Baby alene med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

SussieThyssen

monican skriver:

Det er mig der er eksen jeg er ikke nogen dårlig mor og sætter ikke mine egne behov foran mine børns, så pak jeres fordomme sammen jeg er 29 og ikke 27 år. Det kan tælles på en hånd hvor meget jeg har været ude de 4.5 år vi var sammen, jeg mener han godt kan klare at være ved sin far på to overnatninger sammen med sin bror, det er jo for at han og hans far kan opbygge et forhold til hinanden og det mener jeg ikke er muligt hvis de kun ses en gang hver 14 dag. Jeg har aldrig nogensinde nægtet ham hans børn han kan få dem når han vil bare det ikke bliver forvirrende for dem, og det ved han også. Og hende der skal passe ham hvis far ikke vil have ham når jeg for en gang skal noget er min bedste veninde og hun kender ham bedre en far gør så det er ikke hvem som helst jeg overlader mine/vores børn til.

Jeg yvivler ikke om at du generelt er en god mor, men denne sag handler helt og holdent om, hvorvidt det er for tidligt for et lille barn at blive passet ude i to døgn.

Og det er det.
Så enkelt er det.
Og uanset hvor god en mor du ellers er, så handler det om svigt, hvis en mor, der har sine børn som fast bosted, sender dem ud og bliver passet ikke kun en, men hele to nætter.
Det er en fagligt psykologisk faktum, og der er skrevet digre værker omkring at små børn i den alder rent faktisk ikke kan forholde sig til den slags skift.
Det kunne endda gå, hvis barnet blev passet hjemme i sine egne omgivelser af et menneske, det så, så godt som hver dag, men det tænker du så ikke engang på.
Det er ligeledes fuldstændigt ligegyldigt om det kun kan tælles på en hånd hvor mange gange du har været i byen, siden du fik børn, det er stadig for tidligt du overlader det til andre.

Om du er 27 eller 29 er også sagen uvedkommende (jeg vil tro faderen til dine børn har villet kammuflere historien så meget som muligt, så du ikke kunne genkendes) det handler stadig kun om den ene ting, at det er for tidligt at overlade sit barn så længe til andre, for at du kan more dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Jeg har 2 drenge, en på 4 og en på 6mdr. Moren valgt at gå fra mig ca 1 mdr efter den sidste blev født men vi snakker stadig rimeligt sammen.

Mit sprøgsmål gå på hvornår den lille er gammel nok til at være ved mig en hel weekend sammen med den store dreng som jeg har hver anden uge torsdag til mandag.

Efter vi gik fra hinanden var jeg på besøg 1-2 gange om ugen og var sammen med den lille men det var kun de første par mdr og de sidste ca 3 mdr har jeg desværre ikke haft ret meget tid med den lille. Jeg har været alene med den lille 2 gange, 1 gang var jeg ved moren mens hun var væk 5-6 timer og det gik fint, jeg har haft den lille ved mig 1 gang alene i næsten 1 døgn hvor jeg også havde min store dreng, det gik også rimeligt, han havde lidt svært ved at falde i søvn. Han får kun flaske og lidt mos at spise.

Håber nogle kan hjælpe mig lidt da jeg ikke helt selv ved hvad jeg synes.. Jeg vil meget gerne have den lille også så det er ikke det der er problemet men ved ikke om det er for tidligt med en hel weekend når han ikke har været mere sammen med mig end han har

lyder som en meget umoden mor... med kommentaren "hvis ikke DU tager ham hele weekenden - ryger han bare ud til nogle veninder - og du ser ham ikk"

hmmm

hvis jeg var dig ville jeg da nok få fastsat samvær i statsforvaltningen - det lyder som om hun godt kunne prøve at køre dig lidt rundt med "trusler"

man siger 1 overnatning pr. ÅR barnet er normalt... så 2 overnatninger ville først være aktuelt når barnet er 2 år - med mindre man i FÆLLES skab aftaler andet.... ikke "truer" sig frem til

Anmeld

29. november 2011

anonymmm

trussel eller ej, det er hvis kun faderen og herinde det lyder som en trussel.... hvem ellers har hørt det?????

jeg kan nu godt forstå at babyen skal passes af den samme person begge dage. jeg ville gerne se noget materiale på om det er omsorgssvigt, nogle der kan henvise til noget????

nu er det jo ikke første gang faderen er blevet far, men anden gang, så han ved vel hvad det drejer sig om!!!!!!

og hvis der er så meget far og den store bekrymning om barnet så har han vel gjort sig synlig fra barnet blev født, eller er han fremmed for barnet..?????

Da min baby var bitte lå jeg på syghus i 3 dage og jeg ammede endda, faderen passede ham og det gik fint og mit barn led intet svigt, det var mere mig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.