Arggh - koger indeni

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2011

mkb123

HOLD da fast! Han trænger godt nok til at komme igang, og finde ud af, at du ikke er hans "mor". Han er vidst blevet for vant og forkælet - øv øv! Synes som en anden skrev, at du skal ordne dine og datterens ting, og overlade hans ting til sig selv!

for at han letter rø***!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2011

Anonym trådstarter

Henriette Aaby skriver:

Jeg forstår din frustration!!!

Jeg vil begynde med kun at vaske det tøj der rammer kurven, så må han jo selv stå få det der mangler...

Da min mand og jeg flyttede sammen, var det ligesom om han troede at han var flyttede hjem til sin mor igen...

Nu er det heldigvis sådan at jeg kan tåle meget snavs og rod.... Og så fik han fingeren ud

Den dag i dag klager jeg ikke. Pt er jeg højgravid og faktisk ikke kan/må hjælpe med mange ting. Så det er min mand der står for alt husligt...

Aftalen er så at det er min tur når baby kommer og jeg har barsel Det fungere.

Ja, men det er så skide træls når bunken han smider ligger lige foran håndvaske, så man er nød til at sparke sig vej, for at kunen nå ind til vasken... har nogen gange ignoreret det, så bliver det også fjernet, men jeg vil ikke finde mig i det i så lang tid.

Jeg tog mig også af alt i sidstge barsel, men pt. arbejder vi begge lige meget, så vi e nød til at hjælpes ad og faktisk synes jeg at det var svært at få ham tilbage på sporet efter barsel.

Jeg ser det nødvendigt at man planlægger hverdagen. Planlægger mad, indkøb osv, for at få det til at hænge sammen, men han er den værste planlægger.

Jeg tog mig selv i at gå og tænke: GID jeg dog fik bækkenløsning så han kunne få det at føle på den hårde måde. Men det var SELVFØLGELIG kunet splitsekund jeg ønskede det. 7-9-13

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

mkb123 skriver:

HOLD da fast! Han trænger godt nok til at komme igang, og finde ud af, at du ikke er hans "mor". Han er vidst blevet for vant og forkælet - øv øv! Synes som en anden skrev, at du skal ordne dine og datterens ting, og overlade hans ting til sig selv!

for at han letter rø***!

Tak. Vi har kendt hinanden i mange år efterhånden, men ja, han havde aldrig rørt en finger hjemme da jeg lærte ham at kende. trods det han for længst var flyttet hjemmefra væskede mor stadig hans tøj

Så alle mødre derude. lad nu jeres sønner lærer livets pligter. Det giver dem gode odds i det fremtidige kærlighedsliv

Anmeld

2. december 2011

K&S

Anonym skriver:

Ja, det er bare slet ikke min stil, så tager jeg heller en heftig diskussion.

Men du har da ret, så ville han nok få øjnene op...

Han plejer nu også at kan stramme ballerne an, når vi har haft en snak om tingene, men hvorfor kører han ud af det spor og skal rettes ind engang imellem

Nogle gange skal de bare smage deres egen medicin - så måske du kan placere dine sko, et sted hvor han falder over dem hver dag eller smide dit snavsetøj foran hans side af sengen - jaaa, jeg kunne finde på mange ting...!

Jeg har også haft maaaaange diskussioner om husholdningen + rengøring herhjemme, for vi har langt fra de samme "standarder" hvad det angår

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

Tak for opbakningen piger. Det hjælper at få lukket noget at trykket ud.

Anmeld

2. december 2011

mkb123

Anonym skriver:

Tak. Vi har kendt hinanden i mange år efterhånden, men ja, han havde aldrig rørt en finger hjemme da jeg lærte ham at kende. trods det han for længst var flyttet hjemmefra væskede mor stadig hans tøj

Så alle mødre derude. lad nu jeres sønner lærer livets pligter. Det giver dem gode odds i det fremtidige kærlighedsliv

Vil sige du er "hårdt ramt" i forhold til mig, men altså min kære mand.. Har sagt til ham 500000 gange, at hvis jeg skal ligge hans sokker sammen, så skal de ikke være med vrangen ud.. Og han bukker, nikker og nejer og siger "ska nok"  ... Men intet sker  utroligt!

Anmeld

2. december 2011

K&S

Anonym skriver:

Ja, men det er så skide træls når bunken han smider ligger lige foran håndvaske, så man er nød til at sparke sig vej, for at kunen nå ind til vasken... har nogen gange ignoreret det, så bliver det også fjernet, men jeg vil ikke finde mig i det i så lang tid.

Jeg tog mig også af alt i sidstge barsel, men pt. arbejder vi begge lige meget, så vi e nød til at hjælpes ad og faktisk synes jeg at det var svært at få ham tilbage på sporet efter barsel.

Jeg ser det nødvendigt at man planlægger hverdagen. Planlægger mad, indkøb osv, for at få det til at hænge sammen, men han er den værste planlægger.

Jeg tog mig selv i at gå og tænke: GID jeg dog fik bækkenløsning så han kunne få det at føle på den hårde måde. Men det var SELVFØLGELIG kunet splitsekund jeg ønskede det. 7-9-13

Jeg tror godt, jeg kunne sparke den bunke HEEEEELT ind under hans dyne eller lige foran hans side af sengen

Anmeld

2. december 2011

katrine26

Anonym skriver:

Ja, nemlig kaste dem ud over altanen....

Jeg synes også en diskussion om det hjælper og så er et som alt kører for en stund, indtil han igen er gledet ud på det spor.

Jeg synes også det med at skal bede om alle mulige ting ind i mellem så får ham til at surmule over at han altid skal dit og dat....

ja den rumlen har vi også været igennem med at vi tager en snark så er det godt i 14 dage også falder han tilbage...men vis du vil undgå det så sæt dig ned med ham og læg en uge plan og vær rigtig pædagogisk..

List alle de gøremål for en uge. kig hvem er jer som har tidlig fri hvilken. Aftal af den som har tidlig fri lave aftensmad mens den anden leger med den lille. Skift til at vælge et gøremål så alt er planlagt til uge frem I kan gøre det en søndag. Så kan det være han ikke følger at du hakker på ham og han ik bliver en " kælling" Aftalt at vis gøremålet ik er tage så må der være en konsikvens aller en eller anden slags.

katrine26

Anmeld

2. december 2011

Henriette Aaby

Anonym skriver:

Jeg forstår dig rigtig godt. Det er bare pisse irreterende.

Herhjemme har vi også haft mange højt råbende skænderier om disse emner.

Jeg ved ikke hvad løsningen er hos jer. Men hos os virker det at have en udrensnings skænderi, og der efter en rolig snak om tingen og finde et kompromi...

"Svesken på disken" Jeg har nogle gange lavet en oversigt over de opgaver der skal laves. Og så har vi sat navn på den der tog opgaven. Det har virket.

Giver det mening det jeg skrive?

Held og lykke i hvert fald

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Nogle gange skal de bare smage deres egen medicin - så måske du kan placere dine sko, et sted hvor han falder over dem hver dag eller smide dit snavsetøj foran hans side af sengen - jaaa, jeg kunne finde på mange ting...!

Jeg har også haft maaaaange diskussioner om husholdningen + rengøring herhjemme, for vi har langt fra de samme "standarder" hvad det angår

Har prøvet det, men det er som om at han slet ikke bemærker det.................men det gør jeg bare endnu mere.

Fik engang nok af at han da for helvede ikke kunne putte lokumsrullen på lokumsstativet fremfor at stille den i vindueskarmen og smiden den tomme i toiletspanden fremfor at stille den der også.. Så satte toiletspanden der hvor han altid stilte den tomme rulle i vindueskarmen, men han fattede ikke noget...der stod den længe. Indtil jeg fik nok!!!!!!!

Stiller ofte hans sko, provokerende foran trappen, så man skvatter over dem. Det betyder ikke noget for ham

Jeg tror jeg brugte nok 3 år på at lærer ham at lukke tøjskuffer og skabe efter sig...............De stod altid pivåbne..........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.