 2011. Rigitg fint osv.

Men nu er jeg bange for at vi har fugt i alle vores vinduer og inde i soveværelset er det os på vej op ad karmen lige ved vinduet .  

Hvordan finder vi ud af om det er fugt? og vi har tegnet en ejerskiftforsikring, hvordan får man det kørt derover og kan man overhovedet det ?? ..

Er helt chokket over at det muligvis kan være det ... det værst i soveværelset .

Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig/os .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

mamalicious

Er det i tapeten eller i trækarmen ???

Stod der noget i tilstandsrapporten ??

Anmeld

4. december 2011

SS82

Hvordan ser det ud?

Anmeld

4. december 2011

TR

mamalicious skriver:

Er det i tapeten eller i trækarmen ???

Stod der noget i tilstandsrapporten ??

Det er i plastik (staves) vinduer. det er i selve plastik karmen og så er det på vej ned til vinduskarmen ( der hvor man stiller ting) ..  inde i sovesværelset,

I de andre rum sidder det i fuen imellen selv vinduet og rammen om vinduet . (håber du forstår hva jeg mener)

er står intet om det i tilstandsreporten ..

Anmeld

4. december 2011

TR

Slott skriver:

Hvordan ser det ud?

Det er sådan nogle sorte/mørke prikker ...

Anmeld

4. december 2011

SS82

Sidder der vandperler/fugt på selve vinduet når i har sovet.

Anmeld

4. december 2011

TR

Slott skriver:

Sidder der vandperler/fugt på selve vinduet når i har sovet.

jep, de er totalt våde . vinduerne ovenpå ligner jeg ved ikk hva, de er næsten helt sorte i fuen .. og det skal lige siges at vi slet ikk benåtter 1 sal pt .

Aner ikk hvem jeg skal have finger i

Anmeld

4. december 2011

Louise mortil4

husker i at få luftet godt ud hver eneste dag når i står op?? Det kan i hvertfald afhjælpe problemet en del.

Anmeld

4. december 2011

Mumto3

Jeg tænker også UDLUFTNING!!!

Hav en klud liggende, og hver morgen skal vinduerne tørres af  og så skal der luftes ud.

Det er ikke noget der kan kører over ejerskifte forskringen. Der er jo ikke noget i vejen med huset, det er bare meget tæt, så den fugtige luft ikke kan slippe ud. Problemer ligger i, at der ikke bliver luftet nok ud.

Den generelle anbefaling er 10 min udfluftning 3 gange om dagen, hver dag!!! Hvis man så bor i et ekstra tæt hus, f.eks. med nye tætte vinduer, så er det ekstra vigtigt med udluftning. I kan også vælge at få installeret en udluftningsrist i soveværelse, altså en ventilatoer, som du kender fra badeværelset.

Anmeld

4. december 2011

SS82

TR skriver:

jep, de er totalt våde . vinduerne ovenpå ligner jeg ved ikk hva, de er næsten helt sorte i fuen .. og det skal lige siges at vi slet ikk benåtter 1 sal pt .

Aner ikk hvem jeg skal have finger i

Det skyldes dårligt indeklima. Se at få vasket det af og luft ud HVER dag. Det er ikke en fejl ved huset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.