Jeg er satme bekymret!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.234 visninger
31 svar
0 synes godt om
24. november 2011

Mira0911

Lina smiler ikke overhovedet uanset hvor meget tid vi bruger på at pjatte, pusle osv med hende.... 

Øjenkontakten er heller ikke det samme mere....  Jeg kæmper og kæmper hver dag.... 

I mandags da sp var her, sagde hun "Hvorfor smiler hun ikke? Jeg har svært ved at få øjenkontakt med hende" Hvor sp siger, hun er måske en af de børn der er lidt langsom til at smile og få øjenkontakt... 

Når vi giver hende flasken har vi fint øjenkontakten med hende, nogle gange skal vi kæmpe for at få den... 

Jeg har det så dårligt... Det værste sidder bare i halsen på mig... Der flyver tanker rundt i hovedet på mig... sp kommer om 14 dage igen ca og følger op på baghovedet, smil og øjenkontakt... 

Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

Muhmi

Kan godt forstå du er bekymret...

Fik i egentlig tjekket om hun havde manglet ilt eller noget??

Anmeld

24. november 2011

Becks

Mira0911 skriver:

Lina smiler ikke overhovedet uanset hvor meget tid vi bruger på at pjatte, pusle osv med hende.... 

Øjenkontakten er heller ikke det samme mere....  Jeg kæmper og kæmper hver dag.... 

I mandags da sp var her, sagde hun "Hvorfor smiler hun ikke? Jeg har svært ved at få øjenkontakt med hende" Hvor sp siger, hun er måske en af de børn der er lidt langsom til at smile og få øjenkontakt... 

Når vi giver hende flasken har vi fint øjenkontakten med hende, nogle gange skal vi kæmpe for at få den... 

Jeg har det så dårligt... Det værste sidder bare i halsen på mig... Der flyver tanker rundt i hovedet på mig... sp kommer om 14 dage igen ca og følger op på baghovedet, smil og øjenkontakt... 

Jeg tænker lidt om det kan være efter episoden med Julie søde?

Anmeld

24. november 2011

Mira0911

Muhmi skriver:

Kan godt forstå du er bekymret...

Fik i egentlig tjekket om hun havde manglet ilt eller noget??

De tjekkede alt og der var ikke noget at komme efter... 

Anmeld

24. november 2011

Mira0911

Tutter skriver:

Jeg tænker lidt om det kan være efter episoden med Julie søde?

Det kan godt være det er det... Det er jo snart 14 dage siden... 

Anmeld

24. november 2011

Becks

Mira0911 skriver:

Det kan godt være det er det... Det er jo snart 14 dage siden... 

Jeg tænker bare om det kan være en reaktion fra Lina's side af?

Har du fortalt sp om episoden?

Håber hun bare er doven for tiden, og at hun vender tilbage til at gøre det igen..

Anmeld

24. november 2011

Mira0911

Tutter skriver:

Jeg tænker bare om det kan være en reaktion fra Lina's side af?

Har du fortalt sp om episoden?

Håber hun bare er doven for tiden, og at hun vender tilbage til at gøre det igen..

Ja fortalte sp om det, og hendes svar var at Julie slet ikke ved hvordan man skal håndtere sådan en lille en nu....

Anmeld

24. november 2011

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Kan det være i i virkeligheden overstimulere hende så det har den modsatte effekt? Når i hele tiden forsøger at fremtvinge smil og øjenkontakt med pjat og leg? tænker det måske bliver for meget for hende. Især fordi der vel i forvejen er gang i den når Julie kommer hjem

Anmeld

24. november 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Kan det være i i virkeligheden overstimulere hende så det har den modsatte effekt? Når i hele tiden forsøger at fremtvinge smil og øjenkontakt med pjat og leg? tænker det måske bliver for meget for hende. Især fordi der vel i forvejen er gang i den når Julie kommer hjem

Hmm.... Hvis det er overstimuli hvad skal jeg så gøre i stedet? 

Fordi jeg kæmper med det er fordi jeg frygter at de pigerne vil blive fjernet fra mig, da jeg selv er blevet det, har to søskende hvor den ene har fået fjernet hendes barn og den anden er blevet meldt til kommunen et par gange... 

Lige med sådan noget her, hvor hun ikke smiler osv... Det sætter tanker i gang hos mig, fordi jeg er så bange for det skal ske for mig... Jeg vil det allerbedste for mine piger... 

Jeg har næsten ikke lavet andet end at græde snot i lange baner idag... 

Anmeld

24. november 2011

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Hmm.... Hvis det er overstimuli hvad skal jeg så gøre i stedet? 

Fordi jeg kæmper med det er fordi jeg frygter at de pigerne vil blive fjernet fra mig, da jeg selv er blevet det, har to søskende hvor den ene har fået fjernet hendes barn og den anden er blevet meldt til kommunen et par gange... 

Lige med sådan noget her, hvor hun ikke smiler osv... Det sætter tanker i gang hos mig, fordi jeg er så bange for det skal ske for mig... Jeg vil det allerbedste for mine piger... 

Jeg har næsten ikke lavet andet end at græde snot i lange baner idag... 

Åh søde.. Tror nu ikke de fjerner jeres børn, fordi hun ikke smiler og har øjenkontakt

Jamen giv hende ro! Skærm hende for indtryk, så der ikke er så længe om dagen hun stimuleres. Hun er jo ikke så gammel endnu. Fx anskaf dig en vikle, så du kan bære hende mod kroppen og skærme hende for indtryk. Svøb hende, tag hende ind i et rum med dæmpet belysning og ingen lyde og vug hende blidt, osv.

Jeg tror nemt det kan være det! Rose kan eksempelvis ikke ligge under sin uro mere end en 10 minutter max, før hun bliver urolig og overstimuleret. Også det med at snakke og pludre. Så får vi smil og hygge i starten, men når hun ser væk er det på tide at give hende ro.

Så jeg tror i skal have mere ro på med Lina og ikke stresse, for det kan hun også fornemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.