Anonym skriver:
God aften de damer.
Har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med..
Hvor meget hjælper jeres mænd, kærester derhjemme? Mener rengøring, madlavning, handle ind og pasning af jeres barn/børn.
Sagen er den at min kæreste går i gym, i 3 g. Og han hjælper stort set ikke en fis til herhjemme.. Hvilket gør mig virkelig frustreret.. Han er rigtig god til at være den der hygge far der leger og fjoller med vores datter, men at skifte en ble, give hende mad, og putte hende sker ALDRIG. Han gør heller aldrig rent (ryder dog for det meste op efter sig selv) eller handler. Indimellem laver han mad..
Men jeg føler bare jeg står med det hele selv og det gør mig rigtig ked af det. Vores datter er blevet utrolig mor syg og når hun er ked af det eller skal puttes er det KUN mig der duer.
Hans undskyldning til det er at han jo går i gym hvilket er meget hårdt pga. lektier.. Synes bare det er noget fis da han ofte træner, spiller computer med sin ven og sådan. Og den tid synes jeg bare godt han kunne bruge på vores datter. Har accepteret det længe, men kan mærke jeg er ved at få nok !!
Har snakket med ham om det før, hvor jeg faktisk gik fra ham men efter en uge var vi sammen igen fordi han gav udtryk for at han ikke kunne undvære os og at han ville kæmoe for at vi fik det bedre sammen..
Ved bare ikke hvad jeg skal gøre, og kan ikke finde ud af om jeg er urimelig og bare skal give ham tid indtil han er færdig med gym.. 

Håber i kan hjælpe. 

Jeg forstår dig godt, for jeg har det nogle gange på samme måde her. Men vores søn kræver nok også mere af mig end af min kæreste, set ud fra hans alder, især da jeg ammer - så er det jo kun mig der kan give mad 
Jeg tog en snak med min kæreste om det med at skifte ble, for følte kun at jeg gjorde det, men nu er han også god til at gøre det et par gange om dagen.
Min kæreste arbejder som bager, hans vagter er fra 18 til 24 så jeg forstår godt hvis han er træt om formiddagen og ikke lige er helt vågen, men lige præcis på det tidspunkt kunne jeg også godt bruge en pause, da jeg jo så er sammen med vores lille fra 18 aftenen før og til næste dag.
Men min kæreste er uddannet kok - så han laver maden 90 % af tiden, og det er jo vildt lækkert!! Vi handler næsten altid sammen, for vi synes det er ret hyggeligt. Og vasketøj/oprydning er vi også fælles om, selvom jeg vil sige at der var meget mere ryddeligt før vores søn kom til verden (da jeg ordnede vasketøj og støvsugede!)
Håber i finder ud af det sammen
Tag snakken, det hjælper! Du får under alle omstændigheder luft for dine følelser/tanker