Arggh - koger indeni

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2011

Anonym trådstarter

Henriette Aaby skriver:

Jeg forstår dig rigtig godt. Det er bare pisse irreterende.

Herhjemme har vi også haft mange højt råbende skænderier om disse emner.

Jeg ved ikke hvad løsningen er hos jer. Men hos os virker det at have en udrensnings skænderi, og der efter en rolig snak om tingen og finde et kompromi...

"Svesken på disken" Jeg har nogle gange lavet en oversigt over de opgaver der skal laves. Og så har vi sat navn på den der tog opgaven. Det har virket.

Giver det mening det jeg skrive?

Held og lykke i hvert fald

Ja nemlig svesken på disken og han plejer jo at være lydhør, når først vandene har lagt sig. Så du har ret. Og jeg er jo ikke fejlfri, så må hører hvad han har at sige. Er ret spændt på det der med at jeg gør ham til en kælling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2011

Henriette Aaby

Vil lige give et eksempel

Dagsopgaver:

Uge nr.

Opgaver

Morgen   opgaver

Niels

Henriette

Lave havregrød, gøre Maja færdig.

Smøre Majas madpakke, tage Maja op og   vaske hende inden morgenmaden. Finde tøj frem til Maja. Tænde   opvaskemaskinen.

Madlavning og oprydning efter madlavning,   tørre spisebord, køkkenbord og komfur af, putte Maja.

Pas Maja, støvsuge, bade Maja og rydde   legetøj op sammen med Maja inden senge tid, og det sidste legetøj mens Maja   bliver puttet

9

Niels

Henriette

10

Henriette

Niels

11

Niels

Henriette

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

mkb123 skriver:

Vil sige du er "hårdt ramt" i forhold til mig, men altså min kære mand.. Har sagt til ham 500000 gange, at hvis jeg skal ligge hans sokker sammen, så skal de ikke være med vrangen ud.. Og han bukker, nikker og nejer og siger "ska nok"  ... Men intet sker  utroligt!

Jeg kender det. for min mand smider tøjet med vrangen ud i lag. dvs. jeg skal hive trøjerne fra hinanden. Det har jeg for nylig påpegt i indeværende uge. Når der er bunker af vasketøj, ville det sgu være rart ikke at skal skille det hele ad også

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Jeg tror godt, jeg kunne sparke den bunke HEEEEELT ind under hans dyne eller lige foran hans side af sengen

Yes i know, men så kommer rengøringen også skal jeg have ryddet op. og det tager en evighed at få altting af vejen, men jeg kunne måske bare smide alt det som stadig ligger rundt omkring når rengøringen kommer i hans seng.

Lækkert med træsskoene, som også altid parkeres lige for neden af den stjele kælder trappe

Anmeld

2. december 2011

mkb123

Anonym skriver:

Jeg kender det. for min mand smider tøjet med vrangen ud i lag. dvs. jeg skal hive trøjerne fra hinanden. Det har jeg for nylig påpegt i indeværende uge. Når der er bunker af vasketøj, ville det sgu være rart ikke at skal skille det hele ad også

Haha, det er simpelthen så trist! Det er så skide irriterende at skulle gøre det OGSÅ oveni alt det andet l*** man skal gøre! Ej, hvis du tager en snak med ham, så må du lige update hvordan det går!

og hepper på dig!

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

katrine26 skriver:

ja den rumlen har vi også været igennem med at vi tager en snark så er det godt i 14 dage også falder han tilbage...men vis du vil undgå det så sæt dig ned med ham og læg en uge plan og vær rigtig pædagogisk..

List alle de gøremål for en uge. kig hvem er jer som har tidlig fri hvilken. Aftal af den som har tidlig fri lave aftensmad mens den anden leger med den lille. Skift til at vælge et gøremål så alt er planlagt til uge frem I kan gøre det en søndag. Så kan det være han ikke følger at du hakker på ham og han ik bliver en " kælling" Aftalt at vis gøremålet ik er tage så må der være en konsikvens aller en eller anden slags.

katrine26

Skidegod ide, og lige netop det som jeg har forslået...men det ender altid med han bliver skide fornærmet over at jeg vil planlægge søndag aften eller fredag hvor vi skal hygge osv.

Har også sagt til ham at det nytter jo ikke han altid er træt når vi netop skal planlægge til næste uge, så vi ikke bliver trætte

Men jeg kunne selvfølgelig prøve at bringe det på banen et andet tidspnunkt

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

Henriette Aaby skriver:

Vil lige give et eksempel

Dagsopgaver:

Uge nr.

Opgaver

Morgen   opgaver

Niels

Henriette

Lave havregrød, gøre Maja færdig.

Smøre Majas madpakke, tage Maja op og   vaske hende inden morgenmaden. Finde tøj frem til Maja. Tænde   opvaskemaskinen.

Madlavning og oprydning efter madlavning,   tørre spisebord, køkkenbord og komfur af, putte Maja.

Pas Maja, støvsuge, bade Maja og rydde   legetøj op sammen med Maja inden senge tid, og det sidste legetøj mens Maja   bliver puttet

9

Niels

Henriette

10

Henriette

Niels

11

Niels

Henriette

Ja, så er der da ingen vej udenom. Han har også faste opgaver- så som, det er ham der putter hver aften. altså jeg gør hende klar og klæder hende om osv. han er også god til at tage af bordet. Godt nok glemmer han altid at tørre bordene af og sådan, men det lever jeg med

Det kan da godt være, at det er nød til at skal skrives detaljeret ned.

Tusind tak for inputtet

Anmeld

2. december 2011

katrine26

Anonym skriver:

Skidegod ide, og lige netop det som jeg har forslået...men det ender altid med han bliver skide fornærmet over at jeg vil planlægge søndag aften eller fredag hvor vi skal hygge osv.

Har også sagt til ham at det nytter jo ikke han altid er træt når vi netop skal planlægge til næste uge, så vi ikke bliver trætte

Men jeg kunne selvfølgelig prøve at bringe det på banen et andet tidspnunkt

ja gør det. også så fang ham når i har et godt og kærligt øjeblik så er han sku nok lidt mere modtagelig..

Held og lykke med " projekt lær mand at deltage" .

Katrine26

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

mkb123 skriver:

Haha, det er simpelthen så trist! Det er så skide irriterende at skulle gøre det OGSÅ oveni alt det andet l*** man skal gøre! Ej, hvis du tager en snak med ham, så må du lige update hvordan det går!

og hepper på dig!

Jeg tager helt sikkert en snak med ham, for kan slet ikke holde vreden inde og vil sgu heller ikke....

Så jeg må lige update 

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

katrine26 skriver:

ja gør det. også så fang ham når i har et godt og kærligt øjeblik så er han sku nok lidt mere modtagelig..

Held og lykke med " projekt lær mand at deltage" .

Katrine26

Jeg er bare rigtig forfærdentlig på det punkt. For jeg bliver rigtig pigesur og fornærmet og kan gå i laaang tid uden at snakke med ham. Svesken skal på bordet før jeg bliver god igen....

Så det med at vente til et kærligt øjeblik....dur nok ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.