Hvor meget hjælper jeres kæreste/mand ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

God aften de damer.

Har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med..

Hvor meget hjælper jeres mænd, kærester derhjemme? Mener rengøring, madlavning, handle ind og pasning af jeres barn/børn.

Sagen er den at min kæreste går i gym, i 3 g. Og han hjælper stort set ikke en fis til herhjemme.. Hvilket gør mig virkelig frustreret.. Han er rigtig god til at være den der hygge far der leger og fjoller med vores datter, men at skifte en ble, give hende mad, og putte hende sker ALDRIG. Han gør heller aldrig rent (ryder dog for det meste op efter sig selv) eller handler. Indimellem laver han mad..

Men jeg føler bare jeg står med det hele selv og det gør mig rigtig ked af det. Vores datter er blevet utrolig mor syg og når hun er ked af det eller skal puttes er det KUN mig der duer.

Hans undskyldning til det er at han jo går i gym hvilket er meget hårdt pga. lektier.. Synes bare det er noget fis da han ofte træner, spiller computer med sin ven og sådan. Og den tid synes jeg bare godt han kunne bruge på vores datter. Har accepteret det længe, men kan mærke jeg er ved at få nok !!

Har snakket med ham om det før, hvor jeg faktisk gik fra ham men efter en uge var vi sammen igen fordi han gav udtryk for at han ikke kunne undvære os og at han ville kæmoe for at vi fik det bedre sammen..

Ved bare ikke hvad jeg skal gøre, og kan ikke finde ud af om jeg er urimelig og bare skal give ham tid indtil han er færdig med gym..

Håber i kan hjælpe.

Han hjælper ikke til - overhovedet - for det vil betyde at jeg har ansvaret

Hmmm det er mig, som laver mest herhjemme af det huslige- men det er nok fordi det ikke bliver taget på én gang, men over flere dage. Den, der har tid gør det, og så kan der nok gå 1½ uge inden der bliver støvsuget, men så er det bare sådan det er

Men det er primært ham som henter fra bh. Det er fordi han har fri 14.30 og har 15 min kørsel hjem, og jeg har gerne fri mellem 14 og 15.30 og har 1-1½ time hjem

Lige hvad du skal gøre for at få ham igang ved jeg ikke, men find et kompromis i begge kan leve med. Måske lave arbejdsplaner eller at han har ansvaret for barnet en bestemt dag om ugen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

sarahb

Mand laver alt undtaget madlavning og opvask. Ellers vaske tøj, rydde op, vaske og støvsuger gulv. Vaske vinduer osv osv.
Han er fantastisk og gør at min hverdag fungerer meget bedre...

Anmeld

29. november 2011

Pianisten

Vi har så godt nok ingen børn, men ville lige komme med en lille kommentar alligevel..

Da mig og min kæreste besluttede os for at flytte sammen, blev vi fra start enige om, at vi skulle fordele arbejdet lige mellem os. Han laver mad hver eneste dag, og jeg tager opvasken og vasker tøj. Så støvsuger han ind i mellem. Sådan fair fordeling. Så er der nemlig ingen der kan blive sure på hinanden over fordelingen

Anmeld

30. november 2011

Fenja09

Min kæreste laver ikke nær så meget som jeg gør herhjemme, men nu er jeg også på barsel og han er på job hver dag. Hvis jeg beder ham om at hjælpe så gør han det også og synes faktisk vi er ret gode til at hjælpes ad. Hvis han f.eks laver mad, så rydder jeg af - hvis jeg sætter tøj over, så tager han det ud osv. Hvis han selvfølgelig er hjemme til at gøre det.

Vores datter er vi meget fælles om - men igen, så er jeg mere sammen med hende og derfor tager jeg også flere af de "kedelige" ting som bleskift, grædeture.

/Fenja

Anmeld

30. november 2011

Frk.S

Sof skriver:

Vi hjælpes ad herhjemme og deltager ligeligt i alle ting, både de hyggelige og de kedelige 

Det samme her.
Der er ofte sådan en tråd som denne, og jeg synes faktisk at det er lidt skræmmende, at det i dagens Danmark ikke er en selvfølge at man hjælpes ad med det huslige. Med mindre den ene går hjemme (så er det mere logisk at h*n tager det største læs i hjemmet).

Jeg priser mig lykkelig over min svigermor, der har gjort meget ud af at opdrage sin søn til at alle hjælper til. Jeg kunne simpelthen ikke leve med en fyr der tror at jeg skal stå for det huslige.

Jeg har en kollega hvis mand nægter at lave huslige ting, fordi han mener det er kvindens job. Uf, jeg brækker mig over den slags mænd (og fatter ikke hun finder sig i det)

Anmeld

30. november 2011

Jonatansmor

Min kæreste laver halvdelen af de huslige pligter. Han er født med 2 arme, har ikke et værre liv end jeg, har så der er sådan set ingen valid grund til hvorfor han ikke skulle det?

Så han støvsuger, handler, gør rent, passer baby, laver aftensmad, ordner vasketøj osv osv - jae, alt det der nu hører til i et moderne dansk hjem

Anmeld

30. november 2011

Jonatansmor

Frk.S skriver:

Det samme her.
Der er ofte sådan en tråd som denne, og jeg synes faktisk at det er lidt skræmmende, at det i dagens Danmark ikke er en selvfølge at man hjælpes ad med det huslige. Med mindre den ene går hjemme (så er det mere logisk at h*n tager det største læs i hjemmet).

Jeg priser mig lykkelig over min svigermor, der har gjort meget ud af at opdrage sin søn til at alle hjælper til. Jeg kunne simpelthen ikke leve med en fyr der tror at jeg skal stå for det huslige.

Jeg har en kollega hvis mand nægter at lave huslige ting, fordi han mener det er kvindens job. Uf, jeg brækker mig over den slags mænd (og fatter ikke hun finder sig i det)

Synes det værste er når han faktisk gerne vil hjælpe til, men bliver undermineret af kvinden.

Vi kvinder har en grim tendens til at ville have alt ansvar selv - så kan vi også tillade os at brokke os over det når det bliver for meget - smart!

Anmeld

30. november 2011

twinboys

Anonym skriver:

God aften de damer.

Hvor meget hjælper jeres mænd, kærester derhjemme? Mener rengøring, madlavning, handle ind og pasning af jeres barn/børn.

Sagen er den at min kæreste går i gym, i 3 g. Og han hjælper stort set ikke en fis til herhjemme.. Hvilket gør mig virkelig frustreret.. Han er rigtig god til at være den der hygge far der leger og fjoller med vores datter, men at skifte en ble, give hende mad, og putte hende sker ALDRIG. Han gør heller aldrig rent (ryder dog for det meste op efter sig selv) eller handler. Indimellem laver han mad..

Men jeg føler bare jeg står med det hele selv og det gør mig rigtig ked af det. Vores datter er blevet utrolig mor syg og når hun er ked af det eller skal puttes er det KUN mig der duer.

Hans undskyldning til det er at han jo går i gym hvilket er meget hårdt pga. lektier.. Synes bare det er noget fis da han ofte træner, spiller computer med sin ven og sådan. Og den tid synes jeg bare godt han kunne bruge på vores datter. Har accepteret det længe, men kan mærke jeg er ved at få nok !!

Har snakket med ham om det før, hvor jeg faktisk gik fra ham men efter en uge var vi sammen igen fordi han gav udtryk for at han ikke kunne undvære os og at han ville kæmoe for at vi fik det bedre sammen..

Ved bare ikke hvad jeg skal gøre, og kan ikke finde ud af om jeg er urimelig og bare skal give ham tid indtil han er færdig med gym..

Håber i kan hjælpe.

det hele.... har en god og dejlig mand

Anmeld

30. november 2011

l.kjoeller

Anonym skriver:

God aften de damer.

Håber i kan hjælpe.

Vil starte med at sige du bestemt ikke er urimelig, og jeg godt forstår du er ved at få nok. Min kæreste er heller ikke for god til at hjælpe herhjemme, men pt går jeg alligevel hjemme (ingen børn endnu, en på vej), og så syns jeg det er ok. Men når den lille kommer forventer jeg mere. Jeg tror jeg ville se om jeg kunne klare det sidste halve år, og se om det ændrer tingene. Så ville jeg nok også bede ham skære ned på computer, træning osv til fordel for at hjælpe. evt sige at en halv til en hel time om dagen skal han være til rådighed for praktiske gøremål- er bare min mening. held og lykke

Anmeld

30. november 2011

Maja_4000

Min kæreste står for rengøringen .. Jeg vasker tøj , laver mad og handler ind .. Og når han er hjemme , er det ham som giver mad , bader osv. med vores datter .. 

Han er elev og arbejder 40 - 45 timer om ugen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.