Hvad fanden stiller jeg op nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2011

mkb123

Øv, det er en træls situation. Kender din frustration, og jeg vil råde dig til, at følge dit hjerte. Det kan desværre ikke altid "gøres godt" ved at skifte klasse (selvfølgeligt i nogen tilfælde). Forstår godt din bekymring ved dine svigerforældre, fordi de har betalt for dine bøger, men helt ærligt - det er dig, og ikke dem der går der og føler hvordan det er!

Nogle mennesker ved hvad de brænder for, og går ud i livet med et mål og er lykkelige.. Så er der os andre, der skal prøve lidt forskelligt og "kæmpe" mere (føles sådan). Lige pludseligt er der en ny dør åben for dig, som du har aldrig havde set før! 

Held og lykke med det! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

AnnaK89

mkb123 skriver:

Øv, det er en træls situation. Kender din frustration, og jeg vil råde dig til, at følge dit hjerte. Det kan desværre ikke altid "gøres godt" ved at skifte klasse (selvfølgeligt i nogen tilfælde). Forstår godt din bekymring ved dine svigerforældre, fordi de har betalt for dine bøger, men helt ærligt - det er dig, og ikke dem der går der og føler hvordan det er!

Nogle mennesker ved hvad de brænder for, og går ud i livet med et mål og er lykkelige.. Så er der os andre, der skal prøve lidt forskelligt og "kæmpe" mere (føles sådan). Lige pludseligt er der en ny dør åben for dig, som du har aldrig havde set før! 

Held og lykke med det! 

Hvor har du ret! Jeg synes også jeg kæmper med at finde ud af hvad jeg er god til? 

Og jeg vil bare ikke skuffe folk med, at give op - men jeg føler bare ikke rigtig noget for studiet, og allerede inden jeg startede var jeg i tvivl 

Anmeld

25. november 2011

Isabella_mor

AnnaKJ skriver:

Jeg er allerede så træt af den uddannelse (sygeplejerske) jeg går på - og nu ved jeg ikke hvad jeg ellers skal stille op?

Føler mig slet ikke tilpas i klassen, det er bare noget møg.

Jeg aner ikke hvad jeg har lyst til? Hvad tror i jeg passer godt til?

Det andet problem er, at mine svigerforældre betalte mine bøger i første modul - det er 3000 kr de har givet - men dem kan jeg jo selvfølgelig bare betale tilbage igen. 

Jeg tror bare, at de går helt amok hvis jeg stopper 

Hvad skal jeg nu? 

hvilken sygepleje skole går du på???

Anmeld

25. november 2011

AnnaK89

isabellamor skriver:

hvilken sygepleje skole går du på???

UCN i Hjørring.

Anmeld

25. november 2011

mkb123

AnnaKJ skriver:

Hvor har du ret! Jeg synes også jeg kæmper med at finde ud af hvad jeg er god til? 

Og jeg vil bare ikke skuffe folk med, at give op - men jeg føler bare ikke rigtig noget for studiet, og allerede inden jeg startede var jeg i tvivl 

Og så er det da med at stoppe, så du ikke kører dig selv ned. Er man et sted man ikke føler sig godt tilpas i, så kan det vitterligt dræne en for energi, og så er det ikke kun i skolen man ikke kan overskue noget.

Der er nok desværre ingen anden end dig selv, der ved hvad du vil. Du skal mærke efter inderst inde, og tænke på, hvad du brænder for. Er det mennesker du gerne vil arbejde med? Er det måske noget helt andet?

Men heldigvis kan man sige, at du ikke er den eneste! Ved godt det er en sørgelig hjælp, men for søren hvor har jeg grædt mange tårer i min søgen efter at finde ud af, hvad der er godt for mig...  Men jeg tror på den en dag er der!

Anmeld

25. november 2011

Kb

AnnaKJ skriver:

Modul 2 - så jeg er heldigvis ikke langt, hvis jeg skulle stoppe.

Men synes bare ikke det virker som noget for mig alligevel 

Ved da bare ikke hvad jeg så skulle med mit liv 

Så skal du bare noget andet - længere er den ikke

Har selv læst et andet studie inden jeg begyndte at læse til spl.

Nåede at læse et enkelt semester og kunne bare mærke at det ikke føltes rigtig.

En dag sad jeg med min gruppe til en vejledning og lige pludselig rejste jeg mig op og sagde at jeg ville gå og ikke komme tilbage igen. De kiggede alle sammen meget overrasket på mig og jeg blev faktisk også selv en smule overrasket, over at jeg bare sådan lige gjorde det.... Da jeg kig ud af døren havde jeg en fantastisk følelse i kroppen og 5 år senere var jeg uddannet sygeplejerske....

Man skal følge sit hjerte, men også tage fornuften med ind over, man skal jo ikke gøre noget dumt

Mine forældre skulle lige sluge kamelen, men kunne jo mærke på mig at jeg var glad for min beslutning og hurtigt kastede mig over noget andet - som heldigvis var det rigtige... 

Hvad med at læse til ergoterapeut?

Anmeld

25. november 2011

Isabella_mor

AnnaKJ skriver:

UCN i Hjørring.

nårrh. er der andre sygeplejeskoler i nærheden. eller er det fordi at du har fundet ud af at det er noget du SLET ikke vil alligevel..

??

Anmeld

25. november 2011

AnnaK89

isabellamor skriver:

nårrh. er der andre sygeplejeskoler i nærheden. eller er det fordi at du har fundet ud af at det er noget du SLET ikke vil alligevel..

??

Tror det er noget som jeg bare ikke har lyst til alligevel

Anmeld

25. november 2011

AnnaK89

mkb123 skriver:

Og så er det da med at stoppe, så du ikke kører dig selv ned. Er man et sted man ikke føler sig godt tilpas i, så kan det vitterligt dræne en for energi, og så er det ikke kun i skolen man ikke kan overskue noget.

Der er nok desværre ingen anden end dig selv, der ved hvad du vil. Du skal mærke efter inderst inde, og tænke på, hvad du brænder for. Er det mennesker du gerne vil arbejde med? Er det måske noget helt andet?

Men heldigvis kan man sige, at du ikke er den eneste! Ved godt det er en sørgelig hjælp, men for søren hvor har jeg grædt mange tårer i min søgen efter at finde ud af, hvad der er godt for mig...  Men jeg tror på den en dag er der!

Nej det er nok rigtig, at det kun er mig selv der ved det.

Jeg håber, at jeg hurtigt kan komme videre og så finde ud af hvad jeg vil

Hvad har du selv prøvet? 

Anmeld

25. november 2011

Isabella_mor

AnnaKJ skriver:

Tror det er noget som jeg bare ikke har lyst til alligevel

jamen så hiver du teltplykkerne op. evt lige sving dig selv ind forbi en studievejleder og hør hvad han/hun kan hjælpe dig med så du kan finde ud af hvad du er god til så du kan arbejde videre på det i stedet... og ja 3000 kroner der har betalt bøger til en uddannelse, de penge samler du jo bare ind ved at sælge bøgerne igen. det kan du sagtens gøre.. og så får de dem igen dine forældre der.. 

problem solved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.