Amning om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.887 visninger
32 svar
0 synes godt om
1. december 2011

Sitrani

Godaften!

Jeg er oppe hver nat og amme min datter på 5 mdr. 2 gange fra hun bliver lagt om aftenen kl. 19.

Hun spiser kl. ca. 23 og igen mellem kl. 3 og kl. 4, og så står vi op ca. kl. 6 hver morgen.

Jeg er egentlig fint tilfreds med det, for hun spiser ikke længere tid end ca. et kvarter pr. gang om natten, så føler ikke vi har aøvnløse nætter.

Men jeg er bare nysgerrig - hvornår stoppede I med at amme om natten..? Og hvordan "afvænnede" I jeres børn?

Min SP siger, at min lille pige er så stor fysisk, og så godt med, at jeg sagtens kan tilbyde hende sutten istedet for brystet om natten, da hun egentlig ikke har brug for at spise om natten længere, pga. hendes størrelse, som sagt. Hun vejer 8720 gram og er 68 cm lang Så ja, hun er en ret stor pige..

Men hver gang jeg prøver at give hende sutten, hjælper det ingenting! Hun ligger bare og kigger og spræller og vågner mere af, at jeg prøver at få hende til at tage sutten, så til sidst tager jeg hende op og ammer hende, og så falder hun i søvn stort set med det samme. Det er kun en sjælden gang, at jeg kan få hende til at falde i søvn igen vha. sutten, men hun spiser altid én gang..

Håber at nogen kan svare!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

Røverdatter

Følger lige med, da jeg har en veninde der også kunne bruge svar på det..

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

Himmelsmil skriver:

Følger lige med, da jeg har en veninde der også kunne bruge svar på det..

Okay, bare i orden Det er sikkert også en problematik en del har, tænker jeg...

Anmeld

1. december 2011

heidi30

Hej,

her stoppede Malte selv, han begyndte simpelthen at sove igennem da han var 5 mdr. så vi har været meget heldige.

Men jeg tænkte da jeg læste at hun næsten falder i søvn igen med det samme du tager hende op. HVad hvis du prøver at tage hende op og give hende sutten mens hun ligger i dine arme og du måske vugger hende lidt?

Det er bare en tanke.

Held og lykke 

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

heidi30 skriver:

Hej,

her stoppede Malte selv, han begyndte simpelthen at sove igennem da han var 5 mdr. så vi har været meget heldige.

Men jeg tænkte da jeg læste at hun næsten falder i søvn igen med det samme du tager hende op. HVad hvis du prøver at tage hende op og give hende sutten mens hun ligger i dine arme og du måske vugger hende lidt?

Det er bare en tanke.

Held og lykke 

Nåårh ja... det har du da ret i Det vil jeg prøve i nat... Altså hun spiser kun ca. 10-15 minutter, og så slipper hun brystet og sover.. Og hun har også lukkede øjne mens hun spiser, men det virker ikke som om hun IKKE er sulten, for der ryger alligevel en del ned, må jeg sige.. Men det er da værd et forsøg..

Tak for rådet!

Anmeld

1. december 2011

heidi30

STN skriver:

Nåårh ja... det har du da ret i Det vil jeg prøve i nat... Altså hun spiser kun ca. 10-15 minutter, og så slipper hun brystet og sover.. Og hun har også lukkede øjne mens hun spiser, men det virker ikke som om hun IKKE er sulten, for der ryger alligevel en del ned, må jeg sige.. Men det er da værd et forsøg..

Tak for rådet!

Det var så lidt 

Det kan jo også godt være hun er sulten, men hvis du kunne afskaffe den ene gang nu og så prøve at afskaffe den anden lidt senere kunne det jo være fint.

Ihvertfald held og lykke 

Anmeld

1. december 2011

MissMaria

STN skriver:

Godaften!

Jeg er oppe hver nat og amme min datter på 5 mdr. 2 gange fra hun bliver lagt om aftenen kl. 19.

Hun spiser kl. ca. 23 og igen mellem kl. 3 og kl. 4, og så står vi op ca. kl. 6 hver morgen.

Jeg er egentlig fint tilfreds med det, for hun spiser ikke længere tid end ca. et kvarter pr. gang om natten, så føler ikke vi har aøvnløse nætter.

Men jeg er bare nysgerrig - hvornår stoppede I med at amme om natten..? Og hvordan "afvænnede" I jeres børn?

Min SP siger, at min lille pige er så stor fysisk, og så godt med, at jeg sagtens kan tilbyde hende sutten istedet for brystet om natten, da hun egentlig ikke har brug for at spise om natten længere, pga. hendes størrelse, som sagt. Hun vejer 8720 gram og er 68 cm lang Så ja, hun er en ret stor pige..

Men hver gang jeg prøver at give hende sutten, hjælper det ingenting! Hun ligger bare og kigger og spræller og vågner mere af, at jeg prøver at få hende til at tage sutten, så til sidst tager jeg hende op og ammer hende, og så falder hun i søvn stort set med det samme. Det er kun en sjælden gang, at jeg kan få hende til at falde i søvn igen vha. sutten, men hun spiser altid én gang..

Håber at nogen kan svare!

Min dreng er lige lidt mere end 6 mdr. Han får grød nu og bryst, ja og flaske

Men hvis han vågner om natten ammer jeg ham altså liggende, så "vågner" jeg ikke rigtig, de fleste nætter kommer han tilbage i sin egen seng, men skulle jeg falde helt i søvn, putter han bare i vores seng... Så jeg føler aldrig jeg har været oppe om natten.

Anmeld

1. december 2011

Zibi_84

Har netop haft SP i dag, og min søn Johannes bliver ammet kl. 23, 02.45, 05.00 og vågner kl 06.30 Og han er i RIGTIG fin stand. 5 Mdr. Vejer 9250 og 68 lang...Derfor begynder jeg også at give ham sutten når han vågner første gang i nat! Håber det hjælper hos dig  

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

MissMaria skriver:

Min dreng er lige lidt mere end 6 mdr. Han får grød nu og bryst, ja og flaske

Men hvis han vågner om natten ammer jeg ham altså liggende, så "vågner" jeg ikke rigtig, de fleste nætter kommer han tilbage i sin egen seng, men skulle jeg falde helt i søvn, putter han bare i vores seng... Så jeg føler aldrig jeg har været oppe om natten.

Ja.. jeg ammede også min pige liggende.... engang!!! Men DET gider vi da ikke mere herhjemme.. Mor SKAL sidde op og amme pigebarnet.... Så hun ender i egen seng hver gang hun har spist om natten Det var ellers meget rart det der med at amme liggende i sengen - men det er fortid nu  Hehe..

jeg synes heller ikke det er så slemt, når vi ikke er oppe mere end 2 gang pr. nat.... Men det kan stadig mærkes dagen efter, at man har afbrudt søvn HVER nat... men sådan er det jo bare med de små guldklumper....

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

Zibi_84 skriver:

Har netop haft SP i dag, og min søn Johannes bliver ammet kl. 23, 02.45, 05.00 og vågner kl 06.30 Og han er i RIGTIG fin stand. 5 Mdr. Vejer 9250 og 68 lang...Derfor begynder jeg også at give ham sutten når han vågner første gang i nat! Håber det hjælper hos dig  

oh god!!!! Det var også en fin basse du har dig! Det er så dejligt med tykke babyer Hehe..

Hold da op, han vågner tit for at spise så! Du har det værre end mig da :O Så må du da liiiige skrive i tråden her imorgen og fortælle mig om sutten gjorde underværker for dig eller ej! Jeg prøver at give sut hver gang hun vågner - men i nat vil jeg prøve at tage hende op også, og så give sut når hun er i mine arme.. så kan det være vi kan afvænne de små tyksakker fra natmaden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.