Hvor meget hjælper jeres kæreste/mand ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

NinaNymannMadsen

her hjemme laver min kæreste det meste huslige sådan som at støvsuge, lave mad sætte opvask i opvaskeren. jeg vasker tøj hjælper med at rydde op på gulvet så der kan støvsuges og så handler vi begge to.

med pigerne er det mest mig, jeg skifter, putter i bad og tøj, tager til læge, putter i seng, giver mad.
vi leger begge med dem.
ellers så passer ham dem selv når jeg ikke lige er der.

han har da skiftet bleer men det har han jo også været nød til hvis jeg ikk har været hjemme.
han tager sygedage med dem da han går hjemme hele tiden og ikke får job da han er førtidspansionist pga han har haft brækket ryggen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Cookiemonsteret

overhovedet ikke  og jeg er sååå træt af at han ikke kan hjælpe mig..

Anmeld

29. november 2011

lycly

Anonym skriver:

Ja, for havde nemlig ligesom dig også besluttet mig for at bare lade det være som det var, da jeg ved det ER hårdt at gå i gym.. Men det er egentlig heller ikke i hverdagene problemet er. Mere weekenderne.

Havde snakket med ham om at vi ikke kunne gøre sådan at i weekenden havde vi hver en nat hvor vi tog os af hende. Fx. han havde hende fra fredag-lørdag altså om natten. Og så havde jeg hende lør-søn.. Så kunne vi begge skiftes og få lov til at sove længe en dag..

Er bare så træt af at han slet ikke kan hjælpe bare lidt med hende.. I det mindste i weekenderne. Har sagt til ham at det nogle gange ville være lettere bare at være alene mor, det kan han slet ikke se det fornuftige i..

Hun er forresten 6 mdr..

Tror du er nødt til at mærke efter hvor meget det egentlig går dig på. Om det er noget du kan "lære" at leve med og evt vente på en måske forbedring. Eller om det går så meget ud over dit humør, at det kommer til at påvirke jer alle tre. Børn kan godt mærke hvis stemningen er anspændt mellem forældrene, og det er der ingen børn der har godt af. Hellere en glad mor alene, end to forældre der er kede af det. Hvis du forstår hvad jeg mener. Mærk efter, og gør det du kan mærke er bedst. Både for dig og din datter

Anmeld

29. november 2011

Dinna88

Vi bor godt nok ikke sammen lige nu, men det bliver 50/50. Andet er ikke fair. Jeg skal ikke gøre mere end ham.

Jeg kommer dog til at være den der styrer det. Jeg laver en lille bog med alle opgaver der er, og så er der hans liste og min liste. Det er alt fra at dække bord til at pudse vinduer  

Han ved godt nu hvad han skal overordnet;gøre badeværelse rent, pudse vinduer, dække bord osv. Alle opgaverne er fordelt efter hvem der kan hvad (Hans forældre har haft han pakket ind i bobleplast, han aner ikke en dyt om noget som helst) 

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

sandorff skriver:

min mand hjælper med ALT herhjemme. eller jeg vil ikke sige "hjælper", for han ser det ikke som MIN tjans - mere som VORES.
MEN hvis jeg stod med det problem som du gør ville jeg nok starte med ikke at vaske hans tøj. den dag han så står og mangler kunne han måske finde ud af selv at vaske det. ved ikke om det kunne være en mulighed for at han måske kunne begynde at åbne sine øjne op og hjælpe til derhjemme.
en anden ting, du skriver han er en god legefar og hjælper ikke til derhjemme, men har tid til at træne og spille med en ven.
den tid vil du gerne have en bruger sammen med jeres datter istedet.
hvorfor ønsker du ikke han bruger den tid på på at hjælpe istedet når nu han i forvejen er god til at lege med hende?

Det havde jeg også overvejet at gøre.. Men det er egentlig ikke så meget i hverdagene det genere mig, kan godt acceptere han ikke laver så meget i hverdagene, men bare sådan noget som at tage en nat med hende i weekenderne, ville dø for at prøve at sove længe bare én gang.. Det nægter han bare..

Hvad mener du med om jeg ikke ønsker at han bruger tiden på at hjælpe i stedet når han er god til at lege med hende? Hjælpe med hvad?

Anmeld

29. november 2011

vitapigen

Jeg synes det er okay fordelt her... Rengøring klarer jeg selv, men det er fordi jeg ikke synes han er så god til det eller også er han langsom

Men nu hvor jeg går hjemme på barsel laver jeg næsten alle tingene og det er jo fair nok fordi han har været på arbejde. Men vi renoverer også vores hus så det bruger han gerne et par timer på i hverdagene når han kommer hjem + weekenderne, så ingen brok der Og han vil også meget gerne tilbringe sin tid med hans datter når han så "holder fri" og laver ind imellem også mad.

Da jeg var i arbejde var det med madlavning og oprydning lige fordelt, mens jeg klarede vasketøj og rengøring selv, og det har jeg det fint med

Anmeld

29. november 2011

Røverdatter

Anonym skriver:

God aften de damer.

Har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med..

Hvor meget hjælper jeres mænd, kærester derhjemme? Mener rengøring, madlavning, handle ind og pasning af jeres barn/børn.

Sagen er den at min kæreste går i gym, i 3 g. Og han hjælper stort set ikke en fis til herhjemme.. Hvilket gør mig virkelig frustreret.. Han er rigtig god til at være den der hygge far der leger og fjoller med vores datter, men at skifte en ble, give hende mad, og putte hende sker ALDRIG. Han gør heller aldrig rent (ryder dog for det meste op efter sig selv) eller handler. Indimellem laver han mad..

Men jeg føler bare jeg står med det hele selv og det gør mig rigtig ked af det. Vores datter er blevet utrolig mor syg og når hun er ked af det eller skal puttes er det KUN mig der duer.

Hans undskyldning til det er at han jo går i gym hvilket er meget hårdt pga. lektier.. Synes bare det er noget fis da han ofte træner, spiller computer med sin ven og sådan. Og den tid synes jeg bare godt han kunne bruge på vores datter. Har accepteret det længe, men kan mærke jeg er ved at få nok !!

Har snakket med ham om det før, hvor jeg faktisk gik fra ham men efter en uge var vi sammen igen fordi han gav udtryk for at han ikke kunne undvære os og at han ville kæmoe for at vi fik det bedre sammen..

Ved bare ikke hvad jeg skal gøre, og kan ikke finde ud af om jeg er urimelig og bare skal give ham tid indtil han er færdig med gym..

Håber i kan hjælpe.

Jeg forstår dig godt, for jeg har det nogle gange på samme måde her. Men vores søn kræver nok også mere af mig end af min kæreste, set ud fra hans alder, især da jeg ammer - så er det jo kun mig der kan give mad

Jeg tog en snak med min kæreste om det med at skifte ble, for følte kun at jeg gjorde det, men nu er han også god til at gøre det et par gange om dagen.

Min kæreste arbejder som bager, hans vagter er fra 18 til 24 så jeg forstår godt hvis han er træt om formiddagen og ikke lige er helt vågen, men lige præcis på det tidspunkt kunne jeg også godt bruge en pause, da jeg jo så er sammen med vores lille fra 18 aftenen før og til næste dag.

Men min kæreste er uddannet kok - så han laver maden 90 % af tiden, og det er jo vildt lækkert!! Vi handler næsten altid sammen, for vi synes det er ret hyggeligt. Og vasketøj/oprydning er vi også fælles om, selvom jeg vil sige at der var meget mere ryddeligt før vores søn kom til verden (da jeg ordnede vasketøj og støvsugede!)

Håber i finder ud af det sammen  Tag snakken, det hjælper! Du får under alle omstændigheder luft for dine følelser/tanker

Anmeld

29. november 2011

helle85

Anonym skriver:

God aften de damer.

Hvor meget hjælper jeres mænd, kærester derhjemme? Mener rengøring, madlavning, handle ind og pasning af jeres barn/børn.

Sagen er den at min kæreste går i gym, i 3 g. Og han hjælper stort set ikke en fis til herhjemme.. Hvilket gør mig virkelig frustreret.. Han er rigtig god til at være den der hygge far der leger og fjoller med vores datter, men at skifte en ble, give hende mad, og putte hende sker ALDRIG. Han gør heller aldrig rent (ryder dog for det meste op efter sig selv) eller handler. Indimellem laver han mad..

Men jeg føler bare jeg står med det hele selv og det gør mig rigtig ked af det. Vores datter er blevet utrolig mor syg og når hun er ked af det eller skal puttes er det KUN mig der duer.

Hans undskyldning til det er at han jo går i gym hvilket er meget hårdt pga. lektier.. Synes bare det er noget fis da han ofte træner, spiller computer med sin ven og sådan. Og den tid synes jeg bare godt han kunne bruge på vores datter. Har accepteret det længe, men kan mærke jeg er ved at få nok !!

Har snakket med ham om det før, hvor jeg faktisk gik fra ham men efter en uge var vi sammen igen fordi han gav udtryk for at han ikke kunne undvære os og at han ville kæmoe for at vi fik det bedre sammen..

Ved bare ikke hvad jeg skal gøre, og kan ikke finde ud af om jeg er urimelig og bare skal give ham tid indtil han er færdig med gym..

Håber i kan hjælpe.

i starten lavede min man heller ikke så meget og han ville ikke holde vores dreng før han var 3 mdr(han var bange for at han gik i stykker)  og han hjalp heller ikke med særlig mange af de andre ting før jeg belv rigtig gal. men her inde for de sidste 3 år er han begyndt at lave mere og mere så nu er det faktis ham der laver det meste selvom han også gå på arbejde.

Anmeld

29. november 2011

pemiro

Anonym skriver:

God aften de damer.

Håber i kan hjælpe.

Her er vi fælles om indkøb, hvilket gøres en gang i ugen.
Kæresten vasker tøj, laver for det meste mad og tar oftest opvasken mens jeg lægger tøj sammen, gør rent, og sørger for vores sociale fællesliv med aftaler med familie osv.

Barn får vi først til sommer, men er sikker på det stadig bliver lige fordelt
Og min kæreste er ved at uddanne sig til elinstallatør, der er lidt mere knald på end gym pt

Anmeld

29. november 2011

sandorff

Anonym skriver:

Det havde jeg også overvejet at gøre.. Men det er egentlig ikke så meget i hverdagene det genere mig, kan godt acceptere han ikke laver så meget i hverdagene, men bare sådan noget som at tage en nat med hende i weekenderne, ville dø for at prøve at sove længe bare én gang.. Det nægter han bare..

Hvad mener du med om jeg ikke ønsker at han bruger tiden på at hjælpe i stedet når han er god til at lege med hende? Hjælpe med hvad?

hjælpe med det huslige, det var det jeg forstod du efterlyste hos ham.
er det ikke bare at give ham en albue i siden - hårdt! og kræve han tager hende om natten??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.