Nyfødt baby og juleaften??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

jydeinden

Isabeau skriver:

Hej!

Vi aner ikke hvad vi skal gøre? Jeg har termin d. 2. dec., og vi havde planer om først at give svar mht. jul hos min mor, når jeg vidste hvordan jeg havde det og den lille nye havde det... Men hun blir ved og spørge..!

Min mor har fået konstateret brystkræft (i juli mdr.), og får af vide d. 30. nov., om hun skal opereres? Hun får kemo nu, men skal hun ikke ha´ fjernet brystet ved operation, skal hun igang med den "slemme" kemo. 2 gange inden jul, og den sidste behandling d. 22. dec. 

Det skal også lige siges at vi er 4 søskende med hhv. 8 børn i alt, inkl. vores den lille nye), så vi blir ca. en 20-22 stykker juleaften i en forholdsvis lille lejlighed + en labrador. Spurgte hende om hun var sikker på om hun ville ha´ os unger på besøg, og hun svarede at julen ikke skulle splittes af fordi hun havde kræft!

Hun har selv valgt at hun vil holde jul, men vores dilemma er; Skal vi holde jul der med en 20 dage gammel baby? Med 8 børn i alderen fra 2-13 år og deres forældre?

Forrige år holdt vi jul der også med Stella som var 3 mdr. på det tidspunkt, og jeg syns´ bare, jeg rendte frem og tilbage mellem spisestue og soveværelse, hvor hun lå og sov, og ikke rigtig fik noget ud af selve middagen.

Jeg ved jo heller ikke om det er sidste gang, jeg kan holde jul med min mor pga. kræften? Hun er stærk, men man ved jo aldrig??

under normale omstændigheder havde jeg sagt nej, da jeg HADER jul med så mange mennesker.. men da din mor er syg, og du selv siger er det måske er sidste jul du har med hende ja så ville jeg uden tvivl gøre det ( har selv mistet to jeg kendte rimeligt godt til kræft)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

lycly

Jeg har stemt ja, men kun fordi din mor har kræft. Jeg har selv haft et familiemedlem med kræft, og jeg synes det er vigtigt er samle familien i forbindelse med den sygdom.

Hvis ikke din mor havde været syg, så havde jeg stemt nej. En så lille baby får alt for mange indtryk af så mange mennesker, og kan slet ikke kapere det. 

Men som sagt, så synes jeg I skal holde jul med din mor, og så begrænse hvor mange der skal holde den lille osv .

Anmeld

22. november 2011

wamse

Helt klart ja først og fremmest pga din mors kræft, Jeg mistede selv min far sidste år til kræft, så derfor et ja fra mig

Anmeld

22. november 2011

morethanperfect

Ja det ville jeg uanset hvad ..

Oscar var 1 mdr. sidste juleaften og sov jo det meste af tiden .. Der var ikke så meget der .. Og som en anden også skriver , ville jeg gøre alt for at kunne holde en jul mere med min mor 

Anmeld

22. november 2011

-Sigrid-

Jeg har stemt nej - inden jeg læste at din mor havde kræft 

Jeg tror I skal tage afsted - og så "bare" tage hjem omkring kl 22 som du selv skriver 

Anmeld

22. november 2011

SussieThyssen

Isabeau skriver:

Hej!

Vi aner ikke hvad vi skal gøre? Jeg har termin d. 2. dec., og vi havde planer om først at give svar mht. jul hos min mor, når jeg vidste hvordan jeg havde det og den lille nye havde det... Men hun blir ved og spørge..!

Min mor har fået konstateret brystkræft (i juli mdr.), og får af vide d. 30. nov., om hun skal opereres? Hun får kemo nu, men skal hun ikke ha´ fjernet brystet ved operation, skal hun igang med den "slemme" kemo. 2 gange inden jul, og den sidste behandling d. 22. dec. 

Det skal også lige siges at vi er 4 søskende med hhv. 8 børn i alt, inkl. vores den lille nye), så vi blir ca. en 20-22 stykker juleaften i en forholdsvis lille lejlighed + en labrador. Spurgte hende om hun var sikker på om hun ville ha´ os unger på besøg, og hun svarede at julen ikke skulle splittes af fordi hun havde kræft!

Hun har selv valgt at hun vil holde jul, men vores dilemma er; Skal vi holde jul der med en 20 dage gammel baby? Med 8 børn i alderen fra 2-13 år og deres forældre?

Forrige år holdt vi jul der også med Stella som var 3 mdr. på det tidspunkt, og jeg syns´ bare, jeg rendte frem og tilbage mellem spisestue og soveværelse, hvor hun lå og sov, og ikke rigtig fik noget ud af selve middagen.

Jeg ved jo heller ikke om det er sidste gang, jeg kan holde jul med min mor pga. kræften? Hun er stærk, men man ved jo aldrig??

Helt ærligt..nej..mor kræft eller ej.
Jeg ville ikke byde mig selv det, og slet ikke mit lille nye barn.
Så hellere holde et stille samvær og hyggestund med mor og den lille nye et par dage før eller efter.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. november 2011

Amalie Laursen

Det er jeg ked af at høre det med din mor!

Jeg har veer nu, og skal føde senere, mig og min kæreste skal bare vøre hjemme sammen med den lille dels til at se hvordan det er at holde jul bare alene, og fordi jeg ikke regner med at jeg har krafter til at holde jul med familie

Da det er sådan som det er med din mor forstår jeg godt du er i tvivl, jeg har selv mistet min mor, men kan self ikke sætte mig ind i hvordan du har det.

Jeg synes dog at du skal gøre det du føler er bedst for dig!

God bedering med din mor 

Mvh. Amalie. 

Anmeld

22. november 2011

Maja88

jeg havde valgt at tage med.. når den lille er så ny så sover den det meste af aftenen væk og ellers ville jeg have en strækvikle at ligge den i..så du kunne nyde lidt julemad sammen med de andre

Anmeld

22. november 2011

foto på lærred

personligt ville jeg gøre det. Da min datter var 20 dage sov hun faktisk rigtig meget af døgnet. Du kan derfor "riskere" at hun sover fra det hele inden i soveværelset så du overhoved ikke skal rende frem og tilbage. Så længe der er et sted hvor hun kan være lidt i fred (soveværelse osv) så kan jeg ikke se det kan gå helt galt. Ellers kan du bruge en slynge noget af tiden.

Nu skriver du, at din mor først er færdig med kemo den 22. dec. Hun kan jo være meget, meget træt og ikke have samme energi som sidste jul. I kan jo aftale at I måske gør det anderledes i år. Hvis I er mange små børn så kunne I jo evt. mødes om eftermiddagen til hygge og så ved en 16 tiden gå rundt om træet og bagefter åbne gaver. Kl 19 kunne I så spise (i fred og ro for unger der plager om gaver) og så kunne I jo tage hjem senere senere når I føler I og baby har brug for at vende snuden hjemad.

Jeg tror din mor spørger hele tiden er fordi hun rigtig gerne vil holde jul med jer alle nu hvor hun har fået konstateret kræft.

Rigtig god bedring til hende.

Anmeld

22. november 2011

Moar2011

Isabeau skriver:

Hej!

hmm hvis det var mig , tror jeg havde valgt at holde en stille og rolig juleaften derhjemme .. for tror bestemt heller ikk du får så meget ud af middagen i år og så med så mange børn, ville Luna nok vågne tit. osv osv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.