Hvad siger I til jeres børn når i siger farvel i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Til begge mine børn, kysser jeg dem farvel, og siger: "Kan du have en god dag skat. Vi ses senere" også vinker jeg, og går

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

musse1

jeg siger altid ha en dejlig dag, ses senere elsker dig.  og det gør jeg til alle drengene

Anmeld

23. november 2011

SussieThyssen

lærkes_mor skriver:

Bliver lige nødt til at kommentere her :-)

Det er jo ikke fordi jeg snakker et specielt sprog til børn. Jeg siger ikke vov vov i stedet for hund osv... MEN børn er børn og det er ikke alt de forstår på samme måde som voksne.

Nej da..et lille barn ville fx have ringe forståelse for en forklaring på en ting, der lyder som en doktordisputats..men det jeg mener er, at de glimrende forstår det almindelige dagligdags sprog mennesker imellem..også når man siger "ha' en go' dag".

Anmeld

23. november 2011

kirsti

det er forskelligt men som regel ha en god dag vi ses senere

Anmeld

29. november 2011

janne1986

Når jeg aflevere tullen i børnehave er der et vinke vindue, og der plejer jeg og sætte mig på hug, og så siger jeg altid noget i retning af :

Jeg elsker dig, kan du ha en god dag, så henter mor dig senere når du har spist frugt... pysser hende og går ud og vinker og sender luft pysser...

Anmeld

16. december 2011

maria87

Sara. skriver:

Ja som overskriften lyder, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad I siger til jeres børn når I afleverer dem i institution.

Jeg har taget mig selv i, at sige "Kan du ha' en god dag Lærke, så ses vi senere..." Men nu hvor jeg tænker over det synes jeg egentlig at det lyder meget underligt og voksent.

"...Ha en god dag..." Ja hvem siger hun får en god dag? Hvad tænker hun når jeg siger det? Ligger det et pres på hende, som om jeg vil ha at hun skal ha en god dag?

Hun skal jo også have lov til at have mindre gode dage.

Nu er jeg begyndt at sige "Så nu tager mor i skole, vi ses senere skat :-) ".

Og nu når jeg tænker over det så tror jeg ikke hun sagde så meget når jeg sagde hun sku ha en god dag... Så sagde hun noget i stil med "ja ja...."

Nu siger hun "vi ses mor :-) )

Har I gjort jer tanker over hvad I siger? For man gør jo også en masse, jeg giver kys og vinker også.. Men hvad SIGER I ? :-)

Jeg gir et Kys på kinden og en krammer og sige til ham: kan du ha en dejlig dag , vi ses i eftermiddag skat 

Anmeld

16. december 2011

eliasogmor

Sara. skriver:

Ja som overskriften lyder, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad I siger til jeres børn når I afleverer dem i institution.

Jeg har taget mig selv i, at sige "Kan du ha' en god dag Lærke, så ses vi senere..." Men nu hvor jeg tænker over det synes jeg egentlig at det lyder meget underligt og voksent.

"...Ha en god dag..." Ja hvem siger hun får en god dag? Hvad tænker hun når jeg siger det? Ligger det et pres på hende, som om jeg vil ha at hun skal ha en god dag?

Hun skal jo også have lov til at have mindre gode dage.

Nu er jeg begyndt at sige "Så nu tager mor i skole, vi ses senere skat :-) ".

Og nu når jeg tænker over det så tror jeg ikke hun sagde så meget når jeg sagde hun sku ha en god dag... Så sagde hun noget i stil med "ja ja...."

Nu siger hun "vi ses mor :-) )

Har I gjort jer tanker over hvad I siger? For man gør jo også en masse, jeg giver kys og vinker også.. Men hvad SIGER I ? :-)

her er det et ritual... at jeg både får kys og kram " så kommer mor senere og henter dig.. jeg elsker dig" så svarer han som regel, hvis han ikke har for travlt " moar jeg kommer også til at savne dig" og krammer mig en ekstra gang og siger" mor jeg elsker dig."... såh ja... jeg elsker vores aflevering ritual.... åhhh altså.... dumme hormoner....

Anmeld

16. december 2011

Momster89

Jeg siger "mojn mojn skat, Vi ses senere. Mor elsker dig" Og så kysser og krammer vi

Anmeld

16. december 2011

gobleboble

siger vist intet fast....men ting som hej, hej, ha en go dag, vi ses senere

fortæller hvem der kommer og henter hende og hvornår

eller i eftermiddag ska vi...... (hvis vi ska noget)

Anmeld

12. januar 2012

Siber

Hvorfor siger i mor om jer selv ???? Og ikke jeg

Nå men jeg siger, vi ses, ha en god dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.