Jeg ved der er langt fra sygeplejerske til pædagog, men på mit studie har jeg stået præcist hvor du står. Har virkelig følt at det bedste ville være hvis jeg bare stoppede, og startede på en frisk på noget andet. Men jeg anede overhovedet ikke hvad det skulle være.
Så i stedet for at gå panik trak jeg vejret og prøvede ligesom at reflektere over tingene: Hvad var det, der fik mig til at vælge studiet i første omgang? Hvad er det der har "tricket" at jeg mistede lysten til studiet? - I forbindelse med sidste spørgsmål fandt jeg ud af, at det var et specielt fag der tog lysten fuldstændig fra mig, og det hjalp faktisk rigtig meget at jeg kunne pege ud hvad det præcist var der gjorde jeg mistede lysten. For så kunne jeg lidt undgå det - ikke med det sagt at jeg pjækkede eller noget, men jeg synes min underviser var (er) rimelig tør, og jeg skulle derfor arbejde på at få nogle ting ind over, som jeg kunne sætte mig ind i og interessere mig for, som kunne relateres til det fag.
Pædagoguddannelsen ER ikke min drømmeuddannelse, men jeg kan samtidig heller ikke rigtig se hvad jeg ellers skulle tage mig til (som i hvert fald er realistisk for mit vedkommende), og jeg bliver tit nervøs når jeg tænker over alle de teoretiske fagbegreber der lurer rundt om hjørnet. Men når jeg så tænker på min praktik og hvor meget børnene egentlig var glad for mig, så bliver jeg helt glad inden i, og kan pludselig godt se en ende på studiet 
Studier er tit hvad man selv gør dem til, så hvis du kan se udover den trættende, dødssyge teori, så kan du komme langt.
Jeg tror ikke jeg kommer til at arbejde som pædagog i ret mange år, da pædagog som sagt ikke er min drømmeuddannelse, men jeg er 100% sikker på at jeg skal noget med mennesker, og så er pædagog jo sådan set en god start. Bare fordi du uddanner sig til sygeplejerske, behøver du jo heller ikke arbejde som sygeplejerske bagefter. Og livet er langt, der er masser af muligheder bagefter. 
Hvis du nu alligevel beslutter dig for at droppe ud fra din uddannelse, så prøv at gå ind på ug.dk og kig på deres uddannelseskompas. Det er en lille guide med forslag til hvad du kan tage for uddannelser i Danmark.
Uanset hvad, så held og lykke,
herfra 
Anmeld