Baby alene med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg mener bare det burde være muligt at man kan finde ud af det selv uden at de behøves at blades ind i det.

Men det kan da godt være det var en god ide for ingen tvivl om de selvfølgelig ved hvad de taler om.

Jeg har bare altid kunne snakke fornuftigt med exen om tingene tidligere og altid kunne lave fornuftige aftaler.

Jeg vil 100% mine drenges bedste, vil og gør alt for dem. Men lige i denne sag synes jeg bestem ikke det er for den lilles bedste det hun vælger at gøre..

Selvfølgelig skal hun have lov til komme ud og more sig men mener bare det burde kunne gøres samtidig med at tage hensyn til den lille som jeg mener skal have lov til at vænne sig til at være væk fra hende.

Men hun gør helt sikkert som det passer hende og hvis jeg ikke vil have ham 2 overnatninger kommer han ud til veninden istedet og jeg ser ham så slet ikke den weekend og det mener jeg slet ikke er fair.

Jeg vil bestemt hellere have ham hele weekend end han skal ud til et 3 sted men synes bare ikke det er fair og rimeligt for ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Karo

Anonym skriver:

Jeg mener bare det burde være muligt at man kan finde ud af det selv uden at de behøves at blades ind i det.

Men det kan da godt være det var en god ide for ingen tvivl om de selvfølgelig ved hvad de taler om.

Jeg har bare altid kunne snakke fornuftigt med exen om tingene tidligere og altid kunne lave fornuftige aftaler.

Jeg vil 100% mine drenges bedste, vil og gør alt for dem. Men lige i denne sag synes jeg bestem ikke det er for den lilles bedste det hun vælger at gøre..

Selvfølgelig skal hun have lov til komme ud og more sig men mener bare det burde kunne gøres samtidig med at tage hensyn til den lille som jeg mener skal have lov til at vænne sig til at være væk fra hende.

Men hun gør helt sikkert som det passer hende og hvis jeg ikke vil have ham 2 overnatninger kommer han ud til veninden istedet og jeg ser ham så slet ikke den weekend og det mener jeg slet ikke er fair.

Jeg vil bestemt hellere have ham hele weekend end han skal ud til et 3 sted men synes bare ikke det er fair og rimeligt for ham.

Anmeld

28. november 2011

sandorff

Anonym skriver:

Jeg har 2 drenge, en på 4 og en på 6mdr. Moren valgt at gå fra mig ca 1 mdr efter den sidste blev født men vi snakker stadig rimeligt sammen.

Mit sprøgsmål gå på hvornår den lille er gammel nok til at være ved mig en hel weekend sammen med den store dreng som jeg har hver anden uge torsdag til mandag.

Efter vi gik fra hinanden var jeg på besøg 1-2 gange om ugen og var sammen med den lille men det var kun de første par mdr og de sidste ca 3 mdr har jeg desværre ikke haft ret meget tid med den lille. Jeg har været alene med den lille 2 gange, 1 gang var jeg ved moren mens hun var væk 5-6 timer og det gik fint, jeg har haft den lille ved mig 1 gang alene i næsten 1 døgn hvor jeg også havde min store dreng, det gik også rimeligt, han havde lidt svært ved at falde i søvn. Han får kun flaske og lidt mos at spise.

Håber nogle kan hjælpe mig lidt da jeg ikke helt selv ved hvad jeg synes.. Jeg vil meget gerne have den lille også så det er ikke det der er problemet men ved ikke om det er for tidligt med en hel weekend når han ikke har været mere sammen med mig end han har

jeg har ikke læst alle de andre svar, så måske gentager jeg bare noget af det de andre har skrevet.
jeg tænker, på på! jeg kan forstå at det er morens ide at du også skal have den lille i en weekend. det kunne jo være fordi hun skal ud eller får gæster eller et eller andet. hvis du så siger nej til at tage ham kan det være hun bliver fornærmet og begynder at blive meget besværlig i fremtiden omkring jeres sammenvær.
jeg siger IKKE at det sker, men at den KAN ske!
for, jeg læste i havde et godt sammenarbejde mellem jer nu. det vil være ærgeligt at ødelægge det...
for let`s face it; kvinder kan være nogle lede hekse engang imellem

Anmeld

28. november 2011

Sjl-msl-Mkl

Jeg ved ikke hvad der ellers er skrevet.. MEN, jeg synes bestemt det er for tidligt at du skal have ham til overnatning i en hel weekend.. Jeg ville ringe til statsamtet, der kan de få en sagsbehandler til og se på "sagen". De anbefaler at børn har overnatning hos far, tilsvarende deres alder. Dvs 1 år, 1 overnatning 2 år og 2 overnatninger, osv osv. (Jeg har i øvrigt børn på 3½ og 9 mdr. Hvad hende på 3½ ikke ser sin far mere end 1 overnatning hver anden weekend. lørdag-søndag!).

Måske du der imod skulle tænke over om hun magter det og have 2 børn, hvis hun allerede mener hun skal give sin 6 mdr. gamle søn 2 overnatninger ude. Ja undskyld, men jeg synes det er forkert.

Sofie

Anmeld

28. november 2011

Savannah

Hej med dig :-)

Det er helt tydeligt at du kun vil dine drenge det bedste - Jeg synes det er så prisværdigt at du mærker efter hvad den lilles behov er..  Det kan man desværre ikke sige om moderen - Hende opførsel er under al kritik!! Desværre har jeg en lign. situation meget tæt på livet og jeg vil mene at den bedste og sikreste løsning for jeres børn er at få lavet en skriftlig aftale om samvær. På den måde kan hun ikke nægte dig samvær med drengene og hvis hun gør så står du og ikke mindst børnene meget mere sikkert. Jeg kan sagtens forstå at man helst vil klare det uden statsforvaltningen, men jeg synes det hælder meget til at moderen vil skabe store probemer omkring samvær. Du kan også printe en samværsaftale ud på nettet, så kan I snakke om hvordan det skal foregå og derefter skrive under. Hvis ikke I er enige, så synes jeg bestemt du skal kontakte statsforvaltningen.
Sidst og ikke mindst - gem for guds skyld al kommunikation mellem jer!! Det er vigtigt hvis det udvikler sig i en negativ retning.

Jeg håber det bedste for dig og dine børn.

Mvh Caroline.

Anmeld

28. november 2011

jydeinden

Anonym skriver:

Jeg har 2 drenge, en på 4 og en på 6mdr. Moren valgt at gå fra mig ca 1 mdr efter den sidste blev født men vi snakker stadig rimeligt sammen.

Mit sprøgsmål gå på hvornår den lille er gammel nok til at være ved mig en hel weekend sammen med den store dreng som jeg har hver anden uge torsdag til mandag.

Efter vi gik fra hinanden var jeg på besøg 1-2 gange om ugen og var sammen med den lille men det var kun de første par mdr og de sidste ca 3 mdr har jeg desværre ikke haft ret meget tid med den lille. Jeg har været alene med den lille 2 gange, 1 gang var jeg ved moren mens hun var væk 5-6 timer og det gik fint, jeg har haft den lille ved mig 1 gang alene i næsten 1 døgn hvor jeg også havde min store dreng, det gik også rimeligt, han havde lidt svært ved at falde i søvn. Han får kun flaske og lidt mos at spise.

Håber nogle kan hjælpe mig lidt da jeg ikke helt selv ved hvad jeg synes.. Jeg vil meget gerne have den lille også så det er ikke det der er problemet men ved ikke om det er for tidligt med en hel weekend når han ikke har været mere sammen med mig end han har

hold da op sikke en hejre du har til eks kæreste.. ville godt nok blive harm hvis min kæreste mente at jeg skulle hoppe eller springe for ham når han ville et eller andet.. hvis man kan få et barn så kan man sørme også sørge for den selv.. man kan da på ingen måder forvente eller forlange at ens eks kæreste skal tage ens barn en hel weekend selvom du er faderen til barnet.. ikke i den alder. synes det lyder som en god ide at få nogle prof indover som kan guide dig til hvad du skal gøre.

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

For god ordens skyld skal det lige siges at det er ikke fordi jeg på nogen måde siger hun er en dårlig mor eller noget for det er hun slet ikke, drengene har det rigtig godt og mangler ikke noget. Det er kun denne ene ting jeg ikke er helt med på skal være sådan.

Livet går videre efter man ikke er sammen mere og selvfølgelig skal man have lov til at more sig uden børnene det er slet ikke det.

Mit eneste problem med det er jeg synes det er for tidligt som jeg også har sagt til hende.

Og dette skriver jeg heller ikke bare fordi hun har set dette oplæg jeg har lavet. Jeg havde ikke nogle at spørge til råds og havde brug for at snakke om det derfor skrev jeg herinde.

Der er kommet flere bemærkninger om hende og det er ikke noget jeg deler. Hun er moren til mine børn og jeg vil altid have føleser for hende selv om det ikke rigtig kunne gå med hende og mig sammen. Vi har altid kunne snakke fornuftigt sammen og jeg er også sikker på vi nok skal finde ud af dette.

Anmeld

28. november 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Jeg ville meget gerne undgå statsforvaltningen men hvis det er sådan hun vil køre det må det jo ende med at blive sådan. Det ville bare være dejligt hvis vi kunne finde en løsning uden at skulle den vej..

Hun har lige fået en ny kæreste som er ved dem meget allerede og tror det er derfor hun er blevet sådan nu.

Jeg er meget ked af situationen og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre..

Hun skrev igen : Ta ham 2 overnatninger eller du får ham ikke at se den weekend... og hun mener bestem at 6 mdr er gammel nok til at være væk fra hende en hel weekend, som hun skrev, det var der da rigtig meget andre yndre babyer der også var..

Jeg takker mange gange for alle jeres svar som har bekræftet mig i at jeg ikke er helt galt på den når jeg synes det er for tidligt med 2 overnatninger så hurtigt.

Moren er 27.

jeg ved ingenting om noget af det, jeg vil bare gerne kommentere på hele din håndtering af sagen som jeg synes er så fantastisk 

At du i den grad tilsidesætter dit eget savn og 100% ser på hvad der er bedst for dine børn, det får mig helt til at smelte 

Men har desværre ingen gode råd, det lyder dog til at du har en større indsigt i hvad der er bedst for jeres fælles barn end moren har... og hvis det på længere sigt er i drengens bedste interesse, så synes jeg også statsforvaltnininge lyder som en god løsning, hun skal da hvertfald ikke straffe dig for at tænke på barnets bedste

Anmeld

28. november 2011

monican

Det er mig der er eksen jeg er ikke nogen dårlig mor og sætter ikke mine egne behov foran mine børns, så pak jeres fordomme sammen jeg er 29 og ikke 27 år. Det kan tælles på en hånd hvor meget jeg har været ude de 4.5 år vi var sammen, jeg mener han godt kan klare at være ved sin far på to overnatninger sammen med sin bror, det er jo for at han og hans far kan opbygge et forhold til hinanden og det mener jeg ikke er muligt hvis de kun ses en gang hver 14 dag. Jeg har aldrig nogensinde nægtet ham hans børn han kan få dem når han vil bare det ikke bliver forvirrende for dem, og det ved han også. Og hende der skal passe ham hvis far ikke vil have ham når jeg for en gang skal noget er min bedste veninde og hun kender ham bedre en far gør så det er ikke hvem som helst jeg overlader mine/vores børn til.

Anmeld

28. november 2011

millemai

monican skriver:

Det er mig der er eksen jeg er ikke nogen dårlig mor og sætter ikke mine egne behov foran mine børns, så pak jeres fordomme sammen jeg er 29 og ikke 27 år. Det kan tælles på en hånd hvor meget jeg har været ude de 4.5 år vi var sammen, jeg mener han godt kan klare at være ved sin far på to overnatninger sammen med sin bror, det er jo for at han og hans far kan opbygge et forhold til hinanden og det mener jeg ikke er muligt hvis de kun ses en gang hver 14 dag. Jeg har aldrig nogensinde nægtet ham hans børn han kan få dem når han vil bare det ikke bliver forvirrende for dem, og det ved han også. Og hende der skal passe ham hvis far ikke vil have ham når jeg for en gang skal noget er min bedste veninde og hun kender ham bedre en far gør så det er ikke hvem som helst jeg overlader mine/vores børn til.

Lyder som om folk har opfattet sagen som værre end den er. Man misforstået hurtigt hinanden på disse fora. Godt at I i det store hele arbejder godt sammen - og tænker primært på børnene (på trods af små misforståelser). Var jeg jer ville jeg fortsat forsøge at få en aftale på skrift, men det bliver måske ikke nødvendigt for jer:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.