Hvor meget hjælper jeres kæreste/mand ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.674 visninger
39 svar
0 synes godt om
29. november 2011

Anonym trådstarter

God aften de damer.

Har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med..

Hvor meget hjælper jeres mænd, kærester derhjemme? Mener rengøring, madlavning, handle ind og pasning af jeres barn/børn.

Sagen er den at min kæreste går i gym, i 3 g. Og han hjælper stort set ikke en fis til herhjemme.. Hvilket gør mig virkelig frustreret.. Han er rigtig god til at være den der hygge far der leger og fjoller med vores datter, men at skifte en ble, give hende mad, og putte hende sker ALDRIG. Han gør heller aldrig rent (ryder dog for det meste op efter sig selv) eller handler. Indimellem laver han mad..

Men jeg føler bare jeg står med det hele selv og det gør mig rigtig ked af det. Vores datter er blevet utrolig mor syg og når hun er ked af det eller skal puttes er det KUN mig der duer.

Hans undskyldning til det er at han jo går i gym hvilket er meget hårdt pga. lektier.. Synes bare det er noget fis da han ofte træner, spiller computer med sin ven og sådan. Og den tid synes jeg bare godt han kunne bruge på vores datter. Har accepteret det længe, men kan mærke jeg er ved at få nok !!

Har snakket med ham om det før, hvor jeg faktisk gik fra ham men efter en uge var vi sammen igen fordi han gav udtryk for at han ikke kunne undvære os og at han ville kæmoe for at vi fik det bedre sammen..

Ved bare ikke hvad jeg skal gøre, og kan ikke finde ud af om jeg er urimelig og bare skal give ham tid indtil han er færdig med gym..

Håber i kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Kofoed.

Uhh, jeg er heldig med min mand, så kan nok ikke sammenlignes på helt samme måde.

Han tager opvasken, laver mad i ny og næ og har han tøsen, ja så skifter han altså. Derudover støvsuger han også og hjælper hvis der er behov for det.

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Uhh, jeg er heldig med min mand, så kan nok ikke sammenlignes på helt samme måde.

Han tager opvasken, laver mad i ny og næ og har han tøsen, ja så skifter han altså. Derudover støvsuger han også og hjælper hvis der er behov for det.

Fantastisk.. Hvad laver din mand?

Anmeld

29. november 2011

Sof

Vi hjælpes ad herhjemme og deltager ligeligt i alle ting, både de hyggelige og de kedelige 

Anmeld

29. november 2011

lycly

Det er lidt på samme måde herhjemme. Det er primært mig der sørger for rengøring, at handle, rydde op, lave mad og passe vores datter. Min kæreste har et fysisk trættende arbejde, så jeg føler ikke at jeg kan tillade mig at kræve så meget af ham. Det ER jo mig der går hjemme.

Men i starten gik det mig meget på, og jeg snakkede med ham om det. Og vi fik os en rigtig god snak, og han har virkelig taget det til sig, og han tager gerne vores datter, hvis jeg har brug for at lave noget uden hende engang imellem. Og i weekenderne, så tager han lige opvasken eller laver mad.

Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres datter er, men har læst flere herinde med samme problem omkring mandens manglende deltagelse. Jeg tror det er meget normalt, især når de er helt små, fordi det jo netop er mor der er bedst og de kan jo ikke så meget. Så tror mange mænd synes de er lidt "kedelige". Ved heller ikke hvor mange lektier din kæreste har, men gymnasiet er hårdt, især det sidste år. Der er meget pres på, og jeg tror det vil ændre sig når han har afsluttet det. Få ham evt til at hjælpe lidt til i weekenderne

Anmeld

29. november 2011

freiasmor

Nu har vi ikke noget barn endnu..

men herhjemme er det manden der 4 gange om ugen står for madlavningen de sidste dage har jeg..

og jeg vasker tøjet og han hænger det op, og jeg støvsuger og han vasker gulv, og vi hjælpes med opvasken og resten af diverse oprydning.. før var det mig der lavede alt, og sukkede altid højlydt når han bare sad og gloede i håb om at han kom igang... men næ nej.. så til sidst fik jeg nok.. og sagde at der måtte noget skema eller lign til hvem der gør hvad..

jo - toilettet ordner jeg selv for det skal gøres helt perfekt kan ikke have at mit toilet ligner lort - både selve wcet, men os badekar og håndvask - gulv osv xD er virkelig perfektionisk(staves) på det punkt, også handler vi sammen

Anmeld

29. november 2011

sandorff

Anonym skriver:

God aften de damer.

Har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med..

Hvor meget hjælper jeres mænd, kærester derhjemme? Mener rengøring, madlavning, handle ind og pasning af jeres barn/børn.

Sagen er den at min kæreste går i gym, i 3 g. Og han hjælper stort set ikke en fis til herhjemme.. Hvilket gør mig virkelig frustreret.. Han er rigtig god til at være den der hygge far der leger og fjoller med vores datter, men at skifte en ble, give hende mad, og putte hende sker ALDRIG. Han gør heller aldrig rent (ryder dog for det meste op efter sig selv) eller handler. Indimellem laver han mad..

Men jeg føler bare jeg står med det hele selv og det gør mig rigtig ked af det. Vores datter er blevet utrolig mor syg og når hun er ked af det eller skal puttes er det KUN mig der duer.

Hans undskyldning til det er at han jo går i gym hvilket er meget hårdt pga. lektier.. Synes bare det er noget fis da han ofte træner, spiller computer med sin ven og sådan. Og den tid synes jeg bare godt han kunne bruge på vores datter. Har accepteret det længe, men kan mærke jeg er ved at få nok !!

Har snakket med ham om det før, hvor jeg faktisk gik fra ham men efter en uge var vi sammen igen fordi han gav udtryk for at han ikke kunne undvære os og at han ville kæmoe for at vi fik det bedre sammen..

Ved bare ikke hvad jeg skal gøre, og kan ikke finde ud af om jeg er urimelig og bare skal give ham tid indtil han er færdig med gym..

Håber i kan hjælpe.

min mand hjælper med ALT herhjemme. eller jeg vil ikke sige "hjælper", for han ser det ikke som MIN tjans - mere som VORES.
MEN hvis jeg stod med det problem som du gør ville jeg nok starte med ikke at vaske hans tøj. den dag han så står og mangler kunne han måske finde ud af selv at vaske det. ved ikke om det kunne være en mulighed for at han måske kunne begynde at åbne sine øjne op og hjælpe til derhjemme.
en anden ting, du skriver han er en god legefar og hjælper ikke til derhjemme, men har tid til at træne og spille med en ven.
den tid vil du gerne have en bruger sammen med jeres datter istedet.
hvorfor ønsker du ikke han bruger den tid på på at hjælpe istedet når nu han i forvejen er god til at lege med hende?

Anmeld

29. november 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Fantastisk.. Hvad laver din mand?

Pt i aktivering, men han gøre det skam også da han gik i skole 8-14 og arbejdede om natten fra 2-7. Dog var det inden jeg fødte, så hun krævede ikke så meget der

Men tror bare han kan se du når det, så det er nok ikke nødvendigt at hjælpe. Husk ikke at gøre det til ens pligt, men noget der skal gøres, som i hjælpes om at udføre, at en er bedre end den anden til noget, ak sådan er det jo, så må den anden bare gøre noget i er lige gode til

Anmeld

29. november 2011

-Sigrid-

Min kæreste går også i 3. g. Han tager opvasken og støvsuger, så deles vi om mad, handle ind og tøjvask. Jeg gør rent-rent, altså renser toilettet, vinduer osv 

Jeg har sagt til kæresten at jeg nok skal tage mig mest af lillepigen når hun kommer til januar, men det nægter han. Han vil have hende lige så meget som mig 

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Det er lidt på samme måde herhjemme. Det er primært mig der sørger for rengøring, at handle, rydde op, lave mad og passe vores datter. Min kæreste har et fysisk trættende arbejde, så jeg føler ikke at jeg kan tillade mig at kræve så meget af ham. Det ER jo mig der går hjemme.

Men i starten gik det mig meget på, og jeg snakkede med ham om det. Og vi fik os en rigtig god snak, og han har virkelig taget det til sig, og han tager gerne vores datter, hvis jeg har brug for at lave noget uden hende engang imellem. Og i weekenderne, så tager han lige opvasken eller laver mad.

Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres datter er, men har læst flere herinde med samme problem omkring mandens manglende deltagelse. Jeg tror det er meget normalt, især når de er helt små, fordi det jo netop er mor der er bedst og de kan jo ikke så meget. Så tror mange mænd synes de er lidt "kedelige". Ved heller ikke hvor mange lektier din kæreste har, men gymnasiet er hårdt, især det sidste år. Der er meget pres på, og jeg tror det vil ændre sig når han har afsluttet det. Få ham evt til at hjælpe lidt til i weekenderne

Ja, for havde nemlig ligesom dig også besluttet mig for at bare lade det være som det var, da jeg ved det ER hårdt at gå i gym.. Men det er egentlig heller ikke i hverdagene problemet er. Mere weekenderne.

Havde snakket med ham om at vi ikke kunne gøre sådan at i weekenden havde vi hver en nat hvor vi tog os af hende. Fx. han havde hende fra fredag-lørdag altså om natten. Og så havde jeg hende lør-søn.. Så kunne vi begge skiftes og få lov til at sove længe en dag..

Er bare så træt af at han slet ikke kan hjælpe bare lidt med hende.. I det mindste i weekenderne. Har sagt til ham at det nogle gange ville være lettere bare at være alene mor, det kan han slet ikke se det fornuftige i..

Hun er forresten 6 mdr..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.