Nyfødt baby og juleaften??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Isabeau skriver:

Hej!

Vi aner ikke hvad vi skal gøre? Jeg har termin d. 2. dec., og vi havde planer om først at give svar mht. jul hos min mor, når jeg vidste hvordan jeg havde det og den lille nye havde det... Men hun blir ved og spørge..!

Min mor har fået konstateret brystkræft (i juli mdr.), og får af vide d. 30. nov., om hun skal opereres? Hun får kemo nu, men skal hun ikke ha´ fjernet brystet ved operation, skal hun igang med den "slemme" kemo. 2 gange inden jul, og den sidste behandling d. 22. dec. 

Det skal også lige siges at vi er 4 søskende med hhv. 8 børn i alt, inkl. vores den lille nye), så vi blir ca. en 20-22 stykker juleaften i en forholdsvis lille lejlighed + en labrador. Spurgte hende om hun var sikker på om hun ville ha´ os unger på besøg, og hun svarede at julen ikke skulle splittes af fordi hun havde kræft!

Hun har selv valgt at hun vil holde jul, men vores dilemma er; Skal vi holde jul der med en 20 dage gammel baby? Med 8 børn i alderen fra 2-13 år og deres forældre?

Forrige år holdt vi jul der også med Stella som var 3 mdr. på det tidspunkt, og jeg syns´ bare, jeg rendte frem og tilbage mellem spisestue og soveværelse, hvor hun lå og sov, og ikke rigtig fik noget ud af selve middagen.

Jeg ved jo heller ikke om det er sidste gang, jeg kan holde jul med min mor pga. kræften? Hun er stærk, men man ved jo aldrig??

Jeg har stemt nej. Men inden jeg læste din situation. Der ville jeg nok vælge at gøre det.  

Håber din mor snart er frisk igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg vælger at lade være med at stemme da jeg aldrig ville kunne være sammen med 20 mennesker på en gang i længere tid.. heller ikke selvom det var familien...

Men lige nu holde jul hvis han igen var tilbage ved de 20 dage ville jeg ikke... ville helt klart blive hjemme med ham og så kunne folk titte forbi i kort tid og sige hej hvis de følte for det...

Men det er jo svært for det kan jo også være at alt bare forløber super med baby og fødsel osv... og som du selv siger pga kræften skal du måske overveje en ekstra gang...

hmm.. den er meget svær... kan godt forstå din mor ønsker svar men kan også forstå at det er svært at give førend du har født.. før det ved du jo heller ikke om det bliver en nem baby eller måske en med kolik eller andet der gør det svært at få dagene til at hænge sammen det første stykke tid...

Anmeld

23. november 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Benjamins'mor skriver:

Jeg har stemt nej, men svaret gælder ''almindelige'' årsager.
Hvis du kan risikere det er din sidste jul med din mor, så ville jeg nok gøre det.

Samme her.

Forøvrigt krydser jeg fingre for at din mor bliver rask og du har hende i mange år endnu.

Anmeld

23. november 2011

Levi&LilysMor

tag afsted og se hvordan det går, de forstår jo godt hvorfor du skal rende frem og tilbage  

Anmeld

23. november 2011

mulle7430

jeg har stemt ja for hvorfor skulle man ikke kunne det

men tror du din mor har overskud til det  synes det er mange for hende når hun lige har været det igennem 2 dage inde er der ikke nogen der har et hus så de lige kunne overtage jer allesammen dennegang...håber det kommer til og gå godt med hende og i får en super aften trodsalt

Anmeld

23. november 2011

janne1986

Sidste år havde vi en på et par mdr, hun lå i arm nærmest hele aftenen... Spiste på skift og havde det hyggeligt alligevel

Så dig og din mand kan jo deles lidt om og spise og holde baby...

Min erfaring siger mig også at barnet så  bette sover bedre i armen på mor og far..

Anmeld

23. november 2011

Balinus

Vent med at give svar til I har mødt jeres ny lille baby - måske er h** lige til måske ikke.

Sig at I gerne vil deltage med have en bagdør åben....

Anmeld

23. november 2011

Sara.

Jeg ville stemme ja...

Synes personligt at det er meget nemmere med et spædbarn end ældre børn..

Så længe man selv er indstillet på at holde julen på barnets primisser...

Og når de alle sammen har børn så ved de vel hvordan det er :-)

Anmeld

23. november 2011

SaNiNa

Selvfølgelig skal du da holde jule hos din mor, og de forstå da også hvis I tager tidlig hjem.

Og hvis du og den lille ikke skulle være på toppen efter fødslen er så de andre helt sikkert også forstående.

Bare husk at afskærm den lille så meget som mulig så den lille får alt for mange indtryk.

Anmeld

23. november 2011

Tona

Isabeau skriver:

Hej!

Vi aner ikke hvad vi skal gøre? Jeg har termin d. 2. dec., og vi havde planer om først at give svar mht. jul hos min mor, når jeg vidste hvordan jeg havde det og den lille nye havde det... Men hun blir ved og spørge..!

Min mor har fået konstateret brystkræft (i juli mdr.), og får af vide d. 30. nov., om hun skal opereres? Hun får kemo nu, men skal hun ikke ha´ fjernet brystet ved operation, skal hun igang med den "slemme" kemo. 2 gange inden jul, og den sidste behandling d. 22. dec. 

Det skal også lige siges at vi er 4 søskende med hhv. 8 børn i alt, inkl. vores den lille nye), så vi blir ca. en 20-22 stykker juleaften i en forholdsvis lille lejlighed + en labrador. Spurgte hende om hun var sikker på om hun ville ha´ os unger på besøg, og hun svarede at julen ikke skulle splittes af fordi hun havde kræft!

Hun har selv valgt at hun vil holde jul, men vores dilemma er; Skal vi holde jul der med en 20 dage gammel baby? Med 8 børn i alderen fra 2-13 år og deres forældre?

Forrige år holdt vi jul der også med Stella som var 3 mdr. på det tidspunkt, og jeg syns´ bare, jeg rendte frem og tilbage mellem spisestue og soveværelse, hvor hun lå og sov, og ikke rigtig fik noget ud af selve middagen.

Jeg ved jo heller ikke om det er sidste gang, jeg kan holde jul med min mor pga. kræften? Hun er stærk, men man ved jo aldrig??

Jeg har stemt andet. I min verden så ville det være noget nær mareridtsagtigt at skulle holde jul sammen med så mange andre i en lille lejlighed med sit nyfødte barn. Du kan også risikre at gå over tiden og så er barnet da VIRKELIG nyfødt. Når det så er sagt, så er det meget svært situation når din mor er syg. Havde hun ikke været syg, så ville jeg nok være blevet helt væk, men når hun nu er syg, så tænker jeg lidt om I ikke kan møde op til spisning og derefter tage hjem igen. Det kræver self. at din mor bor tæt nok på jer og at du er frisk efter fødslen og at der ingen komplikationer har været og alt er gået glat. For hvis I ikke er ovenpå endnu på det tidspunkt, så ville jeg nok vægte hensynet til det nyfødte barn og din egen lille familie højest. Du kan jo altid ringe sammen med din mor juleaften og så besøge hende før eller efter juleaften når der er mere ro på. Det må hun acceptere syntes jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.