lærkes_mor skriver:
Ja som overskriften lyder, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad I siger til jeres børn når I afleverer dem i institution.
Jeg har taget mig selv i, at sige "Kan du ha' en god dag Lærke, så ses vi senere..." Men nu hvor jeg tænker over det synes jeg egentlig at det lyder meget underligt og voksent.
"...Ha en god dag..." Ja hvem siger hun får en god dag? Hvad tænker hun når jeg siger det? Ligger det et pres på hende, som om jeg vil ha at hun skal ha en god dag?
Hun skal jo også have lov til at have mindre gode dage.
Nu er jeg begyndt at sige "Så nu tager mor i skole, vi ses senere skat :-) ".
Og nu når jeg tænker over det så tror jeg ikke hun sagde så meget når jeg sagde hun sku ha en god dag... Så sagde hun noget i stil med "ja ja...."
Nu siger hun "vi ses mor :-) )
Har I gjort jer tanker over hvad I siger? For man gør jo også en masse, jeg giver kys og vinker også.. Men hvad SIGER I ? :-)
Jeg har da altid sagt det samme som man siger til voksne..stort set.
Jeg har aldrig talt børnesprog som sådan til mine børn.
Jeg har kysset dem, og sagt..så Nu skal mor på arbejde...kan du have en dejlig dag..kyskys, vi ses skattebarn!...eller noget i den dur.
Det er jo en naturlig ting at sige farvel, til dem man holder af, og hvis man skal gå og spekulere på specielt sprog til voksne og specielt sprog til børn, så går det i mit univers hen og bliver for kunstigt.

Kærligst
Sussie
Anmeld