Hvad siger I til jeres børn når i siger farvel i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.572 visninger
40 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Sara.

Ja som overskriften lyder, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad I siger til jeres børn når I afleverer dem i institution.

Jeg har taget mig selv i, at sige "Kan du ha' en god dag Lærke, så ses vi senere..." Men nu hvor jeg tænker over det synes jeg egentlig at det lyder meget underligt og voksent.

"...Ha en god dag..." Ja hvem siger hun får en god dag? Hvad tænker hun når jeg siger det? Ligger det et pres på hende, som om jeg vil ha at hun skal ha en god dag?

Hun skal jo også have lov til at have mindre gode dage.

Nu er jeg begyndt at sige "Så nu tager mor i skole, vi ses senere skat :-) ".

Og nu når jeg tænker over det så tror jeg ikke hun sagde så meget når jeg sagde hun sku ha en god dag... Så sagde hun noget i stil med "ja ja...."

Nu siger hun "vi ses mor :-) )

Har I gjort jer tanker over hvad I siger? For man gør jo også en masse, jeg giver kys og vinker også.. Men hvad SIGER I ? :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Georgia

Jeg siger også, kan du have en god dag. Hmm, måske det lyder lidt mærkeligt. Men man ønsker dem jo oen god dag og er sikkerpå at min datter forstår det Hun svarer da, JA!

Og så siger jeg, vi ses senere.

Er vi alene, siger jeg - mor elsker dig, god dag, kys kys kram kram

Anmeld

22. november 2011

Karo

Herhjemme er det far der aflevere. Og han siger om de kan have en god dag, og at mor kommer og henter jer senere

Anmeld

22. november 2011

Sara.

Georgia skriver:

Jeg siger også, kan du have en god dag. Hmm, måske det lyder lidt mærkeligt. Men man ønsker dem jo oen god dag og er sikkerpå at min datter forstår det Hun svarer da, JA!

Og så siger jeg, vi ses senere.

Er vi alene, siger jeg - mor elsker dig, god dag, kys kys kram kram

Kan også sagtens være jeg ligger for meget i det....

Har bare gået og tænkt over det, så nu ville jeg lige høre herinde :-)

Hvor gammel er din datter? :-)

Så længe afleveringen går godt, så er det jo også bare godt! :-)

Anmeld

22. november 2011

livhemdrup

Jeg siger altid ha en god dag skat og husk mor elsker dig. Henter dig senere og et kys og kram.

Anmeld

22. november 2011

Sara.

Karo skriver:

Herhjemme er det far der aflevere. Og han siger om de kan have en god dag, og at mor kommer og henter jer senere

Det er næsten altid mig der afleverer og henter, så det er kun hvis det er far der henter jeg siger hvem der henter :-) (mig der kan aflevere senest og hente tidlist).

Måske jeg har tænkt alt for meget over "ha en god dag" hehe....

Anmeld

22. november 2011

Sara.

livhemdrup skriver:

Jeg siger altid ha en god dag skat og husk mor elsker dig. Henter dig senere og et kys og kram.

Dejligt! :-)

Kan se at alle indtil videre siger det med "ha en god dag" :-)

Anmeld

22. november 2011

Ciss

Her varierer det lidt fra dag til dag.

Hvis de allerede er blevet optaget med noget leg, så vinker jeg bare til dem fra døren og siger noget i stil med "hyg dig nu, vi ses senere".

Nogen gange har de lidt vanskeligt ved at give slip, og da aftaler vi, at de skal løbe til vinduet. (jeg skal gå forbi der for at komme til bilen). Så står vi lidt der og laver grimasser og sender kys, før jeg går.

Og nogen gange kommer de løbende, når jeg skal gå, for at give et knus. De gange siger jeg vel noget i stil med "min gode dreng/pige. Glæder mig, til at hente jer senere".

På vej til børnehave sørger jeg altid for at fortælle, hvem som henter dem den dag, så de er lidt forberedt på, hvordan dagen bliver.

Jeg tænker, at det ikke nødvendigvis er så vigtigt, nøjagtig hvad man siger, så længe man viser dem, at man holder af dem, og at man selv er tryg ved situationen. Selv kan jeg godt lide at variere lidt efter situationen, så det kan da godt være, at jeg nogen gange får sagt ting på forkert måde...hm. Lidt at tænke på.

Anmeld

22. november 2011

Frk Mig

jeg siger til Noah kan du så være en god dreng og så håber jeg du hygger dig .. Og vi ses senere ... Og en masse kys og kram .. 

Anmeld

22. november 2011

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Nu er jeg alene, så både mig der henter og bringer..

Men siger som regel; Kan du hygge dig, og så ses vi senere.. og så får jeg et lille kys  og vink..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.