Isabeau skriver:
Hej!
Vi aner ikke hvad vi skal gøre? Jeg har termin d. 2. dec., og vi havde planer om først at give svar mht. jul hos min mor, når jeg vidste hvordan jeg havde det og den lille nye havde det... Men hun blir ved og spørge..!
Min mor har fået konstateret brystkræft (i juli mdr.), og får af vide d. 30. nov., om hun skal opereres? Hun får kemo nu, men skal hun ikke ha´ fjernet brystet ved operation, skal hun igang med den "slemme" kemo. 2 gange inden jul, og den sidste behandling d. 22. dec.
Det skal også lige siges at vi er 4 søskende med hhv. 8 børn i alt, inkl. vores den lille nye), så vi blir ca. en 20-22 stykker juleaften i en forholdsvis lille lejlighed + en labrador. Spurgte hende om hun var sikker på om hun ville ha´ os unger på besøg, og hun svarede at julen ikke skulle splittes af fordi hun havde kræft!
Hun har selv valgt at hun vil holde jul, men vores dilemma er; Skal vi holde jul der med en 20 dage gammel baby? Med 8 børn i alderen fra 2-13 år og deres forældre?
Forrige år holdt vi jul der også med Stella som var 3 mdr. på det tidspunkt, og jeg syns´ bare, jeg rendte frem og tilbage mellem spisestue og soveværelse, hvor hun lå og sov, og ikke rigtig fik noget ud af selve middagen.
Jeg ved jo heller ikke om det er sidste gang, jeg kan holde jul med min mor pga. kræften? Hun er stærk, men man ved jo aldrig??
Jeg forstår godt din mor -at hun måske ikke helt vil forstå jeres budskab...
Jeg ville sige ja tak, men med forbehold på hvordan baby er....
Babyer sover fra utrolig meget, som du jo nok allerede ved og sørg for at holde dagens rutine og lyt til barnets signaler, så tror jeg ikke h?n bliver overstimuleret..