Nyfødt baby og juleaften??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vil du holde jul med ca. 20 andre og et nyfødt barn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.401 visninger
39 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Isabeau

Hej!

Vi aner ikke hvad vi skal gøre? Jeg har termin d. 2. dec., og vi havde planer om først at give svar mht. jul hos min mor, når jeg vidste hvordan jeg havde det og den lille nye havde det... Men hun blir ved og spørge..!

Min mor har fået konstateret brystkræft (i juli mdr.), og får af vide d. 30. nov., om hun skal opereres? Hun får kemo nu, men skal hun ikke ha´ fjernet brystet ved operation, skal hun igang med den "slemme" kemo. 2 gange inden jul, og den sidste behandling d. 22. dec. 

Det skal også lige siges at vi er 4 søskende med hhv. 8 børn i alt, inkl. vores den lille nye), så vi blir ca. en 20-22 stykker juleaften i en forholdsvis lille lejlighed + en labrador. Spurgte hende om hun var sikker på om hun ville ha´ os unger på besøg, og hun svarede at julen ikke skulle splittes af fordi hun havde kræft!

Hun har selv valgt at hun vil holde jul, men vores dilemma er; Skal vi holde jul der med en 20 dage gammel baby? Med 8 børn i alderen fra 2-13 år og deres forældre?

Forrige år holdt vi jul der også med Stella som var 3 mdr. på det tidspunkt, og jeg syns´ bare, jeg rendte frem og tilbage mellem spisestue og soveværelse, hvor hun lå og sov, og ikke rigtig fik noget ud af selve middagen.

Jeg ved jo heller ikke om det er sidste gang, jeg kan holde jul med min mor pga. kræften? Hun er stærk, men man ved jo aldrig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Mira0911

Hej!

Vi aner ikke hvad vi skal gøre? Jeg har termin d. 2. dec., og vi havde planer om først at give svar mht. jul hos min mor, når jeg vidste hvordan jeg havde det og den lille nye havde det... Men hun blir ved og spørge..!

Min mor har fået konstateret brystkræft (i juli mdr.), og får af vide d. 30. nov., om hun skal opereres? Hun får kemo nu, men skal hun ikke ha´ fjernet brystet ved operation, skal hun igang med den "slemme" kemo. 2 gange inden jul, og den sidste behandling d. 22. dec. 

Det skal også lige siges at vi er 4 søskende med hhv. 8 børn i alt, inkl. vores den lille nye), så vi blir ca. en 20-22 stykker juleaften i en forholdsvis lille lejlighed + en labrador. Spurgte hende om hun var sikker på om hun ville ha´ os unger på besøg, og hun svarede at julen ikke skulle splittes af fordi hun havde kræft!

Hun har selv valgt at hun vil holde jul, men vores dilemma er; Skal vi holde jul der med en 20 dage gammel baby? Med 8 børn i alderen fra 2-13 år og deres forældre?

Forrige år holdt vi jul der også med Stella som var 3 mdr. på det tidspunkt, og jeg syns´ bare, jeg rendte frem og tilbage mellem spisestue og soveværelse, hvor hun lå og sov, og ikke rigtig fik noget ud af selve middagen.

Jeg ved jo heller ikke om det er sidste gang, jeg kan holde jul med min mor pga. kræften? Hun er stærk, men man ved jo aldrig??

Synes sagtens I kan tage med... Din familie burde også forstå hvorfor I måske smutter før andre... 

Vi skal jul med kærestens søster og jeg har sagt til hende at hun skal ikke forvente vi er der hele aften, vi har to børn, Julie bliver rigtig umulig hvis hun ikke får sin søvn... 

Anmeld

22. november 2011

TaAsJu

Kan godt forstå du ikke vil løbe frem og tilbage mellem stue og sovevær. Men i og med som du selv skriver det kan være din sidste jul med din mor havde jeg nok valgt og gøre det.. Jeg har selv mistet min mor og ville gøre alt for en jul mere Men gør hvad du selv mener er bedst for dig og bebs.. Kram

Anmeld

22. november 2011

Ayasmor

Jeg havde nok valgt at tage med, og så evt. tage hjem til tidligere. Min datters første jul holdte vi sammen med min venindes familie.. Aya var 4 dage gammel, og jeg brugte også meget tid inde i soveværelset med at amme og skifte, og spiste kold mad... Aya skreg det meste af aftenen, og jeg var grådlabil som en i pokker, men havde trods alt en rigtig god aften...

Anmeld

22. november 2011

Isabeau

Mira0911 skriver:

Synes sagtens I kan tage med... Din familie burde også forstå hvorfor I måske smutter før andre... 

Vi skal jul med kærestens søster og jeg har sagt til hende at hun skal ikke forvente vi er der hele aften, vi har to børn, Julie bliver rigtig umulig hvis hun ikke får sin søn... 

Vi plejer og spise ved 18.00 tiden og åbne gaver ved 20.00 tiden - der kan min mor ikke vente længere  Så ved 22 tiden er vi nok færdige?

Men vi bor i Sæby og min mor bor i udkanten af Aalborg, som er ca. 55 km. væk, og det er alligevel en køretur på ca. 3 kvarter. Håber da Stella bare falder i søvn i bilen så og kan lægges når vi kommer hjem.

Eller også skal vi ta´ gaverne med hjem og åbne dem dagen efter?

Vi havde oz tænkt på bare og holde herhjemme med svigerfar og så ta´ ud til min mor dagen efter og åbne gaver

Anmeld

22. november 2011

Isabella_mor

Isabeau skriver:

Hej!

det er ikke værre end at du køber en babyalarm og så sover baby og du hygger. så må i skiftes til at tage jer af baby..  nu hvor din mor er syg så ved man jo ikke hvilken vej det kan gå med hende jo.. tænker jeg.. så hvis ikke i holdte jul pga jeres barn, så vil du måske komme til at fortryde det hvis det nu er din mors sidste julll (ikke for at male fanden på væggen, men man ved jo ikke hvordan det kommer til at gå din mor)

Anmeld

22. november 2011

Benjamins'mor

Jeg har stemt nej, men svaret gælder ''almindelige'' årsager.
Hvis du kan risikere det er din sidste jul med din mor, så ville jeg nok gøre det.

Anmeld

22. november 2011

malo

Go for it! Og selvfølgelig vil din familie forstå hvis I melder fra efter baby er født, hvis I ikke kan overskue det. Langt de fleste nyfødte babyer sover jo godt i larm.

Jeg mistede min mor sidste år og kan kun sige at man skal udnytte den tid man har med dem. 

Anmeld

22. november 2011

Tulle28

Under normale omstændigheder nej, men når din mor er syg, så havde jeg nok valgt at holde jul med hende. Kram

Anmeld

22. november 2011

Janni.

Jeg vil også tage afsted. I kan jo smutte når i trænger til at komme hjem. Det burde der være forståelse for 

Og som du skriver, det kan jo være sidste jul sammen med din mor 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.