Hvad siger I til jeres børn når i siger farvel i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Mor til L&S

Nu er min datter kun 20 mdr og går i DP, men jeg siger:

Kan du ha en dejlig dag, skat og vi ses når du har sovet, så siger hun ja og vi ses

Nogle dage siger jeg også:

Kan du være en sød pige og hygge dig i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

lio

som barn jeg jeg altid forstået "ha' en god dag" som nogen afsender ønsker en, ikke en ordre, så ser heller ikke noget problem i at sige det når jeg afleverer, (mine niecer og nevøer) siger jo også "god weekend" og "god ferie" til børnene, tror ikke de føler pres over det.

Anmeld

22. november 2011

Gaia

Jeg siher som regel dette "ka du ha en god dag, hej hej elsker dig "

Anmeld

22. november 2011

Krussedulle

Vi siger altid "kan du hygge dig i børnehaven skat, vi kommer og henter dig halv fire" så får vi møs og knus.. Og så har han gang i en leg

Anmeld

22. november 2011

wamse

Jeg siger;"kan du have en helt fantastisk dejlig dag." 

Det siger jeg fordi, at det er hvad jeg ønsker for hende 

Anmeld

22. november 2011

chael

Siger lidt ala det her;

"farvel unger, ha en dejlig dag. Vi ses senere, elsker jer".

Vinker og giver fingerkys.

Har 2 der skal afleveres, så det er ikke altid "unger" eller "jer", siger oftes farvel til dem enkeltvis, da de skal afleveres på hver deres stue.

*Camilla

Anmeld

22. november 2011

BellaT

"Jeg elsker dig, skat. Ha' en god dag." Og et kys og et kram. ALTID.

Anmeld

22. november 2011

sarahb

Jeg siger:

Ka du ha en dejlig dag skat, så ses vi senere...

Anmeld

22. november 2011

1977

Profilbillede for 1977
lærkes_mor skriver:

Ja som overskriften lyder, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad I siger til jeres børn når I afleverer dem i institution.

Jeg har taget mig selv i, at sige "Kan du ha' en god dag Lærke, så ses vi senere..." Men nu hvor jeg tænker over det synes jeg egentlig at det lyder meget underligt og voksent.

"...Ha en god dag..." Ja hvem siger hun får en god dag? Hvad tænker hun når jeg siger det? Ligger det et pres på hende, som om jeg vil ha at hun skal ha en god dag?

Hun skal jo også have lov til at have mindre gode dage.

Nu er jeg begyndt at sige "Så nu tager mor i skole, vi ses senere skat :-) ".

Og nu når jeg tænker over det så tror jeg ikke hun sagde så meget når jeg sagde hun sku ha en god dag... Så sagde hun noget i stil med "ja ja...."

Nu siger hun "vi ses mor :-) )

Har I gjort jer tanker over hvad I siger? For man gør jo også en masse, jeg giver kys og vinker også.. Men hvad SIGER I ? :-)

Vi har en lang snak inden jeg siger farvel Jeg fortæller hvem, der henter og i hvilket tidsrum. Og så siger jeg - kan du hygge dig i dag og lege godt. Vi ses senere - jeg elsker dig Det er vist det, som er blevet ritualet

Anmeld

22. november 2011

sandorff

lærkes_mor skriver:

Ja som overskriften lyder, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad I siger til jeres børn når I afleverer dem i institution.

Jeg har taget mig selv i, at sige "Kan du ha' en god dag Lærke, så ses vi senere..." Men nu hvor jeg tænker over det synes jeg egentlig at det lyder meget underligt og voksent.

"...Ha en god dag..." Ja hvem siger hun får en god dag? Hvad tænker hun når jeg siger det? Ligger det et pres på hende, som om jeg vil ha at hun skal ha en god dag?

Hun skal jo også have lov til at have mindre gode dage.

Nu er jeg begyndt at sige "Så nu tager mor i skole, vi ses senere skat :-) ".

Og nu når jeg tænker over det så tror jeg ikke hun sagde så meget når jeg sagde hun sku ha en god dag... Så sagde hun noget i stil med "ja ja...."

Nu siger hun "vi ses mor :-) )

Har I gjort jer tanker over hvad I siger? For man gør jo også en masse, jeg giver kys og vinker også.. Men hvad SIGER I ? :-)

jeg siger; hej, hej skat - kan du hygge dig - mor elsker dig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.