Jer der giver MME - Vidste I godt!?!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2011

Mira0911

Skouboe skriver:

Freja er knap 3 og jeg fik at vide allerede på hospitalet at jeg måtte lave til et døgn ad gangen og putte i køleskabet, så det kommer an på hvem man taler med. Da pigerne var små, har jeg altid lavet så jeg havde flaskerne stående klar til at blive varmet i køleskabet.

Okey... Sundhedsplejerskerne er slet ikk enige på det område... 

Da vi lå på neo med Julie, fik vi at vide der og af sundhedsplejersken at det var strengt forbudt... 

Jeg tør slet ikke forberede til et døgn af gangen til Lina... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Mira0911

Benjamins'mor skriver:

Jeg blander heller aldrig til et døgn af gangen, men skal jeg nogle steder blander jeg 2 sutteflasker så jeg slipper for at skal have pulver og sådan noget med.

Okey... Det var også en måde at gøre det på... Meeen holder mig til nuværende metode... 

Anmeld

23. november 2011

Mira0911

Dianaaa skriver:

jeg gør det på samme måde som dig, har flasker på køl og blander mme i når han skal spise så det er frisk lavet hver gang .. det står jo faktisk også på pakkerne et eller andet sted at det er bedst at vendte med at lave dem til de skal bruges så det er så friskt som muligt ,  ikke mere blabla herfra, men nej du er ikke den eneste pyller mor

Hehe altid noget jeg ikke er den eneste pyller mor... 

Mener også det står på pakkerne... Når det nu er okey at forberede til et døgn af gangen, burde det jo også på pakkerne synes jeg... 

Anmeld

23. november 2011

Kløver

Skouboe skriver:

OMLOKAOMLOkadfifikssesel

Det bliver for gammelt hvis de har drukket af det, fordi der så er bakterier i den fra spyttet. Hvis det er lavet med kogt vand må det stå et døgn i køleskab.

Okay, fik selv at vide, at når det først er lavet kan det holde sig en time, selvom der ikke er drukket af det. Gad vide om der er forskel på om det feks er nan eller allomin. Underligt man får så mange forskellige ting at vide.

Anmeld

23. november 2011

1990h

spørger måske nok dumt, men er nysgerrig?

hvorfor ikke microovn??spørger måske nok dumt, men er nysgerrig?

hvorfor ikke microovn??

Anmeld

23. november 2011

Mira0911

Hansen1990 skriver:

spørger måske nok dumt, men er nysgerrig?

hvorfor ikke microovn?? spørger måske nok dumt, men er nysgerrig?

hvorfor ikke microovn??

Der var en der skriver tidligere i tråden at strålerne fra den forurener maden... 

Anmeld

23. november 2011

1990h

Mira0911 skriver:

Der var en der skriver tidligere i tråden at strålerne fra den forurener maden... 

årrh

Anmeld

23. november 2011

Koen.

Det fik vi os afvide da Lærke var helt ny at man godt måtte, men vi kogte nu bare vand og havde til at stå og så blandede vi en frisk hver gang

Anmeld

23. november 2011

SaNiNa

Mira0911 skriver:

Okey.... Synes det er vildt så meget der bliver sagt... 

Så man godt og så må man ikke... 

Husker tydeligt da jeg havde fået Julie, at det var strengt forbudt at forberede flasker på forhånd... 

Med Nicklas gjore vi på samme måde der brugte vi profylac (mod allergi)

Nu her stod det færdig blandet i et køleskab på barselsgangen hvor vi så kunne tage det vi skulle bruge (der stod tid, og dato på kanden) vi var de eneste der ude hele ugen som brugte Nutramigen (også mod allergi)

Der står på bøtte:

Kan jeg opbevare færdig tilsætning i køleskabet?

Svar: Det er som udgangspunkt altid bedst at tilberede et måltid ad gangen, så erstatningen er så nytillavet som muligt. Smid altid eventuelle rester fra et måltid ud.

Anmeld

23. november 2011

signe.

Mira0911 skriver:

Okey... der kan man bare se... 

men der er rigtig mange forskellige meninger.. men jeg tænkte bare dengang, at hvis man gjorde det på sygehuset på neo afdelingen, hvor børnene er mere sarte, så kunne jeg nok fortsætte med det efter udskrivningen... og har aldrig hørt noget dårligt om det bare at det skal være på køl, pulveret må ikke komme i kogende vand, og at man ikke må genopvarme en flaske som har været varmet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.