Hvad fanden stiller jeg op nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2011

AnnaK89

Kb skriver:

Så skal du bare noget andet - længere er den ikke

Har selv læst et andet studie inden jeg begyndte at læse til spl.

Nåede at læse et enkelt semester og kunne bare mærke at det ikke føltes rigtig.

En dag sad jeg med min gruppe til en vejledning og lige pludselig rejste jeg mig op og sagde at jeg ville gå og ikke komme tilbage igen. De kiggede alle sammen meget overrasket på mig og jeg blev faktisk også selv en smule overrasket, over at jeg bare sådan lige gjorde det.... Da jeg kig ud af døren havde jeg en fantastisk følelse i kroppen og 5 år senere var jeg uddannet sygeplejerske....

Man skal følge sit hjerte, men også tage fornuften med ind over, man skal jo ikke gøre noget dumt

Mine forældre skulle lige sluge kamelen, men kunne jo mærke på mig at jeg var glad for min beslutning og hurtigt kastede mig over noget andet - som heldigvis var det rigtige... 

Hvad med at læse til ergoterapeut?

Hold da op - gid jeg kunne gøre det!

Tror ikke at ergoterapeut er noget for mig. Generelt tror jeg faktisk ikke at jeg skal være på et sygehus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

AnnaK89

isabellamor skriver:

jamen så hiver du teltplykkerne op. evt lige sving dig selv ind forbi en studievejleder og hør hvad han/hun kan hjælpe dig med så du kan finde ud af hvad du er god til så du kan arbejde videre på det i stedet... og ja 3000 kroner der har betalt bøger til en uddannelse, de penge samler du jo bare ind ved at sælge bøgerne igen. det kan du sagtens gøre.. og så får de dem igen dine forældre der.. 

problem solved.

Det er nok rigtigt - jeg har bare svært ved at gøre det, for jeg ved de bliver så sure

Anmeld

25. november 2011

mkb123

Jeg har en HHX, og har så villet være frisør (søgte, søgte, søgte), så ville jeg være tegnesprogstolk, så ville jeg gerne være lærer. Nu har jeg besluttet mig for at søge ind på pædagoguddannelsen, håber jeg kommer ind efter barsel.

Har i mellem tiden arbejdet ufaglært, men noget jeg bestemt ikke har haft interesse i. Det har drænet mig TOTAL for energi, for det var bare liiige indtil jeg kom ind på uddannelse - men lige meget hvad jeg ønskede mig, så kom det ikke. Kunne ikke få lærerplads som frisør, tegnesprogstolk var slet ikke mig, og lærer har jeg ikke højt nok snit til at komme ind på i Århus.. Så  for pædagog 

Anmeld

25. november 2011

Lilje82

AnnaKJ skriver:

Jeg er allerede så træt af den uddannelse (sygeplejerske) jeg går på - og nu ved jeg ikke hvad jeg ellers skal stille op?

Føler mig slet ikke tilpas i klassen, det er bare noget møg.

Jeg aner ikke hvad jeg har lyst til? Hvad tror i jeg passer godt til?

Det andet problem er, at mine svigerforældre betalte mine bøger i første modul - det er 3000 kr de har givet - men dem kan jeg jo selvfølgelig bare betale tilbage igen. 

Jeg tror bare, at de går helt amok hvis jeg stopper 

Hvad skal jeg nu? 

Det kan ikke være fordi det hele virker uoverskueligt, med en barsel midt i det hele. Og samtidig at skulle forholde sig til et studie på det plan som gravid, hvor homoner køre på det højeste og man tit og ofte er lidt mere træt. Måske du ville se helt anderledes på det, når det lille spir er kommet til verden og barslen finder sin ende.

Altså bare en tanke herfra, da det ville være super ærgeligt at du fortryder, måske du skulle kæmpe indtil da og bruge barslen til at se efter, hvordan du har det der.

Anmeld

25. november 2011

AnnaK89

mkb123 skriver:

Jeg har en HHX, og har så villet være frisør (søgte, søgte, søgte), så ville jeg være tegnesprogstolk, så ville jeg gerne være lærer. Nu har jeg besluttet mig for at søge ind på pædagoguddannelsen, håber jeg kommer ind efter barsel.

Har i mellem tiden arbejdet ufaglært, men noget jeg bestemt ikke har haft interesse i. Det har drænet mig TOTAL for energi, for det var bare liiige indtil jeg kom ind på uddannelse - men lige meget hvad jeg ønskede mig, så kom det ikke. Kunne ikke få lærerplads som frisør, tegnesprogstolk var slet ikke mig, og lærer har jeg ikke højt nok snit til at komme ind på i Århus.. Så  for pædagog 

Okay - jamen jeg har kun nogle enkelt HF-fag på VUC, så det er nok begrænset hvad jeg kan

Anmeld

25. november 2011

Pianisten

Jeg ved der er langt fra sygeplejerske til pædagog, men på mit studie har jeg stået præcist hvor du står. Har virkelig følt at det bedste ville være hvis jeg bare stoppede, og startede på en frisk på noget andet. Men jeg anede overhovedet ikke hvad det skulle være.
Så i stedet for at gå panik trak jeg vejret og prøvede ligesom at reflektere over tingene: Hvad var det, der fik mig til at vælge studiet i første omgang? Hvad er det der har "tricket" at jeg mistede lysten til studiet? - I forbindelse med sidste spørgsmål fandt jeg ud af, at det var et specielt fag der tog lysten fuldstændig fra mig, og det hjalp faktisk rigtig meget at jeg kunne pege ud hvad det præcist var der gjorde jeg mistede lysten. For så kunne jeg lidt undgå det - ikke med det sagt at jeg pjækkede eller noget, men jeg synes min underviser var (er) rimelig tør, og jeg skulle derfor arbejde på at få nogle ting ind over, som jeg kunne sætte mig ind i og interessere mig for, som kunne relateres til det fag.

Pædagoguddannelsen ER ikke min drømmeuddannelse, men jeg kan samtidig heller ikke rigtig se hvad jeg ellers skulle tage mig til (som i hvert fald er realistisk for mit vedkommende), og jeg bliver tit nervøs når jeg tænker over alle de teoretiske fagbegreber der lurer rundt om hjørnet. Men når jeg så tænker på min praktik og hvor meget børnene egentlig var glad for mig, så bliver jeg helt glad inden i, og kan pludselig godt se en ende på studiet
Studier er tit hvad man selv gør dem til, så hvis du kan se udover den trættende, dødssyge teori, så kan du komme langt.

Jeg tror ikke jeg kommer til at arbejde som pædagog i ret mange år, da pædagog som sagt ikke er min drømmeuddannelse, men jeg er 100% sikker på at jeg skal noget med mennesker, og så er pædagog jo sådan set en god start. Bare fordi du uddanner sig til sygeplejerske, behøver du jo heller ikke arbejde som sygeplejerske bagefter. Og livet er langt, der er masser af muligheder bagefter.

Hvis du nu alligevel beslutter dig for at droppe ud fra din uddannelse, så prøv at gå ind på ug.dk og kig på deres uddannelseskompas. Det er en lille guide med forslag til hvad du kan tage for uddannelser i Danmark.

Uanset hvad, så held og lykke,  herfra

Anmeld

25. november 2011

AnnaK89

Lilje82 skriver:

Det kan ikke være fordi det hele virker uoverskueligt, med en barsel midt i det hele. Og samtidig at skulle forholde sig til et studie på det plan som gravid, hvor homoner køre på det højeste og man tit og ofte er lidt mere træt. Måske du ville se helt anderledes på det, når det lille spir er kommet til verden og barslen finder sin ende.

Altså bare en tanke herfra, da det ville være super ærgeligt at du fortryder, måske du skulle kæmpe indtil da og bruge barslen til at se efter, hvordan du har det der.

Men situationen er bare, at jeg ikke skal afbryde mit studie - jeg når nemlig lige at overstå eksamen, inden sommerferien og så er sommerferien min barsel, indtil videre ihvertfald.

Anmeld

25. november 2011

Isabella_mor

Det er nok rigtigt - jeg har bare svært ved at gøre det, for jeg ved de bliver så sure

men bliver du så glad ?

du er din egen lykkes smed... ja de troede på at du ville gennemføre og derfor gav de dig bøger... du fandt ud af at det ikke var noget for dig alligevel. tror du ikke de vil forstå det..?

hvem skal pleases i det her.. ikke dine forældre. fordi at det er jo DIT liv det handler om.

du kan selvfølgelig besøge dem over en kop kaffe og så fortælle dem at du er ikke tilpads og du har det elendigt med din uddannelse og du føler at du spilder din tid på noget du ikke har lyst til alligevel..

så hvis de bliver sure, jamen det er DERES egne følelser. dem kan du ikke tage på din kappe.. for nok er du deres barn. men du er jo herre over dit eget liv nu. du er en voksen kvinde og jeg tror at dine forældre gerne ville støtte dig i dine valg hvis du præsenterede det for dem... nu kender jeg naturligvis ikke dine forældre.. men jeg tænker da at alle mennesker kan forstå at sådan ligger landet, sådan gør vi... 

Anmeld

25. november 2011

mkb123

AnnaKJ skriver:

Okay - jamen jeg har kun nogle enkelt HF-fag på VUC, så det er nok begrænset hvad jeg kan

søde dig, du kan hvad du vil! du skal bare tro på dig selv!! der er ingen begrænsninger for, hvad du kan, brænder du nok for det, så finder du en vej til målet! bare husk: ikke alle går den "lige og nemme" vej 

selvom du tror jeg er bedre stillet med en HHX, så er jeg ikke så sikker. Jeg gad ikke udd. og har kun et snit på 6,6 og indenfor områder som jeg ikke interesserer mig for.. Så den er ikke meget værd

Anmeld

25. november 2011

Lilje82

AnnaKJ skriver:

Men situationen er bare, at jeg ikke skal afbryde mit studie - jeg når nemlig lige at overstå eksamen, inden sommerferien og så er sommerferien min barsel, indtil videre ihvertfald.

Så har du sommerferien til at overveje. Det er selvfølge dit eget valg, tænkte bare om det ikke kun være graviditeten der var med til at gøre det lidt surt og synes det være synd at stoppe og så fortryde senere. Gjorde selv dette nummer i mine yngere år og står nu uden uddannelse OG job, da de ikke er til få i denne tid og slet ikke uden en uddannelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.