Hvor konsekvente er i med aftensmaden til de 2-årige???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2011

Klumpe-dumpe

Leneur skriver:

.

hejsa.

min datter som bliver 3 år i feb. har også haft sådan en periode omkrin de 2 år, -hvor hun kun ville spise rugbrød til aften, -fair nok med mig, hun fik sin rugbrød med leverstorhej og pludseligt en dag, så ville hun smage mit mad, og så spiste hun helt fint mad igen.

fra marts i år og frem til omkring aug. ville hun KUN spise ris til aften, uden kød eller andet, jamen fint med mig, så fik hun kun ris, og pludselig en dag ville hun spise pastaskruer, så kartofler og nu spiser hun alt igen. (altså til aftensmad)

Så jeg tror ikke du skal fokusere så meget på at hun kun vil spise rugbrød, bare hun spiser eller andet (mættende) og så må du varier hendes madpakke til frokost med kødpålæg - fisk og grønsager.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2011

Hasselnødden

K&S skriver:

Jeg har lige læst en artikel (men kan ikke huske hvor), hvor der stod, at det er okay at børn går til og fra bordet under middagen, men de skal bare ikke have lov at tage mad med sig (giver det mening?) - og man skal ikke tilbyde noget efterfølgende...! Men det kan godt være svært at sidde stille under et helt måltid - så hellere at de lige strækker benene og koncentrerer sig om noget andet end at måltidet går op i hat og briller

Herhjemme spiser Anton nogle gange mindre end lidt, andre gange smovser han i sig - det kommer helt an på, hvilken humør han er i, hvor træt han er, hvor meget han har spist til frokost + eftermiddagsmad i DP, så han får ikke andet tilbudt end det i spiser- og han sover ikke anderledes de dage, han næsten ikke spiser noget

Anton er 16 måneder (i morgen)

Jeg er næsten sikker på du har læst samme artikel som mig - her fra baby.dk - har forsøgt at søge på den, men kan ikke hitte den. Men den husker jeg næsten som værende ordret med det du citerede.

Anmeld

3. december 2011

K&S

Hasselnødden skriver:

Jeg er næsten sikker på du har læst samme artikel som mig - her fra baby.dk - har forsøgt at søge på den, men kan ikke hitte den. Men den husker jeg næsten som værende ordret med det du citerede.

det kan helt sikkert godt være herinde, jeg har læst det - det er jo her, størstedelen af tiden bliver brugt 

Anmeld

3. december 2011

Hasselnødden

K&S skriver:

det kan helt sikkert godt være herinde, jeg har læst det - det er jo her, størstedelen af tiden bliver brugt 

Nej det kan da virkelig ikke passe.  Sikke en påstand.

Anmeld

3. december 2011

K&S

Hasselnødden skriver:

Nej det kan da virkelig ikke passe.  Sikke en påstand.

Jeg kan ikke finde ud af at linke på telefonen, men hvis du klikker på tumling foroven og scroller ned i bunden, så finder du artiklen :-) 

Anmeld

3. december 2011

Hasselnødden

K&S skriver:

Jeg kan ikke finde ud af at linke på telefonen, men hvis du klikker på tumling foroven og scroller ned i bunden, så finder du artiklen :-) 

Ah tak, vil da lige finde den til TS så 

Anmeld

3. december 2011

K&S

Hasselnødden skriver:

Ah tak, vil da lige finde den til TS så 

Du er en gutterkvinde 

Anmeld

3. december 2011

Hasselnødden

Du er en gutterkvinde 

Er det tanken der tæller  Jeg kan nemlig ikke finde den

NU er jeg en gutterkvinde

Anmeld

3. december 2011

Mira0911

Jeg har ikke læst svarene i tråden.. Her foregår det sådan her... 

Julie kan IKKE sidde ved bordet et helt måltid... Du får lov at gå fra og til under måltidet.. Hun får at vide hvis hun skal have noget at spise eller drikke, må hun komme hen til bordet og tage det og ikke tage det med sig.. 

Hvis vi ved hun ikke kan lide det vi skal have at spise, slæber jeg rugbrød med ind på bordet og pålæg/grønt til hende... Det fungere nu meget godt... 

Man kan altså ikke tvinge et barn til at spise... Det tror kæresten desværre herhjemme at man kan... 

Han siger tit til hende at nu skal hun spise sin mad... Jeg har brugt den på ham også hvor han er blevet skide sur... Så kan han selv se hvordan det er for et barn... 

Jeg oplever tit forældre som i min omgangskreds sige "XX du SKAL spise" Igen man kan ikke tvinge et barn til at spise.. 

Anmeld

3. december 2011

Hasselnødden

Leneur skriver:

Min datter som ellers altid har været glad for mad, har de sidste mange måneder nærmest bare pirket til sin mad, eller ikke en gang smagt på den, førend hun siger... ikk' li'. Selvom det normalt har været noget hun har guffet i sig førhen. Så de fleste aftener har jeg kunnet gå i køkkenet efter en rugbrød med smør på.

Jeg har nogen gange haft lyst til ikke at tilbyde hende rugbrøden og så lade hende komme i seng uden mad, så hun måske forstår at det er maden hun skal spise og ikke får andet hvis hun ikke spiser men kan ikke lide at hun slet ikke får noget så. Vil bare gerne have at hun får noget sundt og varieret at spise frem for den dumme rugbrød, så hvad gør i, eller har gjort for at få dem til at spise maden igen??

Så fandt jeg en artikel:

http://www.alive.dk/Nyheder/Boern/2010-47-boern-middagsbordet.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.