Amning om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2011

vitapigen

STN skriver:

Godaften!

Jeg er oppe hver nat og amme min datter på 5 mdr. 2 gange fra hun bliver lagt om aftenen kl. 19.

Hun spiser kl. ca. 23 og igen mellem kl. 3 og kl. 4, og så står vi op ca. kl. 6 hver morgen.

Jeg er egentlig fint tilfreds med det, for hun spiser ikke længere tid end ca. et kvarter pr. gang om natten, så føler ikke vi har aøvnløse nætter.

Men jeg er bare nysgerrig - hvornår stoppede I med at amme om natten..? Og hvordan "afvænnede" I jeres børn?

Min SP siger, at min lille pige er så stor fysisk, og så godt med, at jeg sagtens kan tilbyde hende sutten istedet for brystet om natten, da hun egentlig ikke har brug for at spise om natten længere, pga. hendes størrelse, som sagt. Hun vejer 8720 gram og er 68 cm lang Så ja, hun er en ret stor pige..

Men hver gang jeg prøver at give hende sutten, hjælper det ingenting! Hun ligger bare og kigger og spræller og vågner mere af, at jeg prøver at få hende til at tage sutten, så til sidst tager jeg hende op og ammer hende, og så falder hun i søvn stort set med det samme. Det er kun en sjælden gang, at jeg kan få hende til at falde i søvn igen vha. sutten, men hun spiser altid én gang..

Håber at nogen kan svare!

Min pige på 4½ mdr (9,6 kg og 70,5 cm lang) har fra hun var ca 3 mdr. kun skulle ammes 1 gang og det var tidlig morgen. Og det er kommet helt af sig selv. Nogle gange vågner hun midt nat, men der kan hun falde i søvn med sut igen

Men tror du ikke det kommer alt af sig selv ved jer også?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2011

Sitrani

vitapigen skriver:

Min pige på 4½ mdr (9,6 kg og 70,5 cm lang) har fra hun var ca 3 mdr. kun skulle ammes 1 gang og det var tidlig morgen. Og det er kommet helt af sig selv. Nogle gange vågner hun midt nat, men der kan hun falde i søvn med sut igen

Men tror du ikke det kommer alt af sig selv ved jer også?

Uha, du har også en stor fin pige

Jo, det håber jeg da Synes heller ikke det er superslemt at skulle op 2 gange pr. nat, men når nu SP ikke mener det er nødvendigt for hende, så ville det være rart at afvænne hende med det... Men i nat ville hun ikke nøjes med sutten... så tror altså bare hun er sulten om natten..... Sådan er det....

Anmeld

2. december 2011

Sitrani

Ansemusen skriver:

Når hun spiser så kort, kan det tyde på, at hun bare spiser af vane om natten. Du kan vælge at tage kampen med sutten og evt. en tår vand hver gang hun vågner. Det skulle tage et par dage med eventuel skrig og skrål, og derefter burde hun sove uden at vågne og bede om mad!

Okay Ja, hun spiser ca. et kvarter hver gang..

I nat prøvede jeg at give hende sutten, men det gik bare ikke, hun lå lysvågen og sprællede.. Og jeg havde hende endda oppe i armene imens, for at se om det mest af alt handlede om tryghed.. Men nope, hun søgte og søgte efter brystet, og da hun fik det, faldt hun til ro efter at have spist..

Skal man bare have et glas vand stående og give, og så sutten bagefter, eller hvordan..? Og har du selv haft erfaring med det..?

Anmeld

2. december 2011

vitapigen

STN skriver:

Uha, du har også en stor fin pige

Jo, det håber jeg da Synes heller ikke det er superslemt at skulle op 2 gange pr. nat, men når nu SP ikke mener det er nødvendigt for hende, så ville det være rart at afvænne hende med det... Men i nat ville hun ikke nøjes med sutten... så tror altså bare hun er sulten om natten..... Sådan er det....

Tror bare du hver gang skal starte med at give hende sutten og når hun så nægter den, ammer du hende. Så tror jeg med tiden at hun vil lære det

Ja min pige er meget stor men længde og vægt følges pænt ad

Anmeld

2. december 2011

Sitrani

vitapigen skriver:

Tror bare du hver gang skal starte med at give hende sutten og når hun så nægter den, ammer du hende. Så tror jeg med tiden at hun vil lære det

Ja min pige er meget stor men længde og vægt følges pænt ad

Ok, ja.. det er også sådan jeg gør nu, men det er sjældent hun kan falde til ro kun med sutten... Men det kommer nok..

Ja, det erlige som min pige.. Det ser ikke forkert ud, fordi hun også er fint lang

Anmeld

2. december 2011

vitapigen

STN skriver:

Ok, ja.. det er også sådan jeg gør nu, men det er sjældent hun kan falde til ro kun med sutten... Men det kommer nok..

Ja, det erlige som min pige.. Det ser ikke forkert ud, fordi hun også er fint lang

Det skal nok komme, det er jeg sikker på

Ja de er dejlige de store unger, men tunge

Anmeld

2. december 2011

Sitrani

vitapigen skriver:

Det skal nok komme, det er jeg sikker på

Ja de er dejlige de store unger, men tunge

Krydser fingre

Ja, eeeelsker store tyksak-babyer... haha.. men ja, de er super tunge at bære rundt på :O

Anmeld

2. december 2011

Zibi_84

STN skriver:

SÅ vågnede lillepigen nu her kl. 23... Jeg prøvede at tage hende op og give hende sutten og vugge hende stille og roligt.. Hun faldt først lidt til ro, men rykkede noget videre rundt i armene på mig...

PLING, så slog hun øjnene op... jeg blev ved med at kigge væk og bare vugge hende, men hun kiggede stadig rundt..
da hun så begyndte at lave pruttelyde med munden, tæntke jeg - ej NU holder vi.. og så fik hun bryst, som hun også ivrigt ledte efter mens jeg gjorde klar og hev trøjen op.. haha.. Så nu er jeg da sikker på, at det ER sult der vækker frøkenen om natten!

Må arbejde noget mere i det mos/grød dér...

Du må skrive imorgen hvordan det gik med dit natteroderi  

Hehe hun var ikke tilfreds med at blive tilbudt sutten  Synes trods alt det må være forsøget værd men ja det tyder på at hun var sulten

Min søn vågnede kl 03.00 og jeg forsøgte flere gange at give ham sutten... Men den ville han da ikke have! Nu mere jeg prøvede, nu Højer og højere lød hans gråd... Uhh... SÅ måtte jeg amme ham så heller ikke nogen suksee her.  Krydser finger for at måltidet om natten snart kan undgås. Er du begyndt på grød?

Anmeld

3. december 2011

Ansemusen

Hvis du tilbyder sut og derefter giver efter og giver bryst, tror jeg bare du lærer hende, at hun "vinder" hvis hun brokker sig.

Jeg tror du skal gøre op med dig selv om du vil natamme eller om du vil vende hende fra det. For det vil sandsynligvis kræve skrig og skrål. Også selvom hun ikke har brug for mad om natten.

Jeg besluttede at vende ham fra og så gjorde vi det  Han var dog nogle måneder ældre!

Anmeld

4. december 2011

Sitrani

Zibi_84 skriver:

Hehe hun var ikke tilfreds med at blive tilbudt sutten  Synes trods alt det må være forsøget værd men ja det tyder på at hun var sulten

Min søn vågnede kl 03.00 og jeg forsøgte flere gange at give ham sutten... Men den ville han da ikke have! Nu mere jeg prøvede, nu Højer og højere lød hans gråd... Uhh... SÅ måtte jeg amme ham så heller ikke nogen suksee her.  Krydser finger for at måltidet om natten snart kan undgås. Er du begyndt på grød?

Det var det samme her

Ja hun får grød kl. 12 og igen om aftene ved 18tiden, og så får hun lidt banan-mos som mellemmåltid om eftermiddagen ved 15 tiden....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.