Nu har det undret mig længe nok....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.907 visninger
31 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Frk.S

... så nu må jeg lige høre om der er nogen der ved det.

Altså når jeg traver rundt med barnevognen, ser jeg SÅ mange postkasser (private - ikke de røde ) der er viklet ind i plastik eller der er sat tape for "sprækken."

Hvad er meningen med det??

Altså jeg er med på den nye regel om postkasse i skel fra nytår. Men hvorfor ikke bare tage postkassen i brug med det samme, når den nu er sat op??? Er det mon for at være på tværs??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Munder

Frk.S skriver:

Altså når jeg traver rundt med barnevognen, ser jeg SÅ mange postkasser (private - ikke de røde ) der er viklet ind i plastik eller der er sat tape for "sprækken."

Altså jeg er med på den nye regel om postkasse i skel fra nytår. Men hvorfor ikke bare tage postkassen i brug med det samme, når den nu er sat op??? Er det mon for at være på tværs??

Det har vi også haft - altså tape for. Når man støber et stativ i jorden til postkassen, skal cementen jo lige have lidt tid til at hærde, og hvis postkassen bliver taget i brug med det samme, risikerer man jo den bliver slået skæv i cementen.

Mon ikke det er derfor

Anmeld

22. november 2011

Laulund87

Jeg har tænkt nøjagtig det samme og jeg tror netop det er for at være på tværs!

Altså folk er trætte af den regel så postbudet kan sgu få lov til at gå helt hen til huset til sidste sekund.. Bare min teori

Vores har hængt på hegnet helt ude ved vejen siden sommer nu.. Uden tape eller pose over.

Anmeld

22. november 2011

jydeinden

Frk.S skriver:

tror det kan have noget at gøre med at de trækker den så længe som de nu kan.. altså at hvis loven først træder i kraft på et bestemt tidspunkt, ja så trækker man levering til døren lige indtil da.

medmindre det ganske enkelt handler om dovenskab, at man ikke vil have reklamer, men man gider heller ikke gå heltt ned til posthuset for at få i nej tak til reklamer ( den har jeg utroligt nok set før )

Anmeld

22. november 2011

jydeinden

Laulund87 skriver:

Altså folk er trætte af den regel så postbudet kan sgu få lov til at gå helt hen til huset til sidste sekund.. Bare min teori

Vores har hængt på hegnet helt ude ved vejen siden sommer nu.. Uden tape eller pose over.

dét glæder mig som omdeler at læse.. har været i en afd hvor de ikke en gang gad anskaffe sig postkasserne meget tid, og da de endeligt fik anskaffet sig dem, ja så gik der gud hjælpmig en måned før de gad sætte navneskilte på ( dvs så skal posten stadig leveres til døren) det er vi nogen som var godt trætte af og frusteret over.

Anmeld

22. november 2011

Sakris

Mine forældre har sat pinden op til postkassen, men sætter den først på d. 31. december, da de ikke gider gå så langt unødvendigt

Anmeld

22. november 2011

Frk.S

Munder skriver:

Det har vi også haft - altså tape for. Når man støber et stativ i jorden til postkassen, skal cementen jo lige have lidt tid til at hærde, og hvis postkassen bliver taget i brug med det samme, risikerer man jo den bliver slået skæv i cementen.

Mon ikke det er derfor

Tja, det var jo en mulighed.

MEN jeg har set nogen der har det på LÆÆÆNGE. Og så lang tid er cement jo heller ikke om at størkne.

Men det kan da sagtens være det er derfor. Håber da det er derfor, fremfor bare for at være på tværs.  

Anmeld

22. november 2011

Laulund87

jydeinden skriver:

dét glæder mig som omdeler at læse.. har været i en afd hvor de ikke en gang gad anskaffe sig postkasserne meget tid, og da de endeligt fik anskaffet sig dem, ja så gik der gud hjælpmig en måned før de gad sætte navneskilte på ( dvs så skal posten stadig leveres til døren) det er vi nogen som var godt trætte af og frusteret over.

Jeg kan ikke forstå man gider at være sådan på tværs.. Altså vi havde lige flyttet vores fra husmuren og lige længere ud i indkørslen da vi fik at vide at den skulle flyttes ud i skellet. Det var selvfølgelig lidt ærgeligt når vi lige havde sat pæl op og det hele, men altså så er det da heller ikke værre

Vores postbud jublede da han så at vi allerede havde flyttet den ud og endda i den helt rigtige højde hehe

Anmeld

22. november 2011

Munder

Frk.S skriver:

Tja, det var jo en mulighed.

MEN jeg har set nogen der har det på LÆÆÆNGE. Og så lang tid er cement jo heller ikke om at størkne.

Men det kan da sagtens være det er derfor. Håber da det er derfor, fremfor bare for at være på tværs.  

Vores var kun lukket i en uge

Mon ikke der er nogle mennesker der bare er på tværs og venter til 31/12?

Jeg må indrømme, at jeg synes denne nye postkasseregel er irriterende!!!! Ikke nok med at portoen er steget helt vildt, så skal husejere også bekoste en ny postkasse for at få posten. Men hvad, nu er det gjort, så håber jeg bare at vores postbud er sød og rar fremover og husket at putte posten HELT ned i kassen, så vi ikke får våde breve og aviser!!!! (det har de nemlig ikke være så gode til, og derfor var det godt den før var sat op i vores vindfang)

Anmeld

22. november 2011

Frk.S

Laulund87 skriver:

Vi har haft postkasse i skel i al den tid vi har boet her (snart 4 år). Kærestens fritidsjob under hans uddannelse var lørdagsomdeler ved PostDK, så det gik han meget op i at vi skulle have

Jeg synes bare dem der vil være på tværs skal huske at det altså ikke er ham/hende der omdeler, der har lavet reglen. Men det ER da en fordel for dem, og hvad er der nu galt i det?

Dem der vil trække den så længe som muligt, med at gå efter posten: Kommer man ikke udenfor alligevel de fleste dage? Så kan man jo lige tømme postkassen på vej ind igen! Kan måske forstå det hvis man er ældre eller gangbesværet, men ellers fatter jeg ikke en bjælde af hvad der er så slemt ved at gå de ekstra skridt. Det kunne de fleste jo have godt af!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.