Anton er syg med MØB & asmatisk bronkitis :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.055 visninger
35 svar
0 synes godt om
3. december 2011

K&S

Anton havde en smule feber i går aftes, men blev puttet som normalt og faldt også rimelig hurtigt i søvn

Han sov dog kun 1½ times tid, inden han vågnede og var dybt ulykkelig - så vi måtte have ham med ind i sofaen, hvor han bare hang hos os i ca. 1½ time, før han var ved at falde om træthed og blev lagt i seng igen med panodil OG OG OG sov til 06.30...! (og ja, det er vildt hos os, da han plejer at vågne ved 4-tiden)... 

Han har så haft feber hele dagen uden nogen særlig effekt af Panodil, feberen er bare steget støt, så vi tog til vagtlægen ved 15-tiden og han kunne så konstatere MØB og svag asmatisk bronkitis  og så er der jo ikke noget at sige til, at han har været pjevset idag...!

Han har fået penicillin mod MØB´en (som rent faktisk smager godt denne gang, så det er ikke en kamp at give ham det ) + Bricanyl mod hans asmatiske bronkitis - men hjælper det ikke indenfor en uge, må vi have gang i masken  

Lige nu er han lagt i seng, men vågner tit og bare tager sig til øret  så håber penicillinen virker hurtigt...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

dorthemus

Stakkels jer Runa har også AB pg får spacer/maske og har lige haft MØB som hun fik pencillin for. Fik dræn for er par uger siden men ørene løbet stadig så hun får øredråber og hjælper det ikke skal hun på pencillin igen ØV!! Det er bare ikke sjovt når de har ondt

Anmeld

3. december 2011

serinasmor

det er så svært når de små er syge .. og det fylder SÅ meget ..

hvis i ender med masken så frygt ikke ...det er ikke så slemt som det lyder .. de allerfleste børn vokser fra det igen  

serina har maske og får den fast hver dag 2 gange om dagen (fordi det er vinter og koldt og vådt) og ellers ved anfald... det er kun meget sjældent det er en kamp  ...  tror jeg kæmper med hende max 1 gang om måneden .. og farmand måske en gang hver 14. dag .. ikke slemt

men kender uroligheden

Anmeld

3. december 2011

2721

Øv, det lyder godt nok ikke sjovt
God bedring til Anton

Anmeld

3. december 2011

dorthemus

serinasmor skriver:

hvis i ender med masken så frygt ikke ...det er ikke så slemt som det lyder .. de allerfleste børn vokser fra det igen  

serina har maske og får den fast hver dag 2 gange om dagen (fordi det er vinter og koldt og vådt) og ellers ved anfald... det er kun meget sjældent det er en kamp  ...  tror jeg kæmper med hende max 1 gang om måneden .. og farmand måske en gang hver 14. dag .. ikke slemt

men kender uroligheden

Det samme her...Runa får også sin to gange dagligt med Flixotide og ved anfald Ventoline. Hun tager det også i stiv arm

Anmeld

3. december 2011

serinasmor

dorthemus skriver:

Det samme her...Runa får også sin to gange dagligt med Flixotide og ved anfald Ventoline. Hun tager det også i stiv arm

dejligt med dygtige unger

Anmeld

3. december 2011

dorthemus

serinasmor skriver:

dejligt med dygtige unger

Nemlig

Anmeld

3. december 2011

Dansker I Holland

K&S skriver:

Anton havde en smule feber i går aftes, men blev puttet som normalt og faldt også rimelig hurtigt i søvn

Han sov dog kun 1½ times tid, inden han vågnede og var dybt ulykkelig - så vi måtte have ham med ind i sofaen, hvor han bare hang hos os i ca. 1½ time, før han var ved at falde om træthed og blev lagt i seng igen med panodil OG OG OG sov til 06.30...! (og ja, det er vildt hos os, da han plejer at vågne ved 4-tiden)... 

Han har så haft feber hele dagen uden nogen særlig effekt af Panodil, feberen er bare steget støt, så vi tog til vagtlægen ved 15-tiden og han kunne så konstatere MØB og svag asmatisk bronkitis  og så er der jo ikke noget at sige til, at han har været pjevset idag...!

Han har fået penicillin mod MØB´en (som rent faktisk smager godt denne gang, så det er ikke en kamp at give ham det ) + Bricanyl mod hans asmatiske bronkitis - men hjælper det ikke indenfor en uge, må vi have gang i masken  

Lige nu er han lagt i seng, men vågner tit og bare tager sig til øret  så håber penicillinen virker hurtigt...!

Åhhh nej dog Jeg håber snart han får det bedre og bliver rask og ikke pjevset igen  

Anmeld

3. december 2011

K&S

dorthemus skriver:

Stakkels jer Runa har også AB pg får spacer/maske og har lige haft MØB som hun fik pencillin for. Fik dræn for er par uger siden men ørene løbet stadig så hun får øredråber og hjælper det ikke skal hun på pencillin igen ØV!! Det er bare ikke sjovt når de har ondt

Vi har heldigvis en tid hos en ørelæge på fredag, så håber de vil gøre noget, for det er 3. gang MØB inden for få måneder og hans ene trommehinde sprang sidst og da vi var til tjek hos egen læge efterfølgende, var der fortsat var væske på det ene øre og undertryk i det andet  Og jeg synes bare, det er synd han skal have ondt så tit...!

Jeg får selv ondt i ørerne, så snart jeg er det mindste forkølet og det er simpelthen den værste smerte, man kan udsættes for

Årh, hvor er det hårdt - jeg kan kun forestille mig, hvor svært det kan være for dig som enlig arbejdende mor at få det til at hænge sammen - vi er jo trods alt 2 og jeg er sygemeldt lige pt., så har ikke problemer med pasning under sygdom!

Håber snart Runa får det bedre

Anmeld

3. december 2011

K&S

serinasmor skriver:

men kender uroligheden

Jeg er nu ikke urolig for masken, jeg synes bare, det er synd, han skal igennem det samtidig med MØB hele tiden  og det vigtigste er jo bare, at han bliver frisk igen...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.