Amning om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2011

BinaMor

nr 1.  18måneder

nr 2. 13 måneder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

Sitrani

BinaMor skriver:

nr 1.  18måneder

nr 2. 13 måneder

Okay... ja, så er der lidt tid endnu, hvis min pige også først sover uden natmad til den tid..... ventede du bare til de selv sagde fra og sov igennem, eller...?

Anmeld

1. december 2011

Zibi_84

STN skriver:

oh god!!!! Det var også en fin basse du har dig! Det er så dejligt med tykke babyer Hehe..

Hold da op, han vågner tit for at spise så! Du har det værre end mig da :O Så må du da liiiige skrive i tråden her imorgen og fortælle mig om sutten gjorde underværker for dig eller ej! Jeg prøver at give sut hver gang hun vågner - men i nat vil jeg prøve at tage hende op også, og så give sut når hun er i mine arme.. så kan det være vi kan afvænne de små tyksakker fra natmaden

Hehe ja det er nogle gode basser! Det er også en flot vægt for en babypige på 5 mdr. Mors brystmælk er det bedste Lyder som en god plan! Vi ligger også vores søn kl. 19. Er jeres datter nem at ligge? og sover hun med det samme, eller græder hun lidt inden hun falder i søvn?

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

Zibi_84 skriver:

Hehe ja det er nogle gode basser! Det er også en flot vægt for en babypige på 5 mdr. Mors brystmælk er det bedste Lyder som en god plan! Vi ligger også vores søn kl. 19. Er jeres datter nem at ligge? og sover hun med det samme, eller græder hun lidt inden hun falder i søvn?

Haha.. Ja, sådan er min holdning også! Mors mælk er bare dejligt..

Hmm.. Tjaa.. Nogen gange ligger jeg hende bare ind, og så kan der godt gå alt fra ca. 10 min. til 30 min. før hun falder i søvn, og det er så med hjælp. Og med hjælp mener jeg, at jeg sidder ved hendes tremmeseng, og har min hånd ved hendes brystkasse, og hun får lov at nulre mine finger, og hyggeputte lidt med min hånd, og så falder hun i søvn på den måde - det er sjældent, at hun faktisk falder i søvn selv.. og når hun gør, så har hun pludret og småskreget i over en halv time inden, hvor jeg i det tidsrum har været derinde en del gange og give hende sutten.. Så det kommer lidt an på hvilket metode jeg vælger.. eller hvor træt hun er... Nogle aftener får hun altså lov til, at falde i søvn hos mig eller hendes far

Hvordan er det hos jer..?

Anmeld

1. december 2011

Zibi_84

STN skriver:

Haha.. Ja, sådan er min holdning også! Mors mælk er bare dejligt..

Hmm.. Tjaa.. Nogen gange ligger jeg hende bare ind, og så kan der godt gå alt fra ca. 10 min. til 30 min. før hun falder i søvn, og det er så med hjælp. Og med hjælp mener jeg, at jeg sidder ved hendes tremmeseng, og har min hånd ved hendes brystkasse, og hun får lov at nulre mine finger, og hyggeputte lidt med min hånd, og så falder hun i søvn på den måde - det er sjældent, at hun faktisk falder i søvn selv.. og når hun gør, så har hun pludret og småskreget i over en halv time inden, hvor jeg i det tidsrum har været derinde en del gange og give hende sutten.. Så det kommer lidt an på hvilket metode jeg vælger.. eller hvor træt hun er... Nogle aftener får hun altså lov til, at falde i søvn hos mig eller hendes far

Hvordan er det hos jer..?

okay. Ja, det lyder faktisk nogenlunde som det samme rytme som os. Synes det er DYBT frustrende når han vågner mellem 5 og 6 og er lysvågen  Men tror bare vi må bide i det sure æble, ind til de forhåbentlig en dag sover igennem  Åhh, hvor er det bare meget nemmere at lade dem falde i søvn i ens arme! Det er den nemmeste løsning hehe Hvornår er din datter egentlig født?

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

okay. Ja, det lyder faktisk nogenlunde som det samme rytme som os. Synes det er DYBT frustrende når han vågner mellem 5 og 6 og er lysvågen  Men tror bare vi må bide i det sure æble, ind til de forhåbentlig en dag sover igennem  Åhh, hvor er det bare meget nemmere at lade dem falde i søvn i ens arme! Det er den nemmeste løsning hehe Hvornår er din datter egentlig født?

Haha, ja.. der er sgu ikke andet for

Ja, det er slemt at skulle stå op mellem 5 og 6.. kan sagtens stå op kl. 6.. men før det er bare træls...

Min datter er født d. 26. juni Hvad med din..?

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

Zibi_84 skriver:

SÅ vågnede lillepigen nu her kl. 23... Jeg prøvede at tage hende op og give hende sutten og vugge hende stille og roligt.. Hun faldt først lidt til ro, men rykkede noget videre rundt i armene på mig...

PLING, så slog hun øjnene op... jeg blev ved med at kigge væk og bare vugge hende, men hun kiggede stadig rundt..
da hun så begyndte at lave pruttelyde med munden, tæntke jeg - ej NU holder vi.. og så fik hun bryst, som hun også ivrigt ledte efter mens jeg gjorde klar og hev trøjen op.. haha.. Så nu er jeg da sikker på, at det ER sult der vækker frøkenen om natten!

Må arbejde noget mere i det mos/grød dér...

Du må skrive imorgen hvordan det gik med dit natteroderi  

Anmeld

2. december 2011

Toshiba

STN skriver:

Godaften!

Jeg er oppe hver nat og amme min datter på 5 mdr. 2 gange fra hun bliver lagt om aftenen kl. 19.

Hun spiser kl. ca. 23 og igen mellem kl. 3 og kl. 4, og så står vi op ca. kl. 6 hver morgen.

Jeg er egentlig fint tilfreds med det, for hun spiser ikke længere tid end ca. et kvarter pr. gang om natten, så føler ikke vi har aøvnløse nætter.

Men jeg er bare nysgerrig - hvornår stoppede I med at amme om natten..? Og hvordan "afvænnede" I jeres børn?

Min SP siger, at min lille pige er så stor fysisk, og så godt med, at jeg sagtens kan tilbyde hende sutten istedet for brystet om natten, da hun egentlig ikke har brug for at spise om natten længere, pga. hendes størrelse, som sagt. Hun vejer 8720 gram og er 68 cm lang Så ja, hun er en ret stor pige..

Men hver gang jeg prøver at give hende sutten, hjælper det ingenting! Hun ligger bare og kigger og spræller og vågner mere af, at jeg prøver at få hende til at tage sutten, så til sidst tager jeg hende op og ammer hende, og så falder hun i søvn stort set med det samme. Det er kun en sjælden gang, at jeg kan få hende til at falde i søvn igen vha. sutten, men hun spiser altid én gang..

Håber at nogen kan svare!

min pige var 10 måneder

det var nu ikke fordi HUN vågnede - men fordi jeg gjorde - og syntes at hun nok var sulten

Så da mor her lærte at "sove igennem" jaaa såå gjorde Liva også

Anmeld

2. december 2011

Tulle28

Vi lukkede natrestauranten da min datter var 11 mdr. Jeg ammede hende i sengen, så det var ikke så besværligt. Det er jo forskelligt om de har brug for mad om natten eller ej, min datter var og er lille og meget slank, så jeg var bange for hun ikke kunne undvære nat-ammetåren. Din er jo noget større må man sige:-)

Anmeld

2. december 2011

Ansemusen

Når hun spiser så kort, kan det tyde på, at hun bare spiser af vane om natten. Du kan vælge at tage kampen med sutten og evt. en tår vand hver gang hun vågner. Det skulle tage et par dage med eventuel skrig og skrål, og derefter burde hun sove uden at vågne og bede om mad!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.