Baby alene med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.567 visninger
32 svar
0 synes godt om
28. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg har 2 drenge, en på 4 og en på 6mdr. Moren valgt at gå fra mig ca 1 mdr efter den sidste blev født men vi snakker stadig rimeligt sammen.

Mit sprøgsmål gå på hvornår den lille er gammel nok til at være ved mig en hel weekend sammen med den store dreng som jeg har hver anden uge torsdag til mandag.

Efter vi gik fra hinanden var jeg på besøg 1-2 gange om ugen og var sammen med den lille men det var kun de første par mdr og de sidste ca 3 mdr har jeg desværre ikke haft ret meget tid med den lille. Jeg har været alene med den lille 2 gange, 1 gang var jeg ved moren mens hun var væk 5-6 timer og det gik fint, jeg har haft den lille ved mig 1 gang alene i næsten 1 døgn hvor jeg også havde min store dreng, det gik også rimeligt, han havde lidt svært ved at falde i søvn. Han får kun flaske og lidt mos at spise.

Håber nogle kan hjælpe mig lidt da jeg ikke helt selv ved hvad jeg synes.. Jeg vil meget gerne have den lille også så det er ikke det der er problemet men ved ikke om det er for tidligt med en hel weekend når han ikke har været mere sammen med mig end han har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Leneur

Anonym skriver:

Jeg har 2 drenge, en på 4 og en på 6mdr. Moren valgt at gå fra mig ca 1 mdr efter den sidste blev født men vi snakker stadig rimeligt sammen.

Mit sprøgsmål gå på hvornår den lille er gammel nok til at være ved mig en hel weekend sammen med den store dreng som jeg har hver anden uge torsdag til mandag.

Efter vi gik fra hinanden var jeg på besøg 1-2 gange om ugen og var sammen med den lille men det var kun de første par mdr og de sidste ca 3 mdr har jeg desværre ikke haft ret meget tid med den lille. Jeg har været alene med den lille 2 gange, 1 gang var jeg ved moren mens hun var væk 5-6 timer og det gik fint, jeg har haft den lille ved mig 1 gang alene i næsten 1 døgn hvor jeg også havde min store dreng, det gik også rimeligt, han havde lidt svært ved at falde i søvn. Han får kun flaske og lidt mos at spise.

Håber nogle kan hjælpe mig lidt da jeg ikke helt selv ved hvad jeg synes.. Jeg vil meget gerne have den lille også så det er ikke det der er problemet men ved ikke om det er for tidligt med en hel weekend når han ikke har været mere sammen med mig end han har

Nu har jeg altid været alenemor, så er ikke noget kloge hoved på det punkt men tror at min datter, sov ude for allerførste gang da hun var omkring 8 mdr. og hun hyggede sig. Tror bare du skal til at være lidt mere sammen med den lille også, og helst hos dig og når den store også er der, for så opdager han jo at der altså også er trygt og rart hos dig og så om et par måneder kan i prøve en enkelt overnatning og se hvordan det går. Når han så er vænnet til det, putter i en overnatning mere på, måske når han er omkring 1 år. Så han stille og roligt bliver vænnet til at sove hos dig også.

Bare mit forslag.

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg har allerede prøvet at have ham på 1 overnatning sammen med den store. Hvor det var det var lidt svært at få ham til at falde til ro og falde i søvn. Nu vil moren gerne have at jeg skal have ham fra fredag til søndag næste gang som så bliver 3 gang jeg har ham hos mig alene. 1 gang havde jeg ham 5-6 timer 2 gang 1 overnatning.

Jeg vil meget gerne have ham, elsker bestemt mine drenge men det skal også være det bedste for dem.

Det eneste jeg er bange for er om det er for hurtig han skal til at være ved mig 2 overnatninger hver anden weekend når han ikke har været så meget alene ved mig og stadig kun er 6 mdr..

Anmeld

28. november 2011

Hulubulu86

Jeg ville nok mene at du skal bruge lidt mere tid med ham inden i gaar over til to overnatninger fast (evt start med en overnatning ad gangen i nogle maaneder). Men hvis moderen mener at han er klar til det? Tja jeg ved ikke, hun maa vel bedst vide det (maa man haabe).

Anmeld

28. november 2011

henh01

Anonym skriver:

Jeg har allerede prøvet at have ham på 1 overnatning sammen med den store. Hvor det var det var lidt svært at få ham til at falde til ro og falde i søvn. Nu vil moren gerne have at jeg skal have ham fra fredag til søndag næste gang som så bliver 3 gang jeg har ham hos mig alene. 1 gang havde jeg ham 5-6 timer 2 gang 1 overnatning.

Jeg vil meget gerne have ham, elsker bestemt mine drenge men det skal også være det bedste for dem.

Det eneste jeg er bange for er om det er for hurtig han skal til at være ved mig 2 overnatninger hver anden weekend når han ikke har været så meget alene ved mig og stadig kun er 6 mdr..

det er alt for tidligt efter min mening.

1 overnatning kan måske gå an, men 2 er for længe og særligt når man ser på jeres tidligere samvær..

Anmeld

28. november 2011

mulle85

Anonym skriver:

ville nok synes det måske var lidt tidligt når ikke han er ældre og ikke er van til og være ved dig, meen kan jo også ske det går over alt forventning og at han hurtigt vender sig til og være ved dig hvem ved

Anmeld

28. november 2011

2721

Personligt syntes jeg det er alt for tidligt med en hel weekend når barnet ikke er ældre og i har sent hinanden så lidt

Er det fordi moren skal noget eller ??

Anmeld

28. november 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

Har du været omkring din dreng siden fødslen?

For at han er urolig, er jo kun fordi det er nye omgivelser han skal finde sig til rette i. Han vil være mere tryghedssøgende indtil han er kommet på plads i hans nye rutine. Har I to et nært forhold er det ikke hans far han protesterer imod, det er bare ændringen i den daglige, kendte rutine.

Du kan som far give ham præcis det samme som hans mor kan. Han skal nok bare have lidt ekstra nærhed de første gange

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

Det er her denne weekend jeg havde ham første gang til 1 overnatning og moren mener jeg skal have ham 2 overnatninger næste gang fordi hun skal holde noget komsammen med hendes veninde og mener hun skal bruge 2 dage på at komme sig...

Jeg var med til fødslen da vi var sammen på det tidspunkt og var meget sammen med ham den 1 månedstid indtil vi gik fra hinanden.

Jeg følte ikke han var helt klar til mere end 1 overnatning men det kan da godt være der bare skal springes ud i det.. Og jeg vil også meget gerne men synes bare han også skal have en chance for at vænne sig til at være ved mig og derfor synes at det var fint at starte med 1 overnatning de første par måneder og så trappe op til 2 overnatninger

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

Hva kan man så gøre..

Jeg skrev til moren jeg synes det var for hurtigt han skulle være væk 2 overnatninger fra sine normale omgivelser og at vi skulle forsætte med 1 overnatning de næste par måneder..

Svaret var så bare at så kommer knægten da bare ud til en af hendes veninder istedet hele weekenden og jeg får ham slet ikke at se den weekend

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.