Er denne figur noget værd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.795 visninger
38 svar
0 synes godt om
24. november 2011

Dinna88

Hej babyfolk

Min kærestes farmor har lige solgt sit hus, så vi har gået alle tingene igennem. Min søster fandt denne, og kom til at tænke på, om den evt. er noget værd - hun snakkede om noget kongeligt porcelæn og noget  

I bunden står der: "Made in Denmark" med tryk, og så ligner det, at "B&O" er skrevet med kuglepen, nærmest. Og så står der "2303", og så er der hvad der ligner et "B" Se evt. billede.

Stemplet har jeg prøvet at finde på google, men det gav ikke pote. Jeg ved dog, at figuren ikke er helt ny. 

Den er omtrent 20 cm høj, 18 bred og 10 dyb (Dette er inkl. de tæer der stritter ud over kanten)

Hvis den er noget værd - er der så nogle der ved hvad jeg kan gøre med den?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

gonefishing

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk

Min kærestes farmor har lige solgt sit hus, så vi har gået alle tingene igennem. Min søster fandt denne, og kom til at tænke på, om den evt. er noget værd - hun snakkede om noget kongeligt porcelæn og noget  

I bunden står der: "Made in Denmark" med tryk, og så ligner det, at "B&O" er skrevet med kuglepen, nærmest. Og så står der "2303", og så er der hvad der ligner et "B" Se evt. billede.

Stemplet har jeg prøvet at finde på google, men det gav ikke pote. Jeg ved dog, at figuren ikke er helt ny. 

Den er omtrent 20 cm høj, 18 bred og 10 dyb (Dette er inkl. de tæer der stritter ud over kanten)

øhhh må jeg spørger hvorfor du ikke skriver til lauritz.dk og spørger proffe. det er gratis

Anmeld

24. november 2011

Dinna88

Det nederste kunne evt. være en signatur? det kan med god vilje ligne at der står "TS"

Anmeld

24. november 2011

Dinna88

Flodkilling skriver:

øhhh må jeg spørger hvorfor du ikke skriver til lauritz.dk og spørger proffe. det er gratis

Jeg kan jo lige så godt prøve lykken her - jeg ved, at Sussie kan lidt ting og sager

Anmeld

24. november 2011

Dinna88

JuniMama skriver:

Se her:

http://www.galerieeros.com/pi/Bing_Gr%C3%B8ndahl_Pige_p%C3%A5_trappe_Porcel%C3%A6n_1_sort__2730_29.aspx

Åh, så står der B&G"!

Hold da op... 2400.. Tusinde tak!  

Anmeld

24. november 2011

SpunkenJo

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk

Spørg lige Sussie Thyessen hun er skrap til det der.

Men "B&O" er det ikke, jeg tror derimod det er B&G
Bing og Grøndal, og det er Kgl. Porcelæn.

Jeg vil gætte på den kan være 500-1000 kr værd hvis den altså ikke har nogen skår og lignende.....

Go fornøjelse med at finde ud af det

Anmeld

24. november 2011

Muffinmus

Der skal vist stå B&G og det er vist en figur der hedder pige på trappe, lavet af Bing og Grøndahl. Prisen er nok ikke det vilde, som en almindelig  kongelig porcelænsfigur, men er den i god  stand kan den nok sælges hvis der er en køber. Sådan er det jo altid. 

Prisen er jo altså lidt svær, har fundet den til 1900,-, men den er jo så heller ikke solgt, så måske er prisen der sat for højt.

Men den er da fin:-)

Anmeld

24. november 2011

Toshiba

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk

på Lauritz.com er den solgt SAMMEN med en anden figur til 825 kr.

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=2&ItemId=2282218 

Anmeld

24. november 2011

Dinna88

SpunkenJo skriver:

Spørg lige Sussie Thyessen hun er skrap til det der.

Men "B&O" er det ikke, jeg tror derimod det er B&G
Bing og Grøndal, og det er Kgl. Porcelæn.

Jeg vil gætte på den kan være 500-1000 kr værd hvis den altså ikke har nogen skår og lignende.....

Go fornøjelse med at finde ud af det

Jeg har skrevet til hende, afventer svar  

Ja, linket med den viser "B&G", så der har du ganske ret. Den er i perfekt stand, der er absolut intet at sætte en finger på!

Tusinde tak  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.