Nu har det undret mig længe nok....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Munder

Frk.S skriver:

Vi har haft postkasse i skel i al den tid vi har boet her (snart 4 år). Kærestens fritidsjob under hans uddannelse var lørdagsomdeler ved PostDK, så det gik han meget op i at vi skulle have

Jeg synes bare dem der vil være på tværs skal huske at det altså ikke er ham/hende der omdeler, der har lavet reglen. Men det ER da en fordel for dem, og hvad er der nu galt i det?

Dem der vil trække den så længe som muligt, med at gå efter posten: Kommer man ikke udenfor alligevel de fleste dage? Så kan man jo lige tømme postkassen på vej ind igen! Kan måske forstå det hvis man er ældre eller gangbesværet, men ellers fatter jeg ikke en bjælde af hvad der er så slemt ved at gå de ekstra skridt. Det kunne de fleste jo have godt af!

EN lille sidekommenter

Jeg mener faktisk at dem der er registreret med en handikappet/gangbesværet på adressen er undtaget reglen. (det er vores nabo i hvert tilfælde)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

twinboys

tror også på den med cementen... men aaaak tror ikke den skal tørre i flere mdr. så nej de gider da ikke hente deres post før de skal derfor gør folk det... pånær mig... jeg henter glædeligt min post i postkassen ude ved vejen

Majbritt

Anmeld

22. november 2011

jydeinden

Laulund87 skriver:

Jeg kan ikke forstå man gider at være sådan på tværs.. Altså vi havde lige flyttet vores fra husmuren og lige længere ud i indkørslen da vi fik at vide at den skulle flyttes ud i skellet. Det var selvfølgelig lidt ærgeligt når vi lige havde sat pæl op og det hele, men altså så er det da heller ikke værre

Vores postbud jublede da han så at vi allerede havde flyttet den ud og endda i den helt rigtige højde hehe

dét kan jeg bestemt godt forstå han gjorde.. for dét er sjældent.. de fleste på min rute hænger i rette højde og hvor de skal.. men har stadig brevsprækker som rent ud sagt hænger ved jorden ( kan hilse og sige jeg dér er glad for jeg IKKE er postbud for så = AV ryg)

synes det er utroligt man kan være så ligeglad for det andet er ikke spor sundt for os andre, og da slet ikke i ryggen

Anmeld

22. november 2011

Isabella_mor

syntes danskerene er blevet et dovent folkefærd... sørgeligt.. 

Anmeld

22. november 2011

Camulla

Frk.S skriver:

Vi har haft postkasse i skel i al den tid vi har boet her (snart 4 år). Kærestens fritidsjob under hans uddannelse var lørdagsomdeler ved PostDK, så det gik han meget op i at vi skulle have

Jeg synes bare dem der vil være på tværs skal huske at det altså ikke er ham/hende der omdeler, der har lavet reglen. Men det ER da en fordel for dem, og hvad er der nu galt i det?

Dem der vil trække den så længe som muligt, med at gå efter posten: Kommer man ikke udenfor alligevel de fleste dage? Så kan man jo lige tømme postkassen på vej ind igen! Kan måske forstå det hvis man er ældre eller gangbesværet, men ellers fatter jeg ikke en bjælde af hvad der er så slemt ved at gå de ekstra skridt. Det kunne de fleste jo have godt af!

Lige præcis... Jeg synes det er en fin regel. Det er da rart der bliver gjort noget for de postbud, som cykler ud med vores post i al slags vind og vejr!

Anmeld

22. november 2011

jydeinden

Munder skriver:

EN lille sidekommenter

Jeg mener faktisk at dem der er registreret med en handikappet/gangbesværet på adressen er undtaget reglen. (det er vores nabo i hvert tilfælde)

de er undtaget hvis de har været forbi lægen og fået en lægeerklærring på at de ikke selv kan hente deres post ( ny regel der blev vedtaget tilbage i april, som jeg er MEGET glad for)

Anmeld

22. november 2011

Frk.S

Munder skriver:

EN lille sidekommenter

Nå ja, det har du da vist ret i.

Så de andre er bare dovne??

Ej, nu provokerer jeg lidt - jeg har bare så svært ved at forstå problemet i at gå et par skridt ekstra.

Anmeld

22. november 2011

Mira0911

Laulund87 skriver:

Jeg har tænkt nøjagtig det samme og jeg tror netop det er for at være på tværs!

Altså folk er trætte af den regel så postbudet kan sgu få lov til at gå helt hen til huset til sidste sekund.. Bare min teori

Vores har hængt på hegnet helt ude ved vejen siden sommer nu.. Uden tape eller pose over.

Jeg tror faktisk du har ret... 

Anmeld

22. november 2011

millesofie

hi hi det er nok for at være på tværs

vi havde en ven på besøg i sommers som fortalte det med den nye regl og vupti ti min senere havde han sat den ude foran hegnet  (vi sætter bare L... i jorden uden cement og den står både fint og lige)

så sådan har den så siddet siden, men kan godt grine lidt af det der modtager flex, for da skal postbuddet helt hen til vores hoveddør, på den anden side af huset

forstår ikke alt det der tidspareri det er stressende og surt, kom hellere ind til kaffe

Anmeld

22. november 2011

Laulund87

Frk.S skriver:

Ja nemlig vi er helt enige Det er jo ikke postbudet der har lavet den regel så lad da være med at lade det gå udover dem.. Og ja så slemt er det vist ikke at gå de ekstra meter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.