Vaskemaskine med vand i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.442 visninger
36 svar
0 synes godt om
21. november 2011

Moms

Nu døjer jeg med vaskemaskinen igen.

I april fandt jeg ud af, at sådan en tingest kræver vedligehold og rengøring. Siden den holdt op med at lugte, glemte jeg alt om det

Nu er den gal igen - jeg har nok vasket 12 gange med eddike, citronsyre, vaskemaskinerens, rodalon, klorin, brun sæbe og har siddet med en tandbørste og skrubbet kalk og skidt af på tromlen bag gummiringen.

Så troede jeg alt var vel, men nu har den stået ubrugt i et par dage - med lågen åben og da jeg skulle have vasketøj i den her til morgen lugtede den mega surt.

Her er endelig mit spørgsmål:

Når I tømmer trevlesi på jeres vaskemaskine kommer der så også ½-1 L vand ud, når I fjerner sien?

Det vand, der altid står der i min vaskemaskine bliver da klamt og ulækkert - jeg går ud fra, at det er det, der lugter.

Er det en slags vandlås?

Erfaringer?

mvh. Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Louise mortil4

Moms skriver:

I april fandt jeg ud af, at sådan en tingest kræver vedligehold og rengøring. Siden den holdt op med at lugte, glemte jeg alt om det

Nu er den gal igen - jeg har nok vasket 12 gange med eddike, citronsyre, vaskemaskinerens, rodalon, klorin, brun sæbe og har siddet med en tandbørste og skrubbet kalk og skidt af på tromlen bag gummiringen.

Så troede jeg alt var vel, men nu har den stået ubrugt i et par dage - med lågen åben og da jeg skulle have vasketøj i den her til morgen lugtede den mega surt.

Når I tømmer trevlesi på jeres vaskemaskine kommer der så også ½-1 L vand ud, når I fjerner sien?

Det vand, der altid står der i min vaskemaskine bliver da klamt og ulækkert - jeg går ud fra, at det er det, der lugter.

Er det en slags vandlås?

Erfaringer?

mvh. Moms

ja det er meget normalt at der ligger lidt vand tilbage i maskinen efter brug.

Anmeld

21. november 2011

Moms

Louise mortil4 skriver:

ja det er meget normalt at der ligger lidt vand tilbage i maskinen efter brug.

ok- lugter din så også, når du ikke har brugt den i et par dage?

Moms

Anmeld

21. november 2011

Louise mortil4

Moms skriver:

ok- lugter din så også, når du ikke har brugt den i et par dage?

Moms

Nej det sys jeg ikke jeg har oplevet, det er i hvertfald ikke noget jeg har lagt mærke til.

Anmeld

21. november 2011

Mumto3

Du skal altid lade lågen til vaskemaskinen stå åben, og hvis du ved du ikke skal bruge maskinen i flere dage, er det en god ide også at lade sæbeskuffen stå lidt åben. Så bliver maskinene luftet igennem, og den lugter ikke.

Jeg gætter på at du har haft lukket låge.

Anmeld

21. november 2011

Rockertand

Min vaskemaskine kører upåklageligt og lugter ikke, og jeg har aldrig rengjort den på samme måde, som du beskriver? Når jeg har farvet stof, så tørrer jeg lister over osv., og min mand har vist renset sien et par gange, men det er også dét.

Jeg vasker alle kogevaske med eddike som skyllemiddel, gad vide, om det gør en forskel?

Anmeld

21. november 2011

Moms

Mumto3 skriver:

Du skal altid lade lågen til vaskemaskinen stå åben, og hvis du ved du ikke skal bruge maskinen i flere dage, er det en god ide også at lade sæbeskuffen stå lidt åben. Så bliver maskinene luftet igennem, og den lugter ikke.

Jeg gætter på at du har haft lukket låge.

Øv - bare det var så nemt.

Men lågen var helt åben - som skrevet i mit indlæg

Så det er ikke forklaringen - men jeg har aldrig prøvet med sæbeskuffen og vil gøre det.

Tak

Moms

Anmeld

21. november 2011

Moms

Rockertand skriver:

Min vaskemaskine kører upåklageligt og lugter ikke, og jeg har aldrig rengjort den på samme måde, som du beskriver? Når jeg har farvet stof, så tørrer jeg lister over osv., og min mand har vist renset sien et par gange, men det er også dét.

Jeg vasker alle kogevaske med eddike som skyllemiddel, gad vide, om det gør en forskel?

Hej og tak for dit svar.

Det gør garanteret en forskel - både at du kogevasker og at du bruger eddike.

Jeg vasker stort set altid på 40 grader. Det hænder jeg vasker på 60, men aldrig 95 grader. Så der bliver jo aldrig dræbt bakterier i maskinen - det har jeg lovet mig selv at ændre på nu.

Det der med eddike i skyllevandet - hvorfor det? og lugter det ikke af eddike bagefter?

Moms

Anmeld

21. november 2011

Bassemor<3

hmm, jeg har godt nok aldrig gjort min vaskemaskine ren på den måde ? heller andrig ladet lågen og sæbeskuffen stå åben når den ikke er i brug, og der kan da godt gå nogle dage imellem jeg vasker, har heller aldrig oplevet at den lugter på nogen måde ? 

Jeg har dog oplevet der kommer vand ud når man renser den der ting jeg ikke kan huske hvad hedder nu  dog aldrig at vandet er ulækkert eller lugter ? hmm 

Anmeld

21. november 2011

ano14316

Moms skriver:

Er det en slags vandlås?

Erfaringer?

mvh. Moms

jeg ville sige at du skulle køre en kogevask med tom maskine.. det er jo godt at vi alle vasker på lave temp nu, men der sætter sig sæbe rester i maskine, og de opløses hvis du køre en vask på høj temp.

smid evt eddike direkte i tromlen gerne en liter og så alm sæbe i sæbeskuffen, så skal den nok blive ren, og ikke lugte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.