Vaskemaskine med vand i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2011

Moms

delimus skriver:

Vasker heller aldrig kogevask og bruger aldrig eddike, men har heller aldrig døjet med at den har lugtet  Lågen er kun lukket, når maskinen kører ellers aldrig. Har heller aldrig sæbeskuffen til at stå åben. Er det en gammel maskine???? 

Hej og tak for dit svar (spørgsmål).

JA, det er en gammel maskine. Men lige hvor gammel ved jeg ikke.

Det er en AEG öko-lavamat.

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

delimus

Moms skriver:

Hej og tak for dit svar (spørgsmål).

JA, det er en gammel maskine. Men lige hvor gammel ved jeg ikke.

Det er en AEG öko-lavamat.

Moms

Er det din eller sidder du til leje og maskinene står der?????

Tænker bare, så er det svært at vide, hvad den har været udsat for 

Anmeld

21. november 2011

SussieThyssen

Moms skriver:

Nu døjer jeg med vaskemaskinen igen.

I april fandt jeg ud af, at sådan en tingest kræver vedligehold og rengøring. Siden den holdt op med at lugte, glemte jeg alt om det

Nu er den gal igen - jeg har nok vasket 12 gange med eddike, citronsyre, vaskemaskinerens, rodalon, klorin, brun sæbe og har siddet med en tandbørste og skrubbet kalk og skidt af på tromlen bag gummiringen.

Så troede jeg alt var vel, men nu har den stået ubrugt i et par dage - med lågen åben og da jeg skulle have vasketøj i den her til morgen lugtede den mega surt.

Her er endelig mit spørgsmål:

Når I tømmer trevlesi på jeres vaskemaskine kommer der så også ½-1 L vand ud, når I fjerner sien?

Det vand, der altid står der i min vaskemaskine bliver da klamt og ulækkert - jeg går ud fra, at det er det, der lugter.

Er det en slags vandlås?

Erfaringer?

mvh. Moms

Min tekniker siger (og de siger jo nok alle sammen noget forskelligt) men han siger, at det vand, som altid står i bunden af en vaskemaskine, skal naturligvis ud..helst engang om måneden, så travlefilret også kan blive efterset.
Og så skal man en gang om ugen helst køre en kogevask (90 grader) med forvask og det hele, så undgår man den der sure lugt og tilkalkning.
Og en gang om måneden skal man vaske maskinen igennem helt tom, med en 1/4 l klorin. Når maskinen er kommet op på de 90 grader i selve vaskeprogrammet, slukker man for maskinen og lader den stå og trække i 2 timer. Så tænder man den igen og lader den vaske programmet færdig.
Hos mig virker det..jeg har aldrig en sur maskine.

Husk at klorin ALDRIG må blandes med andre midler.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. november 2011

Moms

SussieThyssen skriver:

Min tekniker siger (og de siger jo nok alle sammen noget forskelligt) men han siger, at det vand, som altid står i bunden af en vaskemaskine, skal naturligvis ud..helst engang om måneden, så travlefilret også kan blive efterset.
Og så skal man en gang om ugen helst køre en kogevask (90 grader) med forvask og det hele, så undgår man den der sure lugt og tilkalkning.
Og en gang om måneden skal man vaske maskinen igennem helt tom, med en 1/4 l klorin. Når maskinen er kommet op på de 90 grader i selve vaskeprogrammet, slukker man for maskinen og lader den stå og trække i 2 timer. Så tænder man den igen og lader den vaske programmet færdig.
Hos mig virker det..jeg har aldrig en sur maskine.

Husk at klorin ALDRIG må blandes med andre midler.

Kærligst
Sussie

Tak for svaret.

Det lyder meget som det jeg ellers har fundet.

Der gik jo bare kun 2 dage efter hele den store omgang inden den begyndte at lugte igen. Så hvis det er vandet, der står tilbage nytter det jo ikke meget at tømme det ud en gang om måneden. Men måske er det fordi den STADIG ikke er renset og afkalket godt nok.

Jeg har kørt citronsyre igennem en gang til og tror jeg vil give den én chance mere med et fuldt renseprogram. Hvis det ikke virker, må den ud. Uanset hvad manden siger

Moms

Anmeld

22. november 2011

Moms

delimus skriver:

Er det din eller sidder du til leje og maskinene står der?????

Tænker bare, så er det svært at vide, hvad den har været udsat for 

Hej

Det er altså godt nok min, men vi har købt den brugt via en installatør, som min mand kender. Jeg har haft den maskine i over 3 år. Men nej - jeg ved jo ikke hvad den har været udsat for, men jeg kan jo forstå, at jeg ihvertfald ikke har behandlet den korrekt.

1. Vasker stort set aldrig på mere end 40 grader.

2. tømmer sjældent trevlesi (det er så besværligt, når der altid skal pøse 1 L vand ud på gulvet i den forbindelse  - men når det er sagt, så er der nu aldrig rigtig noget i den, når jeg HAR gjort det).

3.  Bruger aldrig vaskemaskinerens, eddike, rodalon, klorholdige midler.

4. Vasker hundetæpper i den også - på 40 grader og alm. flydende vaskemiddel.

5. Kan da også godt finde på at vaske surt tøj/linned i den.

Så jeg er ikke nogen god vaskemaskine ejer.

Moms

Anmeld

22. november 2011

SussieThyssen

Moms skriver:

Tak for svaret.

Det lyder meget som det jeg ellers har fundet.

Der gik jo bare kun 2 dage efter hele den store omgang inden den begyndte at lugte igen. Så hvis det er vandet, der står tilbage nytter det jo ikke meget at tømme det ud en gang om måneden. Men måske er det fordi den STADIG ikke er renset og afkalket godt nok.

Jeg har kørt citronsyre igennem en gang til og tror jeg vil give den én chance mere med et fuldt renseprogram. Hvis det ikke virker, må den ud. Uanset hvad manden siger

Moms

Jeg tænker...hvordan sidder afløbsslangen bag på maskinen?
Det er jo sådan en gummislange..og hvis den er bukket meget, så kan der faktisk stå lommer med vand i foldningerne, og afløbsslangen bliver nok skyllet meget igennem men bliver aldrig renset helt. Dvs at den med tiden kan komme til at stinke helt forfærdeligt. Lugten vil derefter trække op i selve maskinen og ud gennem den. Lugten kan faktisk også komme fra selve afløbet, hvor afløbsslangen er tilsluttet.

Anmeld

22. november 2011

delimus

Moms skriver:

Hej

Det er altså godt nok min, men vi har købt den brugt via en installatør, som min mand kender. Jeg har haft den maskine i over 3 år. Men nej - jeg ved jo ikke hvad den har været udsat for, men jeg kan jo forstå, at jeg ihvertfald ikke har behandlet den korrekt.

2. tømmer sjældent trevlesi (det er så besværligt, når der altid skal pøse 1 L vand ud på gulvet i den forbindelse  - men når det er sagt, så er der nu aldrig rigtig noget i den, når jeg HAR gjort det).

Moms

Det eneste jeg ikke gør af det du listede der er at bruge flydende maskinvask, så jeg forstår ikke hvorfor du har problemet  

Har også hunde og kan komme til at have en maskinfuld til at stå weekenden over, så det er heller ikke det  Mystisk :-)
Håber du finder ud af det  

Anmeld

4. januar 2012

Mussen2

Moms skriver:

Hej

Moms

Hvordan gik det med maskinen? Jeg er selv i gang med inge noris det bedste råd....er spændt på om det virker

Anmeld

4. januar 2012

Moms

Mussen2 skriver:

Hvordan gik det med maskinen? Jeg er selv i gang med inge noris det bedste råd....er spændt på om det virker

jeg har hældt alt i den maskine og har fået tror jeg en hel cm kalkaflejringer af.

Jeg vasker oftere på 60 og 90 grader og putter jævnligt noget rens el. eddike i.

Og så kører den oftere fordi vi nu har fået baby.

Så det går godt m. maskinen.

Ikke noget lugt efter den helt store omgang.

Håber det fungerer for dig.

Moms

Anmeld

4. januar 2012

Mussen2

Moms skriver:

jeg har hældt alt i den maskine og har fået tror jeg en hel cm kalkaflejringer af.

Jeg vasker oftere på 60 og 90 grader og putter jævnligt noget rens el. eddike i.

Og så kører den oftere fordi vi nu har fået baby.

Så det går godt m. maskinen.

Ikke noget lugt efter den helt store omgang.

Håber det fungerer for dig.

Moms

Thi hi en hel cm kalk, kan lige se det for mig, men hvirdan ved du det? Jeg har i dag kørt 3x 60 graders vask med special rense middel. Derudover 3 omgange også 60 grader med citronsyre og er nu i gang med sidste gang uden noget. Desuden har sæbeskuffen fået engang wanish, som jeg KUN bruger i nødstilfølde( det stads er jo livsfarligt, Så stærk er det). Så nu er jeg spændt på at tage den i brug i morgen. Gør du ellers noget anderledes nu? For at undgå det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.