Dinna88 skriver:
Hej babyfolk 
Min kærestes farmor har lige solgt sit hus, så vi har gået alle tingene igennem. Min søster fandt denne, og kom til at tænke på, om den evt. er noget værd - hun snakkede om noget kongeligt porcelæn og noget
I bunden står der: "Made in Denmark" med tryk, og så ligner det, at "B&O" er skrevet med kuglepen, nærmest. Og så står der "2303", og så er der hvad der ligner et "B"
Se evt. billede.
Stemplet har jeg prøvet at finde på google, men det gav ikke pote. Jeg ved dog, at figuren ikke er helt ny.
Den er omtrent 20 cm høj, 18 bred og 10 dyb (Dette er inkl. de tæer der stritter ud over kanten)
Hvis den er noget værd - er der så nogle der ved hvad jeg kan gøre med den? 
Hvor er den sød 
Og ja..det er en B&G (Bing og Grøndal) figur.
Alle I andre dygtige piger har jo allerede stort set opklaret både værdi og meget andet, så det behøver jeg slet ikke kaste mig ud i. 
Det er med den slags, at salg og værdi helt og aldeles handler om udbud og efterspørgsel.
I perioder er der gang i salget og andre perioder, er der ikke.
Og så handler det også om, hvor mange der rent faktisk findes på markedet af dem, hvor ofte de bliver handlet m.v.
Lige pt er der ikke så meget gang i markedet på porcelændsfigurer, hvor imod for bare et år siden, var det langt større, og der ville en sådan figur let kunne have indbragt 12-1500 kr. Lige nu er markedet mere stillestående, og der kan de handles helt ned til 5-800 kr.
Det er desværre sådan, at dens slags samlerobjekter ikke altid handles til vurderingsprisen.
Hvis man vil gøre noget klogt, så gem figuren..den vil ganske langsomt stige i værdi, jo ældre den bliver og hold så lidt øje med markedet.
Og så er den jo også sød at se på som pyntegenstand.

Kærligst
Sussie