Nu har det undret mig længe nok....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

netdaddy

Vi er i den heldige situation at vi ikke skal flytte vores postkasse, da skellet går ved husmuren - så kan det godt være at der er 1-1 1/2 meter hvor der er flisebelagt med SF-sten ud til det der er kørevejen i området, men PostDanmark kan intet gøre....vi må nemlig ikke flytte den helt ud til kørevejen da gangstien foran huset er fællesområde....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Benjamins'mor

Munder skriver:

EN lille sidekommenter

Jeg mener faktisk at dem der er registreret med en handikappet/gangbesværet på adressen er undtaget reglen. (det er vores nabo i hvert tilfælde)

Nej, det mener jeg ikke de er, så i nyhederne den anden dag at en gammel mand der næsten ikke kunne gå skulle SØGE om at få lov at have postkassen hængende oppe ved hoveddøren, og det synes jeg simpelthen er for åndssvagt.

Anmeld

22. november 2011

Laulund87

Benjamins'mor skriver:

Nej, det mener jeg ikke de er, så i nyhederne den anden dag at en gammel mand der næsten ikke kunne gå skulle SØGE om at få lov at have postkassen hængende oppe ved hoveddøren, og det synes jeg simpelthen er for åndssvagt.

Hvorfor er det åndssvagt? Det er da fint man skal søge for ellers vi mange sikkert udnytte det og lyve sig til at være dårligt gående. Han skal da bare søge og så får han sikkert lov!

Anmeld

22. november 2011

Benjamins'mor

Laulund87 skriver:

Hvorfor er det åndssvagt? Det er da fint man skal søge for ellers vi mange sikkert udnytte det og lyve sig til at være dårligt gående. Han skal da bare søge og så får han sikkert lov!

Jo, men når man skal søge om sådanne ting kan det godt tage langtid før man får svar, og så er det jo lidt tarveligt hvis han skal flytte sin postkasse og han så inde i det nye år får tilladelse til at rykke den tilbage.

Jeg synes bare generelt alle gamle mennesker burde få lov at beholde den ved døren.

Anmeld

22. november 2011

Nessie

Jeg tror generelt at det er for at være på tværs Det skal postdk ikke bestemme

Her på vejen har nogen haft sat postkassen (eller stativet) op for flere måneder siden, og har så sat pose over. Fatter altså ikke at folk ikke gider gå de ekstra 10 skridt for at kigge i postkassen.

Man skal jo tænke på, at sådan et stakkels postbud jo tit har meget at slæbe på, og skal gå mange skridt, og op og ned af mange trapper på en dag, så kan vi forbedre deres arbejdsforhold, så er det fint med mig.

Vores blev sat ud til vejen kort efter vi havde fået besked om den nye regel

Anmeld

22. november 2011

Laulund87

Benjamins'mor skriver:

Jo, men når man skal søge om sådanne ting kan det godt tage langtid før man får svar, og så er det jo lidt tarveligt hvis han skal flytte sin postkasse og han så inde i det nye år får tilladelse til at rykke den tilbage.

Jeg synes bare generelt alle gamle mennesker burde få lov at beholde den ved døren.

Det har jo været fremme siden i sommer så der har været god tid til at søge. Jeg synes det er i orden.. Mange ældre går helt fint.

Anmeld

22. november 2011

Laulund87

Nessie skriver:

Her på vejen har nogen haft sat postkassen (eller stativet) op for flere måneder siden, og har så sat pose over. Fatter altså ikke at folk ikke gider gå de ekstra 10 skridt for at kigge i postkassen.

Man skal jo tænke på, at sådan et stakkels postbud jo tit har meget at slæbe på, og skal gå mange skridt, og op og ned af mange trapper på en dag, så kan vi forbedre deres arbejdsforhold, så er det fint med mig.

Anmeld

22. november 2011

Frk.S

Helt enig!

Det er nemlig også det jeg har set. Når det er flere måneder er der temmelig sikkert ikke tale om at det er cement der skal tørre.

Bliver sgu lidt forarget over at folk er så smålige (håber ikke jeg støder nogen).

Lad da postbuddet have det lidt nemmere på sin arbejdsdag - indtil reglen officielt træder i kraft, og h*n med garanti bare får lagt flere husstande på sin rute!

Jeg er såmænd ikke selv stor fan at PostDK, jeg synes deres priser er fuldstændigt latterlige - de stiger og stiger - og servicen bliver ikke bedre.
MEN det er jo ikke det kære postbud's skyld!!

(^ man kommer jo helt i julehumør af de jule-smileys )

Anmeld

22. november 2011

birthee

Vores postkasse er kommet ud til vejen i sidste uge... Så er der også endnu en grund til at gå tur med hundene - det er nemlig ikke så nemt at komme ud til postkassen gennem vores havedør når det er snevinter... til gengæld skal folk der vil i kontakt med os gå om i indkørslen

Anmeld

22. november 2011

Wimmie

Nessie skriver:

Den holdning glæder mit lille postarbejder-hjerte  (er dog ikke omdeler men ved hvor hårdt de har det) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.