Min datter som ellers altid har været glad for mad, har de sidste mange måneder nærmest bare pirket til sin mad, eller ikke en gang smagt på den, førend hun siger... ikk' li'. Selvom det normalt har været noget hun har guffet i sig førhen. Så de fleste aftener har jeg kunnet gå i køkkenet efter en rugbrød med smør på.
Jeg har nogen gange haft lyst til ikke at tilbyde hende rugbrøden og så lade hende komme i seng uden mad, så hun måske forstår at det er maden hun skal spise og ikke får andet hvis hun ikke spiser men kan ikke lide at hun slet ikke får noget så. Vil bare gerne have at hun får noget sundt og varieret at spise frem for den dumme rugbrød, så hvad gør i, eller har gjort for at få dem til at spise maden igen??
Kan desværre ikke give dig noget godt råd, men vil gerne følge med her, for har selv en datter på 2 år og 3 mdr, som bare ikke gider spise særlig meget til aften.
Har prøvet næsten alt! Undladet at give hende andet end et halvt stykke frugt efter hendes middagslur, leget lidt ekstra med hende for at bygge en appetit op... Men når vi så skal spise aftensmad, er det fuglebidder, hun tager, HVIS hun da spiser noget?? Kan heller ikke få mig selv til og smide hende i seng på tom mave, så hun får enten yoghurt eller rugbrød.
Idag har hun dog spist en god portion risengrød, men det hører til sjældenhederne, og ville gerne ha' hende til og spise kød og grøntsager :/
2 gange er hun kommet i seng uden mad, og det har resulteret i at hun vågner kl, 2-3 stykker og råber på mig at hun vil ha' mad - og hun sover først igen når hun har fået noget!!
Hvad dælen gør man???
Anmeld