Baby alene med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2011

Leneur

Anonym skriver:

Det er her denne weekend jeg havde ham første gang til 1 overnatning og moren mener jeg skal have ham 2 overnatninger næste gang fordi hun skal holde noget komsammen med hendes veninde og mener hun skal bruge 2 dage på at komme sig...

Jeg var med til fødslen da vi var sammen på det tidspunkt og var meget sammen med ham den 1 månedstid indtil vi gik fra hinanden.

Jeg følte ikke han var helt klar til mere end 1 overnatning men det kan da godt være der bare skal springes ud i det.. Og jeg vil også meget gerne men synes bare han også skal have en chance for at vænne sig til at være ved mig og derfor synes at det var fint at starte med 1 overnatning de første par måneder og så trappe op til 2 overnatninger

så må moren da drikke lidt mindre. Nu kan det jo tælles på en hånd hvor meget jeg har været på slap line efter jeg fik min datter men sørgede da altid for at være klar i pæren til jeg kunne hente hende næste dag om eftermiddagen. Du kan hilse din ekskæreste og sige at kaktuspiller er gode mod tømmermænd. Jeg har nu stadig lidt tømmermænd dagen derpå men ikke i samme stil, som hvis jeg ikke havde taget dem. Du må gøre det du føler for og kan sagtens forstå at eksen også vil ud og more sig men det kommer jo da hen ad vejen, når du kommer mere på banen med den lille. ellers aftal at det først er efter aftensmad dagen efter du afleverer den lille, så burde moren da kunne tage sig sammen til at hygge med ham og gøre ham klar til natten og så har hun da noget tid bagefter til at pleje sig selv....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

mulle85

Anonym skriver:

Hva kan man så gøre..

Jeg skrev til moren jeg synes det var for hurtigt han skulle være væk 2 overnatninger fra sine normale omgivelser og at vi skulle forsætte med 1 overnatning de næste par måneder..

Svaret var så bare at så kommer knægten da bare ud til en af hendes veninder istedet hele weekenden og jeg får ham slet ikke at se den weekend

hun burde ikke ku nægte dig og se ham ligemeget hvad, så du har da ret til den ene dag hvis det er jeres aftale

Anmeld

28. november 2011

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Hva kan man så gøre..

Jeg skrev til moren jeg synes det var for hurtigt han skulle være væk 2 overnatninger fra sine normale omgivelser og at vi skulle forsætte med 1 overnatning de næste par måneder..

Svaret var så bare at så kommer knægten da bare ud til en af hendes veninder istedet hele weekenden og jeg får ham slet ikke at se den weekend

umiddelbart synes jeg du skal skynde dig at kontakte statsforvaltningen. det virker som om din ex styrer det lidt efter sit eget behov, og det synes jeg er super synd.

men lige med hensyn til denne weekend, så er den lidt svær. for hvis hun under alle omstændigheder vælger at afsætte jeres barn en hel weekend, så er det måske bedre at han er hos dig. men jeg synes bestemt også at et barn på 6 mdr. er for lille til det.

Anmeld

28. november 2011

Leneur

Anonym skriver:

Hva kan man så gøre..

Øv altså. Prøv da lige at foreslå hende det med efter aftensmaden og se hvad hun siger til det. Hvis hun stadig siger at en veninde tager ham. Ja så er det da trods alt bedre han er hos dig i stedet for veninden.

Anmeld

28. november 2011

2721

Anonym skriver:

Hva kan man så gøre..

Hvis hun lige meget hvad har tænkt sig at sende barnet af sted, skal du da klart være den der har det, men syntes godt nok ikke det lyder særligt modent af moren

Anmeld

28. november 2011

millemai

Lone Jakobsen skriver:

umiddelbart synes jeg du skal skynde dig at kontakte statsforvaltningen. det virker som om din ex styrer det lidt efter sit eget behov, og det synes jeg er super synd.

men lige med hensyn til denne weekend, så er den lidt svær. for hvis hun under alle omstændigheder vælger at afsætte jeres barn en hel weekend, så er det måske bedre at han er hos dig. men jeg synes bestemt også at et barn på 6 mdr. er for lille til det.

Helt enig!

Til TS: I må da i statsforvaltningen og få nogle ordnede forhold. Det er da ikke i orden at hun "truer" dig til at tage begge aftener og endnu mindre i orden at hun "truer" dig med at du slet ikke kan have ham, hvis du ikke tager ham to nætter.

Det er jo barnets tarv, der skal tages hensyn til og ikke mors drikkevaner.

6 mdr er i følge statsforvaltningens anbefalinger for lille til 2 overnætninger væk fra den primære forælder. Normalt siger de 9-12 måneder ved 1 overnatning. Men når der er en større søskende går de nogle gange lidt længere ned, hvis forældrene er enige om, at det er en god ide.

Et side spørgsmål: hvor gammel er moderen?

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg ville meget gerne undgå statsforvaltningen men hvis det er sådan hun vil køre det må det jo ende med at blive sådan. Det ville bare være dejligt hvis vi kunne finde en løsning uden at skulle den vej..

Hun har lige fået en ny kæreste som er ved dem meget allerede og tror det er derfor hun er blevet sådan nu.

Jeg er meget ked af situationen og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre..

Hun skrev igen : Ta ham 2 overnatninger eller du får ham ikke at se den weekend... og hun mener bestem at 6 mdr er gammel nok til at være væk fra hende en hel weekend, som hun skrev, det var der da rigtig meget andre yndre babyer der også var..

Jeg takker mange gange for alle jeres svar som har bekræftet mig i at jeg ikke er helt galt på den når jeg synes det er for tidligt med 2 overnatninger så hurtigt.

Moren er 27.

Anmeld

28. november 2011

Lise

Anonym skriver:

Hva kan man så gøre..

Min umiddelbare tanke er at det er al for tidligt for ham at være uden sin mor og udenfor vante omgivelser to nætter. Men hvis alternativet er at han skal være hos morens veninde, så synes jeg absolut det lyder som om at det er bedre drengen er sammen med sin bror og sin far.

Men jeg forstår ikke helt moren i denne situation

Anmeld

28. november 2011

millemai

Anonym skriver:

Jeg ville meget gerne undgå statsforvaltningen men hvis det er sådan hun vil køre det må det jo ende med at blive sådan. Det ville bare være dejligt hvis vi kunne finde en løsning uden at skulle den vej..

Hun har lige fået en ny kæreste som er ved dem meget allerede og tror det er derfor hun er blevet sådan nu.

Jeg er meget ked af situationen og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre..

Hun skrev igen : Ta ham 2 overnatninger eller du får ham ikke at se den weekend... og hun mener bestem at 6 mdr er gammel nok til at være væk fra hende en hel weekend, som hun skrev, det var der da rigtig meget andre yndre babyer der også var..

Jeg takker mange gange for alle jeres svar som har bekræftet mig i at jeg ikke er helt galt på den når jeg synes det er for tidligt med 2 overnatninger så hurtigt.

Moren er 27.

Må jeg spørge hvorfor du gerne vil undgå statsforvaltningen? Det er bare af ren nysgerrighed, der er mange der siger det - og det er langt fra altid jeg sådan lige umiddelbart kan gennemskue hvorfor. I dette tilfælde er du jo en kærlig far, der netop sætter dine børns tarv højere end dit eget/moderens.

Man behøver ikke sidde og råbe af hinanden derinde. Langt de fleste sager bliver ordnet stille og roligt i tæt samarbejde med børnesagkyndige og jurister (der jo netop er de to typer eksperter der kan sige hvad der er godt for børn og hvad der er tilrådeligt inden for de gældende regler)

Anmeld

28. november 2011

katrineoerum

Det lyder lidt som om din x er en kælling.

Jeg synes det er rigtig flot at du overvejer om han er klar. Du sætter helt sikkert dit barn før dig selv og det er bare super.

Om dit barn er klar eller ej er jo en svær ting at svare på da børn er meget forskellige.

Jeg synes du skal føle efter om du selv er tryg ved det. HVis du ikke føler ham er klar så skal du nok gå efter din egen fornemmelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.