Nyfødt baby og juleaften??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Stumpen

Isabeau skriver:

Hej!

Vi aner ikke hvad vi skal gøre? Jeg har termin d. 2. dec., og vi havde planer om først at give svar mht. jul hos min mor, når jeg vidste hvordan jeg havde det og den lille nye havde det... Men hun blir ved og spørge..!

Min mor har fået konstateret brystkræft (i juli mdr.), og får af vide d. 30. nov., om hun skal opereres? Hun får kemo nu, men skal hun ikke ha´ fjernet brystet ved operation, skal hun igang med den "slemme" kemo. 2 gange inden jul, og den sidste behandling d. 22. dec. 

Det skal også lige siges at vi er 4 søskende med hhv. 8 børn i alt, inkl. vores den lille nye), så vi blir ca. en 20-22 stykker juleaften i en forholdsvis lille lejlighed + en labrador. Spurgte hende om hun var sikker på om hun ville ha´ os unger på besøg, og hun svarede at julen ikke skulle splittes af fordi hun havde kræft!

Hun har selv valgt at hun vil holde jul, men vores dilemma er; Skal vi holde jul der med en 20 dage gammel baby? Med 8 børn i alderen fra 2-13 år og deres forældre?

Forrige år holdt vi jul der også med Stella som var 3 mdr. på det tidspunkt, og jeg syns´ bare, jeg rendte frem og tilbage mellem spisestue og soveværelse, hvor hun lå og sov, og ikke rigtig fik noget ud af selve middagen.

Jeg ved jo heller ikke om det er sidste gang, jeg kan holde jul med min mor pga. kræften? Hun er stærk, men man ved jo aldrig??

Jeg forstår godt din mor -at hun måske ikke helt vil forstå jeres budskab...

Jeg ville sige ja tak, men med forbehold på hvordan baby er....

Babyer sover fra utrolig meget, som du jo nok allerede ved og sørg for at holde dagens rutine og lyt til barnets signaler, så tror jeg ikke h?n bliver overstimuleret..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Maja_4000

Caroline er fra den 15. december .. Og jeg mener at vi var 18 sidste år til jul .. Det gik super fint .. Jeg var selv meget imod det .. Men ville jo heller ikke bare sidde derhjemme ..
Caroline sov stortset hele aftenen , og sov til kl. 11 dagen efter Hehe .. Så jeg synes da sagtens I kan tage afsted .. Men jeg ville ikke give endeligt svar , før jeg havde lært baby lidt at kende

Anmeld

22. november 2011

Muffinmus

Personligt har jeg mistet flere familiemedlemmer til kræften og det gik bare vildt stærkt lige pludselig. Så, hvis det var mig ville jeg dukke op og nyde aftenen, og jo, hvis du ny føder omkring termin er din baby jo stadig 3-4 uger gammel, så gammel nok til lidt ravage men også gammel nok til at sove hvis det er.

Så, måske får du en jul mere, måske gør du ikke, jeg ville ikke lade chancen gå fra mig pga en baby. Har jo også rejst med en baby og ja, det er emre besværligt, men men man får noget ud af det alligevel:-)

Anmeld

22. november 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
Benjamins'mor skriver:

Jeg har stemt nej, men svaret gælder ''almindelige'' årsager.
Hvis du kan risikere det er din sidste jul med din mor, så ville jeg nok gøre det.

Også derfor jeg trykkede nej ! Men under de omstændigheder ville jeg helt klart gøre det !! Eller som du (TS) selv skriver, tage over til din mor 1. juledag !!

Ha' en dejlig jul, hva' end du vælger at gøre !!

//Mette

Anmeld

22. november 2011

Grynt

Amalie Laursen skriver:

Det er jeg ked af at høre det med din mor!

Jeg har veer nu, og skal føde senere, mig og min kæreste skal bare vøre hjemme sammen med den lille dels til at se hvordan det er at holde jul bare alene, og fordi jeg ikke regner med at jeg har krafter til at holde jul med familie

Da det er sådan som det er med din mor forstår jeg godt du er i tvivl, jeg har selv mistet min mor, men kan self ikke sætte mig ind i hvordan du har det.

Jeg synes dog at du skal gøre det du føler er bedst for dig!

God bedering med din mor 

Mvh. Amalie. 

Amalie, du er da en utrolig smuk pige må man sige

Anmeld

22. november 2011

Isabeau

Har sagt ja tak til jul, men beder folk respektere at vi ikke gider så mange hænder på Luna. Og sover hun, ser vi gerne, de lader hende være. 

Som sagt ved jeg ikke om det er sidste jul med min mor?? Tak tøser

Anmeld

22. november 2011

Morgensol

Jeg har svaret ja! 

Tænker også lidt at hvis jeg stod i din situation, havde det også betyder meget for mig at mit barn nåede at holde jul med sin mormor. Også selvom barnet ikke kommer til at kunne huske det! 

Anmeld

22. november 2011

heaven

jeg ville tage afsted - har selv en kræftsyg mor, og hver eneste jul jeg har med hende vil være en gave..

dog vil jeg da give dig ret i at det selvfølgelig bliver en lidt urolig aften med alle de mennesker. Men med forventningerne afklaret om hvem der holder bebs hvornår osv, og en forhåbentlig hjælpsom far, så går det nok - så også du kan nyde noget varmt mad og give din mor et ekstra kram...

men klart, rids reglerne op ang den bette, og tag hjem i ordenlig tid... det er jo heller ikke sikkert at din mor er oplagt til gæster til langt op af aftenen

Kh Jannie.

Anmeld

22. november 2011

heaven

-dobbelt-

Anmeld

22. november 2011

Muffin

Min den mindste var 1 måned sidste jul- var så glad for vi blev hjemme og holdt jul selv uden hele familieståhejet, så kunne det gøres i mit og babys tempo, og planlægge middagen efter hvornår han sov

Men nu er der jo den lorte sygdom inde over.. Hvis chancen for at det er jeres sidste jul med hende så var jeg helt klart mødt op.. Ellers absolut ikke. Jeg duer ikke under stress- og hvis man som jeg, er velsignet med babyer der ikke kan klare larm og forstyrrelser i rutinerne - ja så er en middag med 20 folk et helvede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.