Hvad siger I til jeres børn når i siger farvel i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

SussieThyssen

lærkes_mor skriver:

Ja som overskriften lyder, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad I siger til jeres børn når I afleverer dem i institution.

Jeg har taget mig selv i, at sige "Kan du ha' en god dag Lærke, så ses vi senere..." Men nu hvor jeg tænker over det synes jeg egentlig at det lyder meget underligt og voksent.

"...Ha en god dag..." Ja hvem siger hun får en god dag? Hvad tænker hun når jeg siger det? Ligger det et pres på hende, som om jeg vil ha at hun skal ha en god dag?

Hun skal jo også have lov til at have mindre gode dage.

Nu er jeg begyndt at sige "Så nu tager mor i skole, vi ses senere skat :-) ".

Og nu når jeg tænker over det så tror jeg ikke hun sagde så meget når jeg sagde hun sku ha en god dag... Så sagde hun noget i stil med "ja ja...."

Nu siger hun "vi ses mor :-) )

Har I gjort jer tanker over hvad I siger? For man gør jo også en masse, jeg giver kys og vinker også.. Men hvad SIGER I ? :-)

Jeg har da altid sagt det samme som man siger til voksne..stort set.

Jeg har aldrig talt børnesprog som sådan til mine børn.

Jeg har kysset dem, og sagt..så Nu skal mor på arbejde...kan du have en dejlig dag..kyskys, vi ses skattebarn!...eller noget i den dur.

Det er jo en naturlig ting at sige farvel, til dem man holder af, og hvis man skal gå og spekulere på specielt sprog til voksne og specielt sprog til børn, så går det i mit univers hen og bliver for kunstigt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Mor Til Oktober Børn

Når jeg aflever Mille i VS siger jeg "Go'dag skat.. Vi ses senere" Får en møsser og så vinker hun og siger "Hej hej"

Anmeld

22. november 2011

bette

her render han som regl hen til vinduet og åbner det. så kysser vi farvel i vinduet og jeg siger "kan du have en god dag" og han siger det samme... goooo dag moooaar.. og så siger jeg eeelsker dig mens jeg går hen mod bilen og han råber tilbage eeelsker også dig... så råber jeg når jeg køre forbi ham med nedrullet vindue vi ses senere og så siger han vi ses..  

hvis det skulle ske der er noget virkelig spændende så siger han at han ik vil vinke idag.. giver ham så et mys og siger hav en god dag.. elsker dig... somme tider svare han andre gange er han allerede fordybet i det de skal lave hehe.. det synes jeg faktisk er dejligt fordi så ved jeg at han er tryg og at han hygger sig :) 

Anmeld

22. november 2011

Loa

Min datter går godt nok kun i vuggestue, men jeg siger altid "Kan du have en dejlig dag skat, vi ses senere"

Jeg har faktisk ikke tænkt så meget over det, nok bare valgt hvad der lyder mest naturligt for mig..... Hun spiser dog altid morgenmad når jeg siger farvel så hun registrerer som regel ikke så meget.... (og hun kan dog heller ikke snakke endnu, så hvis der kommer en reaktion, er det blot et vink til mig)

Anmeld

22. november 2011

Muffin

Jeg siger "Vi ses senere prinsesse, love you"- og hun svare "love you mor ses senere"

Til den mindste siger jeg "vi ses senere Buller, love you" Og han svare ikke men vinker og pludre bare

Fik engang afvide det var noget pjat at siger til sine børn hver morgen man elsker dem. For mig er det meget vigtigt at få sagt. Hvis nu de nu skulle være i tvivl. De får også altid kys og kram.

Anmeld

22. november 2011

IngenKoPåIsen

Muffin skriver:

Jeg siger "Vi ses senere prinsesse, love you"- og hun svare "love you mor ses senere"

Til den mindste siger jeg "vi ses senere Buller, love you" Og han svare ikke men vinker og pludre bare

Fik engang afvide det var noget pjat at siger til sine børn hver morgen man elsker dem. For mig er det meget vigtigt at få sagt. Hvis nu de nu skulle være i tvivl. De får også altid kys og kram.

Jeg synes også det er vigtigt at få sagt, tænk hvis det forfærdelige skulle ske, man ikke kom tilbage? Ligesom når man er uvenner inden man ligger sig til at sove sammen med kæresten- det kommer heller aldrig til at ske herhjemme.. Og selvom jeg bare skal til købmanden kysser (kyssede er det jo så faktisk) altid min kæreste inden jeg gik ud af døren...........

Anmeld

22. november 2011

Pia.

Jeg har sagt det samme til alle tre børn igennem børnehave årene ..

Hej hej skat, Kan du ha' en god dag... Elsker dig - Vi ses i eftermiddag - Mads svare, gerne med det samme svar dagligt... elsker også dig vi ses mor og så sender han finger kys ind til jeg er over ved bilen og jeg sender retur og så vinker vi farvel - Mads fylder 6 år til februar så han er jo snart skole barn...

Jeg ønsker også de to store en god dag når de cykler i skole om morgenen og siger elsker jer vi ses i eftermiddag...

Anmeld

23. november 2011

Sara.

SussieThyssen skriver:

Jeg har da altid sagt det samme som man siger til voksne..stort set.

Jeg har aldrig talt børnesprog som sådan til mine børn.

Jeg har kysset dem, og sagt..så Nu skal mor på arbejde...kan du have en dejlig dag..kyskys, vi ses skattebarn!...eller noget i den dur.

Det er jo en naturlig ting at sige farvel, til dem man holder af, og hvis man skal gå og spekulere på specielt sprog til voksne og specielt sprog til børn, så går det i mit univers hen og bliver for kunstigt.

Kærligst
Sussie

Bliver lige nødt til at kommentere her :-)

Det er jo ikke fordi jeg snakker et specielt sprog til børn. Jeg siger ikke vov vov i stedet for hund osv... MEN børn er børn og det er ikke alt de forstår på samme måde som voksne.

Anmeld

23. november 2011

Sara.

Og tak for alle jeres svar alle sammen....

Kan se det er meget ens over det hele, noget med at man elsker dem og ønsker dem god dag :-)

Anmeld

23. november 2011

Jonatansmor

lærkes_mor skriver:

Ja som overskriften lyder, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad I siger til jeres børn når I afleverer dem i institution.

Jeg har taget mig selv i, at sige "Kan du ha' en god dag Lærke, så ses vi senere..." Men nu hvor jeg tænker over det synes jeg egentlig at det lyder meget underligt og voksent.

"...Ha en god dag..." Ja hvem siger hun får en god dag? Hvad tænker hun når jeg siger det? Ligger det et pres på hende, som om jeg vil ha at hun skal ha en god dag?

Hun skal jo også have lov til at have mindre gode dage.

Nu er jeg begyndt at sige "Så nu tager mor i skole, vi ses senere skat :-) ".

Og nu når jeg tænker over det så tror jeg ikke hun sagde så meget når jeg sagde hun sku ha en god dag... Så sagde hun noget i stil med "ja ja...."

Nu siger hun "vi ses mor :-) )

Har I gjort jer tanker over hvad I siger? For man gør jo også en masse, jeg giver kys og vinker også.. Men hvad SIGER I ? :-)

Drengen går jo ikke i børnehave endnu, men han går i dagpleje og der siger vi da også farvel

Vi giver knusser, når han altså har tid til at uddele dem og jeg siger kan du hve en god dag min skat og informerer ham om hvem der kommer og henter ham.

Jeg ved ikke om han registerer det store, han ligner en der er travlt optaget af at kysse alle de andre goddag ... Men jeg får da et kæmpe smil og et vink når jeg lukker døren efter mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.