Carina:-) skriver:
Der er ingen tvivl om at det er knap så fedt at være hende lige nu.
Men fatter stadig ikke at hun ikke selv kan se at hun er yderst priviligeret med de penge.
Vi har i mange år levet med 5000 til benzin,kontigenter,dyrelægeregninger,tandlæge,mad,tøj og fornøjelser .
Og vi arbejdede begge,med børnene hjemme for at spare pengene til daginst.
Det er klart at der er mange i job der føler sig til grin,og så vil deres frustationer automatisk gå ud over hende fordi de føler hun gør tykt nar af systemet.-Og dem der sørger for det kører rundt.
Jeg har næsten ,og skriver næsten ondt af özlem cekic
for at have dummet sig så gevaldigt-
Men har mere ondt af de mennesker der nu skal se at hele systemet bliver endevendt og alle bliver skåret over med en kam.
Der er ingen tvivl om at der skal ryddes op og strammes op,men der vil desværre være nogen der bliver tabt som nok burde være på førtidspension istedet for kh....
Jeg kan kun give dig ret, men hvis man sætter sig ned og regner på hvor meget hun ville få i timen som kontanthjælpsmodtager, så er det ikke ret meget, jeg mener at jeg fik det til ca. 103 kr. i timen, det er ikke ret meget. Grunden til at hun har ''så'' mange penge er, at hun får børnetilskud og boligstøtte, hvis ikke hun fik det, havde hun jo kun 9.800 kr. udbetalt om måneden.
Der er mange af de kontanthjælpsmodtagere der er blevet fyret, både lavtlønnede og højtlønnede mennesker. Der er helt sikkert mange af de der var højtlønnede, som pludselig må flytte eller sælge deres bil, fordi de ikke har råd til mange af de udgifter de havde. Jeg synes ikke man skal straffe folk for muligvis at være blevet fyret, ved at sænke kontanthjælpen, man skal istedet kigge på hvilke mennesker der har levet på kontanthjælp i flere år, og så måske se på om de bliver på kontanthjælp, fordi det ikke kræver ret meget af dem, om de gør en stor nok indsats for at finde et arbejde, eller om der er nogle der i virkeligheden høre mere til på førtidspension.
Jeg giver dig fuldt ud ret i stort set alle de ting du har skrevet, lige udover jeg dog ikke ville kalde hende priviligeret, det synes jeg ikke hun er.
Knus Ninna